AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Del Skrevet 6. desember 2021 Future faking er en manipuleringsteknikk som hovedsaklig narsissister bruker. Det de gjør er at de setter opp en felles fremtidsdrøm for å styrke relasjonen og bindingen, hovedsaklig fra offerets side selvfølgelig. På den måten blir du enda mer hektet, de får mer oppmerksomhet og det er lett å falle for illusjonen de presenterer. Det kan være reiser man skal ta, flytte sammen, gifte seg, få barn - ingenting av dette vil noen gang skje. Spesielt typisk i fase 1, men også 4. Anonymkode: eddee...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Del Skrevet 6. desember 2021 Ikke opplevd selv, men kjenner ei som er sammen med en narcissist. Han var sånn i starten, ønsket at de giftet seg så fort som mulig virket det som. Etter noen uker/måneder var han blitt "kald" og trakk seg unna. Ble ikke noe snakk om giftemål mer fra den kanten nei. Dette er visst veldig vanlig blandt slike folk som en del av "lovebombingfasen". Anonymkode: 7e0f3...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke opplevd selv, men kjenner ei som er sammen med en narcissist. Han var sånn i starten, ønsket at de giftet seg så fort som mulig virket det som. Etter noen uker/måneder var han blitt "kald" og trakk seg unna. Ble ikke noe snakk om giftemål mer fra den kanten nei. Dette er visst veldig vanlig blandt slike folk som en del av "lovebombingfasen". Anonymkode: 7e0f3...026 Ja, de er gode på å selge inn en illusjon, men det er lett gjennomskuelig når man har pusset sammen puslespillet. Anonymkode: eddee...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Del Skrevet 6. desember 2021 Future faking... Luremus, teller det? Anonymkode: 2a8d6...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Del Skrevet 6. desember 2021 Ja. Det var ikke måte på hvor fint og godt vi skulle få det.. Alltid samme fantasien han manipulerte meg med hver gang han kom krypende tilbake etter vold, rusmisbruk og utroskap. Anonymkode: e20eb...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Future faking... Luremus, teller det? Anonymkode: 2a8d6...d83 Nei. Anonymkode: e20eb...e7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Del Skrevet 6. desember 2021 Kan også være at de ikke er slemme men bare er som meg, drømmer høyt men har ingen evne til å gjennomføre er ikke manipulativt ment fra min side da 😄 Anonymkode: 76c40...673 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. desember 2021 #8 Del Skrevet 6. desember 2021 Nytt begrep for en oldis, men har jo sett slikt i praksis noen ganger ("love å lyve" heter det vel på norsk). Finnes det noe om dette temaet i faglitteratur, eller er det youtube universitetet og bloggere som kan mest om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Del Skrevet 6. desember 2021 Eksen min er sånn. Med hver dame han møter. Men jeg tror faktisk at han tror på det selv og ønsker det selv. Men når forelskelsen legger seg og han innser at han ikke kommer til å greie å innfri forventningene så er det alle andre sin feil Anonymkode: cfdb5...eb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Del Skrevet 6. desember 2021 Tiuren skrev (9 minutter siden): Nytt begrep for en oldis, men har jo sett slikt i praksis noen ganger ("love å lyve" heter det vel på norsk). Finnes det noe om dette temaet i faglitteratur, eller er det youtube universitetet og bloggere som kan mest om dette? Kan anbefale å følge "Narcissistic and Emotional abuse" på face, samt clusterBMilkshake (youtube/tiktok). Ellers kan du bare google narcissism/narcissistic abuse. Anonymkode: eddee...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan også være at de ikke er slemme men bare er som meg, drømmer høyt men har ingen evne til å gjennomføre er ikke manipulativt ment fra min side da 😄 Anonymkode: 76c40...673 Dette er ikke drømmer... De sier det kun med det ene målet å skuffe deg. Anonymkode: eddee...e9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja. Det var ikke måte på hvor fint og godt vi skulle få det.. Alltid samme fantasien han manipulerte meg med hver gang han kom krypende tilbake etter vold, rusmisbruk og utroskap. Anonymkode: e20eb...e7a 💔 har du kommet deg ut? Anonymkode: eddee...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. desember 2021 #13 Del Skrevet 6. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kan anbefale å følge "Narcissistic and Emotional abuse" på face, samt clusterBMilkshake (youtube/tiktok). Ellers kan du bare google narcissism/narcissistic abuse. Anonymkode: eddee...e9a Ja, jeg kan følge bedrevitere og "husmødre" (i mangel på bedre uttrykk) på face/youtube/tiktok. Men jeg spurte om faglitteratur og ikke ekko kammer. Er du utsatt for mobbing eller har anerosi finnes det faglitteratur og forskning på hva som utløser det og hvordan man skal komme seg videre i livet, og det finnes mange med meninger som de roper høyt i diverse ekko-kammer uten å nødvendigvis ha andre kvalifikasjoner en tilgang til en kommunikasjonsplattform. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Del Skrevet 6. desember 2021 Tiuren skrev (1 minutt siden): Ja, jeg kan følge bedrevitere og "husmødre" (i mangel på bedre uttrykk) på face/youtube/tiktok. Men jeg spurte om faglitteratur og ikke ekko kammer. Er du utsatt for mobbing eller har anerosi finnes det faglitteratur og forskning på hva som utløser det og hvordan man skal komme seg videre i livet, og det finnes mange med meninger som de roper høyt i diverse ekko-kammer uten å nødvendigvis ha andre kvalifikasjoner en tilgang til en kommunikasjonsplattform. Så utrolig lite sjarmerende du er. ClusterBMilkshake er selv narsissiat og det er utrolig interessant å høre hvordan de tenker. Helt i sine. Men siden du har så store vansker med å google så tror jeg Pål Grøndahl har skrevet en bok om temaet. Anonymkode: eddee...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Del Skrevet 6. desember 2021 Tiuren skrev (28 minutter siden): Nytt begrep for en oldis, men har jo sett slikt i praksis noen ganger ("love å lyve" heter det vel på norsk). Finnes det noe om dette temaet i faglitteratur, eller er det youtube universitetet og bloggere som kan mest om dette? Det er massevis av faglitteratur. Det er et mønster i den internasjonalt kjente voldssirkelen og gjelder for personer som utøver psykisk eller fysisk vold. Anonymkode: e20eb...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Del Skrevet 6. desember 2021 Tiuren skrev (3 minutter siden): Ja, jeg kan følge bedrevitere og "husmødre" (i mangel på bedre uttrykk) på face/youtube/tiktok. Men jeg spurte om faglitteratur og ikke ekko kammer. Er du utsatt for mobbing eller har anerosi finnes det faglitteratur og forskning på hva som utløser det og hvordan man skal komme seg videre i livet, og det finnes mange med meninger som de roper høyt i diverse ekko-kammer uten å nødvendigvis ha andre kvalifikasjoner en tilgang til en kommunikasjonsplattform. Altså, hvis du hadde vært oppriktig interessert kunne du jo bare Googlet begrepet? Nå høres det desverre mest ut som at du deltok i tråden bare for å bagatellisere og kverulere på manipulasjonsteknikken til mennesker med psykopatiske og sosiopatiske trekk. Både pengesvindlere og voldelige partnere manipulerer på denne måten. Felles for de er psykopatiske trekk og fraværende empati. Det er ikke på noen måte sammenlignbart med å være en drømmende partner. Det er et ledd i psykisk og fysisk vold. Anonymkode: e20eb...e7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. desember 2021 #17 Del Skrevet 6. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så utrolig lite sjarmerende du er. ClusterBMilkshake er selv narsissiat og det er utrolig interessant å høre hvordan de tenker. Helt i sine. Men siden du har så store vansker med å google så tror jeg Pål Grøndahl har skrevet en bok om temaet. Anonymkode: eddee...e9a Takker så mye for dine meninger om meg, høyt verdsatt Problemet er at med å søke på et slikt begrep kommer det opp veldig mye rart, og det er ikke nødvendigvis sortert etter kvalitet... Men nå har jeg et navn å søke på, så da finner jeg nok noe i kildene der. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. desember 2021 #18 Del Skrevet 6. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså, hvis du hadde vært oppriktig interessert kunne du jo bare Googlet begrepet? Nå høres det desverre mest ut som at du deltok i tråden bare for å bagatellisere og kverulere på manipulasjonsteknikken til mennesker med psykopatiske og sosiopatiske trekk. Både pengesvindlere og voldelige partnere manipulerer på denne måten. Felles for de er psykopatiske trekk og fraværende empati. Det er ikke på noen måte sammenlignbart med å være en drømmende partner. Det er et ledd i psykisk og fysisk vold. Anonymkode: e20eb...e7a Jeg har nok sett min andel av både psykopater og narsissister, og din bagatellisering og anklage velger jeg å ikke si noe mer om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Del Skrevet 6. desember 2021 Tiuren skrev (10 minutter siden): Jeg har nok sett min andel av både psykopater og narsissister, og din bagatellisering og anklage velger jeg å ikke si noe mer om. Høres ikke sånn ut, det er mange som kaster ut disse begrepene uten å haden fjerneste anelse om hva de snakker om. Anonymkode: eddee...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. desember 2021 #20 Del Skrevet 6. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Høres ikke sånn ut, det er mange som kaster ut disse begrepene uten å haden fjerneste anelse om hva de snakker om. Anonymkode: eddee...e9a Ja, jeg har lagt merke til det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå