Gå til innhold

Vask av trusene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å få truser skikkelig rene i vaskemaskinen.  Synes det er ekkelt å se i trusekilen etter vask at trusen tydeligvis er brukt.  Er dette noe man bare må finne seg i ?  Andre metoder ? Tips ?  Eller er innlegg eneste løsningen ?

Anonymkode: ce56e...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen mer effektiv måte enn vaskemaskin?

Anonymkode: f2354...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd. Høy temperatur og mye vaskepulver, prøv det. 
Evt kok dem i ei gryte. Det gjorde mormor

Anonymkode: 32e4f...b8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvilket program og hvilke grader vasker på. Truser må vaskes på minst 60 grader. Jeg pleier å kjøre kokvask.

Anonymkode: a7499...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleierinnen skrev (1 minutt siden):

Vask de på 90 grader så blir de rene. 

Det er idioti, holder med 60 grader. Tydelig at ikke du sliter med strømregningen eller bryr deg nevneverdig om miljøet. 

Anonymkode: f6c98...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker de alltid på 70 grader og de blir alltid rene.  Mannen sine hvite blir ikke alltid det, men har begynt å bare kjøpe mørke truser til han. 

Anonymkode: 81ae3...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur pH i underlivet (= normalt) er også med på å misfarge trusene, men det betyr ikke at de ikke er reine.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Vet ikke helt hva trusekilen er, men synes de blir rene , men bruker truseinnlegg. Lurer litt på hvordan trusene til de som vasker de på 90 grader med pulver er,men det er mulig og få tak i institusjonstruser som kan kokes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sier ikke noe om hvilket program og hvilke grader vasker på. Truser må vaskes på minst 60 grader. Jeg pleier å kjøre kokvask.

Anonymkode: a7499...bab

Hvordan holder de seg? Hva slags truser ( materiale, merke osv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de på 40 på eget undertøyprogram og de blir helt rene. Har dyre truser hvor det står 30 grader på, men 40 vil jeg minst ha.

Men vasker de alene, så de har god plass å boltre seg på i maskinen.

Anonymkode: 9e994...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Truser må vaskes på minimum 60 grader for å drepe tarmbakteriene. Hvis du vasker dem på lavere temperatur enn dette er det ikke rart de ikke blir rene.

Anonymkode: cecec...8fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (4 minutter siden):

Hvordan holder de seg? Hva slags truser ( materiale, merke osv) 

Jeg vasker truser på 60 grader. Vanlige truser i bomull, av typen man får kjøpt på Cubus, Lindex og HM. De holder seg helt fint.

Truser i utsøkt silke og franske blonder vevd av blinde nonner i en lukket orden oppe i fjellene i Kum Lai Summit hadde jeg nok vasket for hånd.

Anonymkode: e3a08...edf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker truser på 60 grader. Vanlige truser i bomull, av typen man får kjøpt på Cubus, Lindex og HM. De holder seg helt fint.

Truser i utsøkt silke og franske blonder vevd av blinde nonner i en lukket orden oppe i fjellene i Kum Lai Summit hadde jeg nok vasket for hånd.

Anonymkode: e3a08...edf

Cubus, lindex og HM holder ikke for denne gullhøna her :snurt:

Anonymkode: 3523b...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker truseinnlegg konsekvent, og dusjer etter jeg har bæsja (bæsjer KUN rett etter jeg har stått opp). Så slik holder trusa mi seg ren🤭 

Vasker de på 40 grader. Tviler på de hadde overlevd 90 grader😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de på 90 sånn at jeg kan kjøre truser, Sokker, kjøkkentekstiler og håndklær i samme maskin uten å få bæsjesporer på kjøkkenkluten eller leverposteirester i trusa. 

Hvis det er mørke Truser du mener du ikke får rene, så er det mulig stoffet har blitt misfarget av utflod etc. 

Anonymkode: d11d1...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bomullstruser og vasker de på 60 grader med håndklær. Blir alltid rene,

Anonymkode: 55ed6...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vasker truser på 60 grader. Vanlige truser i bomull, av typen man får kjøpt på Cubus, Lindex og HM. De holder seg helt fint.

Truser i utsøkt silke og franske blonder vevd av blinde nonner i en lukket orden oppe i fjellene i Kum Lai Summit hadde jeg nok vasket for hånd.

Anonymkode: e3a08...edf

Ok. Mine truser i silke og franske blonder er laget på fabrikker i Belgia, Danmark og Sveits , så de går på maskinvask. 
ja, er gjerne 40 eller 60 på vaskeanvisningen bomull , lurte på de med kokvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...