Guppy88 Skrevet 10. desember 2021 #41 Skrevet 10. desember 2021 Cole skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig kommer det helt an på problemene! Det er jo nettopp derfor det spiller noen rolle hvilke utfordringer man har, i motsetning til hva vedkommende sa. Hvorfor legger du ord i munnen på meg egentlig? Jeg ikke sagt at kun perfekte mennesker kan ha hund. Det er stråmannsargumentasjon Jeg er så lei av sånne som deg på KG, som snakker om alt i absolutter. Det er tross alt stor forskjell på å barbere seg og kutte av seg hode. Og for å ta den siste setningen, så bør ikke alle som ønsker hund sterkt få ha en. Kun, og da mener jeg utelukkende, de som evner å ta vare på den bør ha den. Ikke kritiser meg for å legge ord i munnen din når du gjør akkurat det samme i ditt siste avsnitt. Og right back at you, jeg er lei de som nærmest krever vandelsattest for å vurdere hvorvidt diskusjonspartnere er egnet for å ha hund.
Cole Skrevet 10. desember 2021 #42 Skrevet 10. desember 2021 Guppy88 skrev (9 minutter siden): Ikke kritiser meg for å legge ord i munnen din når du gjør akkurat det samme i ditt siste avsnitt. Og right back at you, jeg er lei de som nærmest krever vandelsattest for å vurdere hvorvidt diskusjonspartnere er egnet for å ha hund. Hvordan i all verden la jeg ord i munnen på deg? Jeg plukket fra hverandre argumentet ditt for å vise hva mitt argument var. Det er to vidt forskjellige ting! Det må du gjerne være lei, men dette går altså utover et uskyldig liv. Det er da helt ufarlig om du og jeg er uenige om noe på nett, men om feil person får seg hund kan det få alvorlige konsekvenser. Det forstår du også.
Guppy88 Skrevet 10. desember 2021 #43 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Cole skrev (31 minutter siden): Hvordan i all verden la jeg ord i munnen på deg? Det må du gjerne være lei, men dette går altså utover et uskyldig liv. Slik la du ord i munnen på meg: Her var mitt innlegg: Guppy88 skrev (1 time siden): Alle som ønsker hund sterkt og som evner å ta vare på den, bør selvfølgelig ha hund. Og dette skriver du: Cole skrev (48 minutter siden): Og for å ta den siste setningen, så bør ikke alle som ønsker hund sterkt få ha en. Kun, og da mener jeg utelukkende, de som evner å ta vare på den bør ha den. Så du prøver å lage et poeng av at jeg mener at alle som ønsker hund bør få hund, mens du kommer med pekefingeren. Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev høyt ønske + evner å ta vare på den. Så stråmannbeskrivelsene dine kan du ta med deg til speilet. Og øverst skriver du også at dette går over uskyldige liv. I det insinuerer du at slike som TS ikke er egnet for hund. I alle fall ikke valp. Det er for det første en ekstrem generalisering, og det er en fordømmelse der du ikke har verken infoen eller kunnskapen til å uttale deg. Det jeg er lei av, dere som skriver "en hund trenger mer enn mat, altså!" "Hvordan skal du stimulere den, da?" "Denne rasen kan jeg alt om, og den bør du i alle fall ikke ha, du bør ha en kanin". Disse innleggene er jeg drittlei. Og grunnen er ikke at jeg tar lett på dyrehold og dyrevelferd, tvert imot! Det er at fordi dere mener at det er nødvendig å påpeke disse selvfølgelighetene, fordi de dere diskuterer med selv ikke har tenkt tanken og forstår hva hund innebærer. Dere prater stort sett med voksne folk som kjører bil, er i jobb, har unger og bolig. Oppegående folk. Derfor er det provoserende. Endret 10. desember 2021 av Guppy88
Cole Skrevet 10. desember 2021 #44 Skrevet 10. desember 2021 Jeg plukket fra hverandre argumentasjonen din. Det er sånn man gjør i diskusjoner. Det er ikke å legge ord i munnen på deg. Jeg latet aldri som du sa det, jeg sa hva jeg mente om utsagnet ditt. To forskjellige ting! Du er jo helt på bærtur her... God helg. 1
Guppy88 Skrevet 10. desember 2021 #45 Skrevet 10. desember 2021 Cole skrev (2 minutter siden): Jeg plukket fra hverandre argumentasjonen din. Det er sånn man gjør i diskusjoner. Det er ikke å legge ord i munnen på deg. Jeg latet aldri som du sa det, jeg sa hva jeg mente om utsagnet ditt. To forskjellige ting! Du er jo helt på bærtur her... God helg. Maken til selvforhøyelse og hersketeknikk.
Minmorsbarn Skrevet 10. desember 2021 #46 Skrevet 10. desember 2021 Kjerne TS, jeg føler med deg angående angst/ spenning med å vente på valp! Jeg har lang erfaring som hundeeier til en ganske skjelven rase. Er hele tiden smått engstelig for ikke å være god nok, fordi selger velger hvem de vil selge til. Føler litt på at jeg er på en slags 8 uker lang autition.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå