pia mater Skrevet 8. desember 2021 #21 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (16 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Det var et svar til ab jeg siterte?? Det er vanskelig for alle å få tak i valp idag, så er ikke bare å få tak i annet kjæledyr hvis det er hund man har lyst på.
Cole Skrevet 8. desember 2021 #22 Skrevet 8. desember 2021 pia mater skrev (4 minutter siden): Det var et svar til ab jeg siterte?? Det er vanskelig for alle å få tak i valp idag, så er ikke bare å få tak i annet kjæledyr hvis det er hund man har lyst på. Tilgangen på hund eller annet kjæledyr er ikke problemstillingen her. Det er å ha angst samtidig som man skal ha valp som er problemstillingen.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #23 Skrevet 8. desember 2021 Har depresjon med angst og har ikke noe problem med å ta vare på hunden min. Har hatt henne siden hun var valp. Ja, det er mye arbeid, men det er ingenting som tilsier at mennesker som sliter med psykisk helse ikke kan ha kjæledyr. Jeg vil vil heller si at det har vært bra for min psykiske helse å ha hund. Det tvinger meg ut tre ganger om dagen og en hund gir ubetinget kjærlighet. Anonymkode: 566d0...62c 4
pia mater Skrevet 8. desember 2021 #24 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (5 minutter siden): Tilgangen på hund eller annet kjæledyr er ikke problemstillingen her. Det er å ha angst samtidig som man skal ha valp som er problemstillingen. Da tolket jeg kommentaren fra AB litt annerledes ☺️
Cole Skrevet 8. desember 2021 #25 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): men det er ingenting som tilsier at mennesker som sliter med psykisk helse ikke kan ha kjæledyr Det er da ærlig talt masse som tilsier at mennesker som sliter psykisk helse ikke kan ha ansvar for en valp fra den er 8-12 uker gammel, helt alene. Det er selvfølgelig ikke umulig, mange klarer det, men å påstå at "ingenting" tilsier det er naivt. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vil vil heller si at det har vært bra for min psykiske helse å ha hund. Det tvinger meg ut tre ganger om dagen og en hund gir ubetinget kjærlighet. Det er mye mer ved en valp enn å ta den ut tre ganger om dagen altså...
Cole Skrevet 8. desember 2021 #26 Skrevet 8. desember 2021 pia mater skrev (10 minutter siden): Da tolket jeg kommentaren fra AB litt annerledes ☺️ Da skjønner jeg bedre hvorfor du skrev som du gjorde.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #27 Skrevet 9. desember 2021 pia mater skrev (14 timer siden): Å skaffe seg valp nå for tiden er veldig vanskelig. Det er ekstrem etterspørsel, og mange oppdrettere har flere hundre på venteliste (og prisene har gått i taket). Eneste måten du er sikret på å få valp på, er hvis du kjenner oppdretter personlig. Hvis en får angst ved å skaffe seg hund, dropper en det. Jeg skrev ingenting om ventelister. Anonymkode: 2b581...934 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #28 Skrevet 9. desember 2021 Det høres egentlig ut som at du bare er vanlig spent. Har ikke noe med angst å gjøre Anonymkode: b9cc2...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #29 Skrevet 9. desember 2021 Helt vanlig at angsten blir litt mer intens når man står overfor ukjente situasjoner, eller blir veldig spent og nervøs for andre ting. Kroppen husker godt, og mistolker vanlig følelser for angst og setter derfor i gang hele maskineriet. Den gode nyheten er at du vil føle deg bedre så fort situasjonen er avklart, og du tar det med ro igjen. Anonymkode: c9d0c...fbd 4
Cole Skrevet 9. desember 2021 #30 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Den gode nyheten er at du vil føle deg bedre så fort situasjonen er avklart, og du tar det med ro igjen. Det er vel ikke akkurat definisjonen av noen som har diagnostisert angst...
Tiuren Skrevet 9. desember 2021 #31 Skrevet 9. desember 2021 On 12/6/2021 at 5:05 PM, AnonymBruker said: Jeg er diagnostisert med angst ja. Men har mye mere angst nå enn jeg pleier. Anonymkode: 7953c...0b8 On 12/7/2021 at 10:06 AM, Cole said: Da høres ikke ansvaret med en valp ut som noe for deg. Jeg har valp i hus nå, og har hatt flere før. Mitt råd er å skaffe seg en voksen hund dersom man ikke er 100% ovenpå, valper kan være noen psykopatiske terrorister som driver deg til vanvidd selv om de ar utrolig søte når de er rolige og koser. En stødig omplasseringshund som er kommet over unghund stadiet er mye bedre 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #32 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har ikke angst, men jeg vet hvordan det er å vente på valp. Første tispen gikk tom og da grein jeg så tårene sprutet fordi jeg var så skuffet. Like mye forventninger til neste parring som heldigvis gikk bra og det ble valp🥰 Anonymkode: fd33f...0d3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #33 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har ikke angstlidelse men spiseforstyrrelse, og jeg har nylig fått meg valp av krevende brukshundrase og etter linjer med stor arbeidskapasitet. Hadde også endel angst i ventetiden selv om jeg har og hadde planen klar ang trening og bruksområde. Det er krevende med valp, noe helt annet enn min voksne hund, men på en positiv måte (for meg). Lykke til med valpen ts❤️ Anonymkode: 37fc4...e3a 2
Gjest Lawyam Skrevet 9. desember 2021 #34 Skrevet 9. desember 2021 Cole skrev (På 12/7/2021 den 13.58): Å ivareta en valp helt alene er et stort ansvar. På linje med å ivareta et lite barn. Om man sliter med angst eller depresjon skal man selvfølgelig ikke gå til anskaffelse av en valp i en slik periode. Om man ønsker en form for terapihund, så må man anskaffe en voksen, trent hund. Det kan være redningen. Å ta vare på en hund og ikke minst en vilter valp kan være så tidkrevende at man ikke har tid til å kjenne på angst og å få noen andre å tenke på og flytte fokuset på en liten rakkar som elsker deg uforbeholdent kan være svært healende. Lykke til med valpen! Det er helt normalt å være spent og nervøs før - du er redd for å ikke å være nok. Faktisk sunnhetstegn at du bryr deg! Dette klarer du fint!
Guppy88 Skrevet 9. desember 2021 #35 Skrevet 9. desember 2021 Ts, du må ikke høre på nevrotikerne. De verste av dem mener at du ikke under noen omstendighet kan ha hund dersom du ikke har hatt hund før. Noen krever at du starter med et pinnedyr og jobber deg opp til hund over 37 år. Det viktigste er at du forbereder deg så godt som mulig, og at du deretter gjør ditt aller beste for å gi hunden et fint og innholdsrikt liv. Da vil du og hunden få masse glede av hverandre. 3
Cole Skrevet 10. desember 2021 #36 Skrevet 10. desember 2021 Tiuren skrev (13 timer siden): Jeg har valp i hus nå, og har hatt flere før. Mitt råd er å skaffe seg en voksen hund dersom man ikke er 100% ovenpå, valper kan være noen psykopatiske terrorister som driver deg til vanvidd selv om de ar utrolig søte når de er rolige og koser. En stødig omplasseringshund som er kommet over unghund stadiet er mye bedre Nettopp. Guppy88 skrev (11 timer siden): Ts, du må ikke høre på nevrotikerne. De verste av dem mener at du ikke under noen omstendighet kan ha hund dersom du ikke har hatt hund før. Noen krever at du starter med et pinnedyr og jobber deg opp til hund over 37 år. Det viktigste er at du forbereder deg så godt som mulig, og at du deretter gjør ditt aller beste for å gi hunden et fint og innholdsrikt liv. Da vil du og hunden få masse glede av hverandre. Du anser det som helt irrelevant at noen som skal ha ansvar for en valp allerede har utfordringer med seg selv altså?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #37 Skrevet 10. desember 2021 Cole skrev (49 minutter siden): Nettopp. Du anser det som helt irrelevant at noen som skal ha ansvar for en valp allerede har utfordringer med seg selv altså? Spiller ingen rolle hvilke utfordringer man har med seg selv så lenge de blir satt i andre rekke og valpen først. Anonymkode: 37fc4...e3a 2
Cole Skrevet 10. desember 2021 #38 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiller ingen rolle hvilke utfordringer man har med seg selv så lenge de blir satt i andre rekke og valpen først. Anonymkode: 37fc4...e3a Dette tror du ikke på selv engang.
Guppy88 Skrevet 10. desember 2021 #39 Skrevet 10. desember 2021 Cole skrev (2 timer siden): Dette tror du ikke på selv engang. Cole skrev (4 timer siden): Nettopp. Du anser det som helt irrelevant at noen som skal ha ansvar for en valp allerede har utfordringer med seg selv altså? Det kommer jo helt an på problemene. Angst og depresjon trenger ikke å slå negativt ut for hunden i det hele tatt. Er du narsisist eller psykopat skal du selvfølgelig ikke ha hund. Hvis kun perfekte mennesker kunne hatt hund, da hadde ingen hatt hund. Alle som ønsker hund sterkt og som evner å ta vare på den, bør selvfølgelig ha hund.
Cole Skrevet 10. desember 2021 #40 Skrevet 10. desember 2021 Guppy88 skrev (19 minutter siden): Det kommer jo helt an på problemene. Angst og depresjon trenger ikke å slå negativt ut for hunden i det hele tatt. Er du narsisist eller psykopat skal du selvfølgelig ikke ha hund. Hvis kun perfekte mennesker kunne hatt hund, da hadde ingen hatt hund. Alle som ønsker hund sterkt og som evner å ta vare på den, bør selvfølgelig ha hund. Selvfølgelig kommer det helt an på problemene! Det er jo nettopp derfor det spiller noen rolle hvilke utfordringer man har, i motsetning til hva vedkommende sa. Hvorfor legger du ord i munnen på meg egentlig? Jeg ikke sagt at kun perfekte mennesker kan ha hund. Det er stråmannsargumentasjon Jeg er så lei av sånne som deg på KG, som snakker om alt i absolutter. Det er tross alt stor forskjell på å barbere seg og kutte av seg hode. Og for å ta den siste setningen, så bør ikke alle som ønsker hund sterkt få ha en. Kun, og da mener jeg utelukkende, de som evner å ta vare på den bør ha den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå