Gjest ABM Skrevet 4. desember 2021 #21 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TAKK❤️ Helt enig! Det er så fælt. Noen skriver at jeg må følge med i tiden og at det er over og forbi virker det som…?isåfall er det kjempe bra. men vet ikke helt. Tror det foregår mye rart og selv om jeg skriver om Mink og rev så tenker jeg egentlig på ALT av faenskap som forgår. Håper verden blir en bedre plass for dyr. Men desverre så virker det som både mennesker og dyr får det verre og verre. Jeg har netopp blitt vegetarianer bare fordi jeg brekker meg med tanke på hva det jeg spiser har vært igjennom og der kommer det inn det du nevner om kylling og svin. Anonymkode: 09721...f79 Jeg spiser heller ikke svin..hadde familiesituasjonen vært enklere hadde jeg ikke spist noe dyr fra industrilandbruket.. Å torturere 10000er av dyr gjennom hele levetiden deres bare for å bruke pelsen deres?...som vi egentlig har null bruk for...!?.... Syykt....!!! Måten vi behandler jorda og våre medskapninger på er hinsides barbari....!..og det kommer til å få konsekvenser..
Gjest Rageing Skrevet 4. desember 2021 #22 Skrevet 4. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Det har jeg ikke! Hvis mennesker betaler for sånne attraksjoner så er de med å la helvette fortsette for dyrene. ts Anonymkode: 09721...f79 Dyreparker er ekstremt viktige for at mennesker i det hele tatt skal bry seg om dyrene, og de fleste parkene er med på avlsprogrammer for at ikke artene skal dø ut, og noen plasserer dyr ut i naturen igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #23 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da håper jeg du ALDRI har vært i en dyrepark,eller sirkus! Anonymkode: 45303...ab2 Dyreparken i Kristiansand er med i avlsprogrammet for utrydningstruede dyr, og dyreholdet der kan ikke sammenliknes med pelsindustrien. Langedrag har dyr som egentlig hadde blitt avlivet. Dyr kan ha fine liv selvom de blir vandt til mennesker også. ps. Er ikke i dyreparker i utlandet. Anonymkode: f3a38...200 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #24 Skrevet 4. desember 2021 All industri med dyr er grusomme. Kjøttnæringen, melkeindustrien, eggindustrien, sirkus med dyr, dyreparker(jo, det er faktisk galt), turister som rir elefanter og tar bilder med neddopa tigere osv, pelsindustrien… Mennesker er det ondeste vesenet som fins. Anonymkode: 39131...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #25 Skrevet 5. desember 2021 ABM skrev (10 timer siden): Finnes ingenting etisk med å holde ville dyr i fangenskap noe sted i verden..går ikke i dyrepark av prinsipp.. Noen med vettet i behold! Ingenting etisk uansett hvor enn det er. Anonymkode: 09721...f79
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #26 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): All industri med dyr er grusomme. Kjøttnæringen, melkeindustrien, eggindustrien, sirkus med dyr, dyreparker(jo, det er faktisk galt), turister som rir elefanter og tar bilder med neddopa tigere osv, pelsindustrien… Mennesker er det ondeste vesenet som fins. Anonymkode: 39131...4c0 Sååå vanvittig enig, vi er de verste rovdyrene. ts Anonymkode: 09721...f79 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #27 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er helt for jævlig... Det er ille nok med kjøttindustrien, men dette er rovdyr som er født til å jakte og for å bruke hodet sitt. For så å bli stengt i et lite nettingbur der de sitter 24/7, 365 dager i året. Tenk om noen hadde våget å behandle hunder og katter på samme måte. Eller, det blir jo gjort ulovlig på valpefabrikker i utlandet. Samme greia, samme dyremishandling, bare at rev og mink krever desto enda mer plass, hjernetrim, mosjon og oppgaver. Ikke ett sekund for tidlig at denne "næringen" forbys. Selv om det fremdeles er hele 3 år til alle pelsdyrfarmer forsvinner. Anonymkode: 44b3f...5d1 Kan ikke få sakt hvor enig jeg er. helt utrolig at de får hele 3 år på å forsvinne. Heller 3 dager🙏 Jo før jo bedre. Anonymkode: 09721...f79
Gjest ABM Skrevet 5. desember 2021 #28 Skrevet 5. desember 2021 Rageing skrev (3 timer siden): Dyreparker er ekstremt viktige for at mennesker i det hele tatt skal bry seg om dyrene, og de fleste parkene er med på avlsprogrammer for at ikke artene skal dø ut, og noen plasserer dyr ut i naturen igjen. Kom ikke her og fortell meg at folk som tar med seg barna i en dyrepark der dyr i fangenskap er underholdning bryr seg om dyr!!!! Bullshit!
Gjest ABM Skrevet 5. desember 2021 #29 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dyreparken i Kristiansand er med i avlsprogrammet for utrydningstruede dyr, og dyreholdet der kan ikke sammenliknes med pelsindustrien. Langedrag har dyr som egentlig hadde blitt avlivet. Dyr kan ha fine liv selvom de blir vandt til mennesker også. ps. Er ikke i dyreparker i utlandet. Anonymkode: f3a38...200 Ja og det samme tankegodset som gjør tusenvis av arter utryddningstruet opprettholder dyreparker som den i Kristiansand...Det denne kloden trenger er ikke bare at dyr behandles etisk og moralsk forsvarlig...den trenger en ny menneskerase...eller i det minste å bli kvitt den gamle!
Gjest Rageing Skrevet 5. desember 2021 #30 Skrevet 5. desember 2021 13 minutter siden, ABM said: Kom ikke her og fortell meg at folk som tar med seg barna i en dyrepark der dyr i fangenskap er underholdning bryr seg om dyr!!!! Bullshit! Kanskje ikke, men det kan hende de begynner å bry seg etter å ha sett de der. Det er vanskelig å få folk til å bry seg om noe de ikke har et forhold til, men det er mye lettere å få folk til å gi penger til et formål, for eksempel "redd sjimpansene" om de faktisk har møtt og sett sjimpanser i virkeligheten. Og som sagt så er dyreparker viktige for å drive artsbevaring, og noen steder forskning. Selvfølgelig finnes det elendige dyreparker også, men jeg anbefaler deg å ta en tur til Kristiansand og så kan du snakke med de der og få vite litt mer om dyra og hva som gjøres av arbeid i dyreparken
Gjest Rageing Skrevet 5. desember 2021 #31 Skrevet 5. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Dyreparken i Kristiansand er med i avlsprogrammet for utrydningstruede dyr, og dyreholdet der kan ikke sammenliknes med pelsindustrien. Langedrag har dyr som egentlig hadde blitt avlivet. Dyr kan ha fine liv selvom de blir vandt til mennesker også. ps. Er ikke i dyreparker i utlandet. Anonymkode: f3a38...200 Jeg var i en veldig fin dyrepark i Portugal. Alle dyra der var var reddet fra folk som hadde skaffet seg eksotiske dyr ulovlig, fra sirkus eller smugling. De hadde også dyr som var på rehabilitering. Ingangspengene gikk til forskning og rehabiliteringsprogrammet for å hjelpe dyrene
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #32 Skrevet 5. desember 2021 ABM skrev (19 minutter siden): Kom ikke her og fortell meg at folk som tar med seg barna i en dyrepark der dyr i fangenskap er underholdning bryr seg om dyr!!!! Bullshit! Tror barn har godt av å se dyr spise hverandre. Noe som lar seg gjøre i dyreparker. Anonymkode: 73bd1...2f6 1
Gjest ABM Skrevet 5. desember 2021 #33 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror barn har godt av å se dyr spise hverandre. Noe som lar seg gjøre i dyreparker. Anonymkode: 73bd1...2f6 Tror barn har hatt bedre av å sett hvordan menneskeheten behandler alt liv vi deler jorda med...for ikke å snakke om hvordan vi behandler selve jorda !!! Det har forlengst vært siste opprop om vi skal ha en fremtid her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå