Gå til innhold

Valp i seng VS bur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Om jeg velger å ha valpen i senga i starten, vil det være vanskelig å tilvende den bur senere - enn om jeg har han i bur på natta fra dag 1, og sover ved buret med den i starten?

Vil IKKE ha burdiskusjon her.

Anonymkode: 146e0...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er nok ikke burtilvenning, men at du venner den til å ha tilgang til senga

• Liker 1
Skrevet

Nei. Valpen vil sette stor pris på tryggheten den vil få fra å sove inntil en varm, pustende kropp når den nettopp har blitt tatt vekk fra mor og søsken. Det er ikke naturlig for valper å sove alene når de er så unge. Begge mine hunder sov i sengen med meg i starten, men det var null problemer med å venne de til å sove en annen plass når de ble eldre. Da har de jo blitt trygg på sitt nye hjem, så da er det ikke lenger skummelt å skulle sove alene.

Jeg syntes også det er enklere å ha valpen i senga når det kom til tisseturer ut om natta. Begge mine ble rastløse når de måtte tisse, og vekket meg opp. Da var det bare å bære de ut, også inn igjen. De sovna med en gang etterpå. 

Anonymkode: 5c352...d8a

• Liker 8
Skrevet
spinner skrev (3 minutter siden):

Problemet er nok ikke burtilvenning, men at du venner den til å ha tilgang til senga

Det er nettopp det...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Valpen vil sette stor pris på tryggheten den vil få fra å sove inntil en varm, pustende kropp når den nettopp har blitt tatt vekk fra mor og søsken. Det er ikke naturlig for valper å sove alene når de er så unge. Begge mine hunder sov i sengen med meg i starten, men det var null problemer med å venne de til å sove en annen plass når de ble eldre. Da har de jo blitt trygg på sitt nye hjem, så da er det ikke lenger skummelt å skulle sove alene.

Jeg syntes også det er enklere å ha valpen i senga når det kom til tisseturer ut om natta. Begge mine ble rastløse når de måtte tisse, og vekket meg opp. Da var det bare å bære de ut, også inn igjen. De sovna med en gang etterpå. 

Han er 11 uker nå, og sover fint i buret på natta. "Problemet" er bare at han våkner 3 ganger hver natt og skal ut. Vi sovnet sammen på sofaen i natt, da sov han 9 timer i strekk, med unntak av en kjapp tissetur ut.

Skrevet

.

Skrevet

I begynnelsen hadde vi valp i bur (innhegning) om natten like ved sengen, det gikk fint.

Nå har vi sluppet opp på det og hunden sover ofte i sengen (litt over 1 år nå).

Om det er en grunn til at vi vil ha sengen for oss selv så har vi henne i innhegning og da pleier det å gå greit.

Skrevet
ekkoet skrev (1 minutt siden):

I begynnelsen hadde vi valp i bur (innhegning) om natten like ved sengen, det gikk fint.

Nå har vi sluppet opp på det og hunden sover ofte i sengen (litt over 1 år nå).

Om det er en grunn til at vi vil ha sengen for oss selv så har vi henne i innhegning og da pleier det å gå greit.

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med burtrening av valper som er vant med å sove i seng. 

Anonymkode: d29a0...06d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri hatt problemer med burtrening av valper som er vant med å sove i seng. 

Anonymkode: d29a0...06d

Takk!

Skrevet

Jeg har alltid mine hunder i senga når de er små. Når de blir eldre og tryggere, går det an å sette større krav til å sove alene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nettopp det...

Han er 11 uker nå, og sover fint i buret på natta. "Problemet" er bare at han våkner 3 ganger hver natt og skal ut. Vi sovnet sammen på sofaen i natt, da sov han 9 timer i strekk, med unntak av en kjapp tissetur ut.

De sover som oftest bedre når de sover inntil en varm og trygg kropp 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De sover som oftest bedre når de sover inntil en varm og trygg kropp 🙂

Det er sant! Jeg er bare litt redd for å ha han i senga.. Den er relativt høy, og han har blitt tøff og hopper ned overalt den siste uka...

Skrevet

Flere erfaringer? 😊

Skrevet

Det er forskjell på hva en liten valp har behov for og hva en voksen hund har lyst til. Det er ingen problem at en valp får sove i senga og at den voksne hunden ikke får.

Men en voksen hund vil nok heller ikke ha behov for å sove i bur.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er sant! Jeg er bare litt redd for å ha han i senga.. Den er relativt høy, og han har blitt tøff og hopper ned overalt den siste uka...

Kan du sove på en madrass på gulvet en stund? 

Anonymkode: b645e...260

Skrevet

Vi har hatt begge våre i bur fra start, ingen av de som har hatt noe problemer med det. Fungert fint med tisseturer og sånn! 

Den eldste sov etterhvert i sengen, men pga røyting sover den nå på kjøkkenet som er stengt av. Så stor plass å boltre seg på! 

Yngste sover i bur og kommer nok til å gjøre det fremover også. Legger seg til å sove med en gang, så buret har blitt et trygt sted. 
Hun har fått sove på kjøkkenet et par ganger, men kan ikke ha begge der samtidig.

Vi har alt for høy seng nå også, så sånn sett er dette den beste løsningen! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har også høy seng, men opplevde ikke noen problemer. Men, jeg sover ganske lett, så jeg våkna med en gang valpen rørte på seg. Den lå tett inntil brystet mitt eller med hodet over halsen min hele natten med mindre den måtte tisse. Men som sagt, jeg våkner lett. 

Du kan legge overmadrassen på gulvet og sove der en stund? Eller kanskje du kan legge noe mykt på gulvet i tilfelle valpen skulle finne på å rulle ut

Skrevet

Valpen vår sov på soverom gulvet (på egen pute) i starten, og det gikk fint. Han ble veldig engstelig av å sove adskilt fra oss (prøvde å legge han i gangen i noen uker, men han ble veldig lei seg). Nå sover han i sengen, mest fordi vi ville det selv. Problemet nå er at han må sove ved siden av oss… så hadde jeg vært deg så hadde jeg bare lagt en pute på gulvet på soverommet så han er i nærheten av dere/deg så slipper du å avvenne han i fremtiden:)

Anonymkode: 7e76b...823

Skrevet

Har fungert helt fint her, men har opplevd å ha hatt uhell i senga. Så jeg anbefaler å kjøpe en tissesikker overmadrass eller noe sånt slik at du ikke ødelegger madrassen din. 

• Liker 1
Skrevet
Durinur skrev (2 timer siden):

Har fungert helt fint her, men har opplevd å ha hatt uhell i senga. Så jeg anbefaler å kjøpe en tissesikker overmadrass eller noe sånt slik at du ikke ødelegger madrassen din. 

Oi, trodde ikke de gjorde fra seg i senga... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...