AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Del Skrevet 5. desember 2021 Litt tungt å gi avkall på å få flere barn siden jeg har ønsket det hele tiden. Men min mann vil ikke forsøke mer pga alderen min. Jeg er 45 år. Vi forsøkte et ivf forsøk i høst uten å lykkes. På en måte er det en lettelse å gi det opp. På en måte er det litt trist også. Men jeg har to voksne barn fra tidligere forhold. Så det går bra. Ser dere fordelene med at mannen vil gi det opp? Hva tenker dere om det? Andre som har vært i samme situasjon der en ville gi det opp? Føles litt kjipt at jeg forsøkte i høst, og ikke lykkes. Vi forsøkte med eggdonasjon. Anonymkode: 10734...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Del Skrevet 5. desember 2021 I den situasjonen, hvor du har barn og han ikke vil er det jo en no brainer tenker jeg. 45 år er ganske voksent særlig når det allerede er to barn i bildet. Anonymkode: 7c658...898 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I den situasjonen, hvor du har barn og han ikke vil er det jo en no brainer tenker jeg. 45 år er ganske voksent særlig når det allerede er to barn i bildet. Anonymkode: 7c658...898 Veldig enig. Synd men sant, det er for sent og du har allerede barn. Anonymkode: 36480...9e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Del Skrevet 5. desember 2021 1. Du har alt barn. 2. Du er 45 år. Hvorfor i alle dager tenker du at et nytt barn med en ny mann er en god ide? 🤷♀️ Anonymkode: 28905...500 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Del Skrevet 5. desember 2021 Set bare fordeler med å gi opp. Jo eldre du er jo høyere er sjansen for å få et sykt barn. Og jo eldre du er jo høyere er sjansen for at ungen din ender opp med å miste deg tidlig og/eller ender opp med å måtte håndtere en sykelig mor på gamlehjem mens h*n fortsatt er i en alder der h*n har hendene fulle og ikke skal måtte stresse seg ihjel for å ta vare på deg også. Det er en grunn til at man slutter å være fruktbar etter en viss alder. Det er hva som er best for avkommet. Anonymkode: b2d63...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg kjenner til så alt for mange i din alder som har fått barn med ulike alvorlige funksjonshemninger, høyst sannsynlig fordi mor var såpass gammel som hun var. Det finnes andre alternativ, hva med fosterhjem ? Anonymkode: a94fb...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Del Skrevet 5. desember 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Du har alt barn. 2. Du er 45 år. Hvorfor i alle dager tenker du at et nytt barn med en ny mann er en god ide? 🤷♀️ Anonymkode: 28905...500 Tenker også at det vil nok være fordeler med å leve videre livet og legge tanker om å få flere barn ifra meg. Er faktisk herlig og. For da vi forsøkte ivf i sommer så ble det mye stress og tanker. Tanker om framtiden til barnet også. Helse osv. Så tenker at det er egentlig det beste å gi det opp. Ja jeg har 2 voksne barn. Noe jeg er veldig glad for Anonymkode: 10734...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Del Skrevet 5. desember 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner til så alt for mange i din alder som har fått barn med ulike alvorlige funksjonshemninger, høyst sannsynlig fordi mor var såpass gammel som hun var. Det finnes andre alternativ, hva med fosterhjem ? Anonymkode: a94fb...225 Jeg kunne tenke meg et annet alternativ som fosterhjem. Men samboer vil ikke det. Anonymkode: 10734...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 5. desember 2021 #9 Del Skrevet 5. desember 2021 Hun skriver jo at det er eggdonasjon. Med eggdonasjon så er ikke risikoen for funksjonshemming osv stor, pga det bestemmes mest av eggdonors alder. jeg har vært i lignende situasjon. Har en gutt 6 år som er genetisk min. Ønsket søsken. Prøvde lenge IVF. Mannen ville gi opp. Han nå en gutt 4 mnd etter eggdonasjon i Danmark. Er veldig lykkelig med det. Er 42. litt annen situasjon for deg, du har allerede to og det er slitsomt å gå på med baby på nytt. Hvis du føler du kan slå deg til ro med det kan det være best å la det ligge. Masse lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Del Skrevet 5. desember 2021 24 minutter siden, Waldfee said: Hun skriver jo at det er eggdonasjon. Med eggdonasjon så er ikke risikoen for funksjonshemming osv stor, pga det bestemmes mest av eggdonors alder. jeg har vært i lignende situasjon. Har en gutt 6 år som er genetisk min. Ønsket søsken. Prøvde lenge IVF. Mannen ville gi opp. Han nå en gutt 4 mnd etter eggdonasjon i Danmark. Er veldig lykkelig med det. Er 42. litt annen situasjon for deg, du har allerede to og det er slitsomt å gå på med baby på nytt. Hvis du føler du kan slå deg til ro med det kan det være best å la det ligge. Masse lykke til uansett! Det stemmer. Vi forsøkte et ivf-forsøk med eggdonasjon uten å lykkes. Jeg ønsket å forsøke flere forsøk. Vi hadde 3 embryo igjen på frys. Men mannen vil ikke. Da har jeg ikke annet valg enn å gi det opp. Det er som du sier , slitsomt å gå med baby på nytt. Jeg ble litt lei meg for å måtte gi det opp men det er uansett herlig å slippe å stresse med et barneønske, og forsøk. Jeg har to voksne barn. Og er veldig glad for det. Anonymkode: 10734...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 5. desember 2021 #11 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer. Vi forsøkte et ivf-forsøk med eggdonasjon uten å lykkes. Jeg ønsket å forsøke flere forsøk. Vi hadde 3 embryo igjen på frys. Men mannen vil ikke. Da har jeg ikke annet valg enn å gi det opp. Det er som du sier , slitsomt å gå med baby på nytt. Jeg ble litt lei meg for å måtte gi det opp men det er uansett herlig å slippe å stresse med et barneønske, og forsøk. Jeg har to voksne barn. Og er veldig glad for det. Anonymkode: 10734...1e6 Hvis dere har tre på frys, så skjønner jeg at der er tøft å gi dem opp. Samtidig må dere jo være to om det, så kos deg med barna og mannen du har, tenker jeg. Så fint med to fine barn 🥰. Jeg fikk overtalt mannen min men det var en tøff prosess. Av og til kan det være bedre å slippe drømmen. Selv om jeg er veldig glad det gikk som det gikk for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Del Skrevet 6. desember 2021 14 hours ago, Waldfee said: Hvis dere har tre på frys, så skjønner jeg at der er tøft å gi dem opp. Samtidig må dere jo være to om det, så kos deg med barna og mannen du har, tenker jeg. Så fint med to fine barn 🥰. Jeg fikk overtalt mannen min men det var en tøff prosess. Av og til kan det være bedre å slippe drømmen. Selv om jeg er veldig glad det gikk som det gikk for oss. Flott å høre at dere lykkes 🥰. Man må begge to være enige for å gå igjennom prosessen. Jeg hadde ville fortsatt, og forsøkt de tre siste embryoene. Men når mannen ikke vil lenger, så er det ikke mer å gjøre. Jeg har uansett ønsket et tredje barn i 22 år uten å lykkes med det, så på en måte er det herlig å gi slipp på tanken om at jeg vil ha flere barn. På en annen side litt bittert. Men om vi hadde forsøkt med de tre siste embryoer så vet jeg ikke om vi hadde lykkes heller. Mistet veldig troen selv etter første ivf forsøk, men det sies at det skal ofte flere forsøk til for å lykkes. Så egentlig dumt å gi seg etter bare et forsøk. Men mannen vil det sånn så da får jeg bare akseptere det, og tenke fordelene med det. Må være verst for han som har ingen barn. Jeg har tross alt to voksne barn. Anonymkode: 10734...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. desember 2021 #13 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flott å høre at dere lykkes 🥰. Man må begge to være enige for å gå igjennom prosessen. Jeg hadde ville fortsatt, og forsøkt de tre siste embryoene. Men når mannen ikke vil lenger, så er det ikke mer å gjøre. Jeg har uansett ønsket et tredje barn i 22 år uten å lykkes med det, så på en måte er det herlig å gi slipp på tanken om at jeg vil ha flere barn. På en annen side litt bittert. Men om vi hadde forsøkt med de tre siste embryoer så vet jeg ikke om vi hadde lykkes heller. Mistet veldig troen selv etter første ivf forsøk, men det sies at det skal ofte flere forsøk til for å lykkes. Så egentlig dumt å gi seg etter bare et forsøk. Men mannen vil det sånn så da får jeg bare akseptere det, og tenke fordelene med det. Må være verst for han som har ingen barn. Jeg har tross alt to voksne barn. Anonymkode: 10734...1e6 Ja, siden han ikke har barn ville det jo vært verre om du sa nei til å fortsette mens han ønsket det. Håper du finner gleden i det du har 💗 Kan hjelpe litt når «prøverbobla» slipper taket også, når man er ferdig og går litt videre. Ønsker deg/dere alt godt🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå