Gå til innhold

Enda flere gaver til eksens familie...


@lfa

Anbefalte innlegg

Bør jeg gi julegaver til eksens foreldre? :roll:

Fra junior da, selvfølgelig...

Regner med at eksen kjøper, men bør jeg også? Han kjøper neppe til mine foreldre, men siden junior bor her hos meg? *dilemma* :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det går an å avklare dette med eksen, @lfa?

Rett og slett bli enige om hvordan dere skal gjøre det i forhold til julegaver fra junior til besteforeldrene. Kanskje du kan foreslå at han kjøper til sine foreldre og du til dine?

Det som du da evt. kan gjøre i tillegg, er å sende med en liten ting som junior har laget selv, det er jo veldig personlig og kanskje noe pappaen ikke kommer på å ordne opp i. En sånn gave til besteforeldre betyr nok mer enn noen ferdigkjøpt presang. Det behøver ikke koste så mye, men det ligger en del omtanke bak! Det er mye du kan finne på; f.eks. en fin tegning han har laget og som du setter passepartout og ramme på, et av hans håndavtrykk med dikt om barnehender (kan du få av meg!), eller noe annet som besteforeldre vil bli glade for!

Men altså: Rent personlig, og ganske prinsippielt, synes jeg at eksen din bør ordne opp selv i forhold til evt. større og dyrere gaver fra junior til farfar og farmor!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrammet tegning med passepartout, var et godt forslag. :P

Jeg har nemlig ikke lyst til å blakke meg på julegave til eks-sm, selv om jeg er så inderlig glad i henne... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

jeg synes du skal holde deg til småttens egenproduserte - og da gjerne dorullnisser :hoho::hoho: men alvorlig ment, ikke kjøp noe ihvertfall, det synes ikke jeg er riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mye kontakt dere har med dem, synes jeg. Egentlig bør faren stå ansvarlig for julegaver fra barnet til farsfamilien, men hvis han ikke gjør noe i den forbindelse og du føler at det er riktig så gi noe hjemmelaget fra barnet.

Vi praktiserer julekort til farsfamilien - hvis faren mener at ungen skal gi gaver til hans familie må han stå for det, synes jeg (i vårt tilfelle gjør han det IKKE) - han har en stor familie og jeg vil ikke ruinere meg for å få gitt gaver til hele gjengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorullnisser var et enda bedre forslag! :hoho:

Men hva gjør jeg med faren, da? Sender en dorullnisse til ham også? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med Væren og flere andre. Gave fra et barn uten inntekt til voksne bør være noe som barnet har investert tid og omtanke i selv. Alt annet er gaver fra deg med et barn som mellommann. (Gaver til lekekamerater er noe annet.)

Jeg må si jeg skjønner lite av foreldre som gir barna sine en sum penger som de bestiller kjøpejulegavertil seg selv for... Alle barn i skolealder har jo sløyd og forming. Der lager de ting som bestefar og bestemor får tårer i øyekroken av å åpne. Disse gavene har alltid vært helt spesielle hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ingenting til pappan hvis dere ikke skal være sammen når gavene pakkes opp da - da ville jeg kanskje kjøpt noe billig noe... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sponser juniors gave til far, også lar jeg ham kjøpe en liten ting -eller lage noe til farmor. Far pleier å få beskjed om at han godt kan føye junior på lappen til hans gave til mora. Han har gutten annenhver jul, og da er de hos farmor (en forutsetning for at han får ha ham).

Jeg gir ingenting fra meg selv. Sier "God Jul" dersom jeg er så uheldig å være den som svarer når hun ringer barnebarnet, det får holde... :roll:

Når det gjelder farens øvrige familie, så lar jeg det være opp til barnefaren. Men av erfaring vet jeg jo at det dermed neppe blir gjort.. Men jeg anser ikke det som mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...