Gå til innhold

Rev og mink farmer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som blir like kvalm og uvel og skamfull av tanken på at vi har farmer i Norge som driver REN TORTUR (slik jeg ser det) av dyr for pels?jeg kan ikke fatte og begripe at Norge som er en av de LITT bedre landene for dyr har loven på sin side for å drive slike farmer. 

Mitt hjerte brister. Tenk at mennesker nyter å holde disse vakre dyrene med følelser innestengt i et bur på noen få kvadratmeter. Hvis ikke det er psykopater og kalde svin/djevler så vet ikke jeg. Man er vel ikke frisk hvis man driver med dette? 

Kan ikke bare verden bli snillere med de STAKKARS dyrene???????? 😢😢😢
helt hjerteløst. 

Anonymkode: 09721...f79

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen som blir like kvalm og uvel og skamfull av tanken på at vi har farmer i Norge som driver REN TORTUR (slik jeg ser det) av dyr for pels?jeg kan ikke fatte og begripe at Norge som er en av de LITT bedre landene for dyr har loven på sin side for å drive slike farmer. 

Mitt hjerte brister. Tenk at mennesker nyter å holde disse vakre dyrene med følelser innestengt i et bur på noen få kvadratmeter. Hvis ikke det er psykopater og kalde svin/djevler så vet ikke jeg. Man er vel ikke frisk hvis man driver med dette? 

helt hjerteløst. 

Da håper jeg du ALDRI har vært i en dyrepark,eller sirkus!

Anonymkode: 45303...ab2

• Liker 2
Skrevet

Det er helt for jævlig... Det er ille nok med kjøttindustrien, men dette er rovdyr som er født til å jakte og for å bruke hodet sitt. For så å bli stengt i et lite nettingbur der de sitter 24/7, 365 dager i året. Tenk om noen hadde våget å behandle hunder og katter på samme måte. Eller, det blir jo gjort ulovlig på valpefabrikker i utlandet. Samme greia, samme dyremishandling, bare at rev og mink krever desto enda mer plass, hjernetrim, mosjon og oppgaver.

Ikke ett sekund for tidlig at denne "næringen" forbys. Selv om det fremdeles er hele 3 år til alle pelsdyrfarmer forsvinner.

Anonymkode: 44b3f...5d1

• Liker 3
Gjest Rageing
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det vel ikke så mye dyr på norske sirkus lenger, og de som er der blir jo behandlet som kjæledyr.

Og dyr i dyrepark får jo så nært naturlig stimuli som mulig, og sitter ikke inne i trange bur heller

Dyr i pelsfarmer får jo aldri kjenne noe annet enn netting under beina, og blir ikke tatt vare på i forbindelse med sykdom og skader

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sirkus med eksotiske dyr er blitt ulovlig det også.

Hunder og hester som er med på sirkus har noen lange dager i trailere, men de får plass, stell, trening og stimuli.

Og hvordan kan du sammenligne dyreparker? Sist jeg sjekket så har rovdyra (i dyreparker i Norge) relativt god plass, de får oppgaver å bryne seg på, pluss at de følger minstekravet av kvadratmeter de trenger, ergo; ikke et bur på størrelse med en handlevogn.

Du må nok prøve litt hardere.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

helt hjerteløst. 

Jess blir like kvalm som deg...i tilegg holder kvalmen seg godt når jeg tenker på kyllingfjøs og hvordan svin har det i det norske industrilandbruket også..!!

Skrevet

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-122-l-20202021/id2841477/?ch=3

Lovens § 2 fastsetter at pelsdyroppdrettere som holdt pelsdyr 15. januar 2018, kan holde pelsdyr fram til 1. februar 2025. 

så det er på tur til å avvikles. Men de som jobber med pelsdyr får en overgangsperiode for å sikre at de har mulighet til å legge om driften uten å måtte selge rubbel og bit av det de eier. 

Anonymkode: fe9e3...a59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

helt hjerteløst. 

Dette er jo alt avviklet, følg med i tiden 🤦‍♀️

Skrevet
Snuffa99 skrev (Akkurat nå):

Vil jo bli alt... "" 

Skrevet

helt hjerteløst. 

Det beste er å avlive alt og sette strek for det for alltid! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har jeg ikke! Hvis mennesker betaler for sånne attraksjoner så er de med å la helvette fortsette for dyrene. 
ts 

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (10 timer siden):

Jess blir like kvalm som deg...i tilegg holder kvalmen seg godt når jeg tenker på kyllingfjøs og hvordan svin har det i det norske industrilandbruket også..!!

TAKK❤️ Helt enig! Det er så fælt. Noen skriver at jeg må følge med i tiden og at det er over og forbi virker det som…?isåfall er det kjempe bra. men vet ikke helt. Tror det foregår mye rart og selv om jeg skriver om Mink og rev så tenker jeg egentlig på ALT av faenskap som forgår. Håper verden blir en bedre plass for dyr. Men desverre så virker det som både mennesker og dyr får det verre og verre. Jeg har netopp blitt vegetarianer bare fordi jeg brekker meg med tanke på hva det jeg spiser har vært igjennom og der kommer det inn det du nevner om kylling og svin.  

• Liker 1
Skrevet
Snuffa99 skrev (9 timer siden):

Det beste er å avlive alt og sette strek for det for alltid! 

Jaaa!!!!👍 

Skrevet

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-122-l-20202021/id2841477/?ch=3

Lovens § 2 fastsetter at pelsdyroppdrettere som holdt pelsdyr 15. januar 2018, kan holde pelsdyr fram til 1. februar 2025. 

så det er på tur til å avvikles. Men de som jobber med pelsdyr får en overgangsperiode for å sikre at de har mulighet til å legge om driften uten å måtte selge rubbel og bit av det de eier. 

Anonymkode: fe9e3...a59

Takk for info. Da går det ialefall ut på dato snart 🙏

Skrevet
Snuffa99 skrev (10 timer siden):

Følg med i tiden…Hmm.. så sarkastisk.hehe

Skrevet

Sirkus med eksotiske dyr er blitt ulovlig det også.

Hunder og hester som er med på sirkus har noen lange dager i trailere, men de får plass, stell, trening og stimuli.

Og hvordan kan du sammenligne dyreparker? Sist jeg sjekket så har rovdyra (i dyreparker i Norge) relativt god plass, de får oppgaver å bryne seg på, pluss at de følger minstekravet av kvadratmeter de trenger, ergo; ikke et bur på størrelse med en handlevogn.

Du må nok prøve litt hardere.

Jeg som er ts har ikke nevnt dyreparkene,men de burde vært nevnt de også. Heldigvis er norske dyreparker sinnsykt bedre enn de i utlandet. 

de i utlandet er bare helt forferdelige. 

Så lenge mennesker bryr seg mer om likes på Facebook etter ferien sin så vil det bare forsette. 
😢

Skrevet
Rageing skrev (11 timer siden):

Nå er det vel ikke så mye dyr på norske sirkus lenger, og de som er der blir jo behandlet som kjæledyr.

Og dyr i dyrepark får jo så nært naturlig stimuli som mulig, og sitter ikke inne i trange bur heller

Dyr i pelsfarmer får jo aldri kjenne noe annet enn netting under beina, og blir ikke tatt vare på i forbindelse med sykdom og skader

Husker jeg så en dokumentar der de spiser på hverandre og får ikke hjelp til stell av sår osv. de lar dem ligge der og tygge på hverandre . Fy faen 

• Liker 1
Skrevet
Rageing skrev (11 timer siden):

Dyreparker vil aldri klare å holde eksotiske dyr "naturlig". Det er ikke mange år siden Kristiansand Dyrepark avlivde friske dyr for å få inn nye dyr🙃 Så nei, dyrepark er ikke etisk riktig selv i Norge. 

Anonymkode: fcd31...bae

• Liker 2
Skrevet

Dyreparker vil aldri klare å holde eksotiske dyr "naturlig". Det er ikke mange år siden Kristiansand Dyrepark avlivde friske dyr for å få inn nye dyr🙃 Så nei, dyrepark er ikke etisk riktig selv i Norge. 

Anonymkode: fcd31...bae

Finnes ingenting etisk med å holde ville dyr i fangenskap noe sted i verden..går ikke i dyrepark av prinsipp..

Skrevet

Det blir heldigvis færre, troe de kommer til å slutte før fristen går ut. Bare 9 farmer i Norge må. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...