Gå til innhold

Sove med "de større" barna

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Min søster har en 11 år gammel datter. Datteren pleier noen ganger å spørre om pappaen sin kan sove hos seg eller at hun kan sove hos dem. Hun er en pappejente og liker å krype inntil han.

Jeg mener dette er en litt sen alder å sove hos foreldrene. Hva mener dere?

Endret av cubbyhouse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er fullstendig uakseptabelt. voksensengen er for de voksne. enn om pappaen plutselig våkner og får lyst på sex? da må han be datteren om å gå å legge seg i sin egen seng så han får ligget med sin kone! neitakk, barn i egen seng og voksne i egen seng!

Skrevet

Generelt bør barna sov i sin egen selng, men det skrives jo her at det er "noen ganger". Hva om de "noen ganger" er når jenta er redd? Hvorfor skal hun ikke da få ty til foreldrene, i dette tilfellet faren? Flott at hun har et så nært forhold til han.

Og å få til å ha sex; tipper pappaen klarer å vente jeg

Skrevet

Jeg tror nok pappaen ville begrenset samsovingen om han hadde hatt så stor seksualdrift at det hadde blitt et problem.

Noen barn er barn lenge, og trenger å føle nærhet til foreldrene sine, og denne jenta synes tydeligvis det er fint å føle den nærheten mens de sover. Så lenge det bare skjer iblant klarer jeg ikke helt å se problemet, og det vil også sannsynligvis snart være slutt på samsovingen, for de fleste tenåringer kunne ikke drømt om å sove i sengen til foreldrene.

Skrevet
dette er fullstendig uakseptabelt. voksensengen er for de voksne. enn om pappaen plutselig våkner og får lyst på sex? da må han be datteren om å gå å legge seg i sin egen seng så han får ligget med sin kone! neitakk, barn i egen seng og voksne i egen seng!

:overrasket::overrasket::overrasket:

Og tenk om kona ikke vil ha sex? Da har han jo båret ut datteren til egen seng uten grunn. og det er jo heeeeelt uakseptabelt...

-------------------------------------------------------

Ser ikke helt problemet. Hvis denne jenta en gang i blant spør om å få sove i samme seng som faren, er vel det greit? Jeg vet om 11-åringer (gutter) som gjør dette med mammaen sin. Da skravler de og fjoller og har det kjempekoselig. Hvis dette er noe hun ønsker ofte, ville jeg begrenset det rett og slett fordi det er greit at alle har en egen seng og sover i den.

Er greia her at jenta er så gammel som 11 år og trådstarter mener at faren vil få seksuelle følelser for henne (siden det blir poengtert at hun legger seg tett inntil ham)? Eller er dette på generell basis og gjelder for alle 11-åringer uansett kjønn og om det er mamma elle pappa som sover sammen med dem?

Skrevet

11 år!!! ???!!

Jeg ville sagt det var litt på kanten med en 5 åring, jeg..

Selv bodde jeg på samme rom som mine foreldre, men flyttet resolutt ut da jeg fylte 3. Da var i alle fall jeg blitt for gammel til å ville sove på samme rom som mine foreldre.. (tenke seg til da å sove i samme seng!)

Skrevet
11 år!!! ???!!

Jeg ville sagt det var litt på kanten med en 5 åring, jeg..

Selv bodde jeg på samme rom som mine foreldre, men flyttet resolutt ut da jeg fylte 3. Da var i alle fall jeg blitt for gammel til å ville sove på samme rom som mine foreldre.. (tenke seg til da å sove i samme seng!)

Du kødder??? Det er jo snakk om av og til! De aller felste barn går da inn til mamma og pappa hvis de har mareritt etc om natten!

Skrevet (endret)

Å si at å sove med sine foreldre i en alder av 11 år er sykt, det er sykt det.

:overrasket:

Endret av Bonnie
Skrevet
Du kødder??? Det er jo snakk om av og til! De aller felste barn går da inn til mamma og pappa hvis de har mareritt etc om natten!

Mine gutter på 5 og 8 gjør også ofte det.

Enten fordi de er syke, har drømt noe eller (for det meste) synes det er koselig.

Jeg synes det er helt greit så lenge de vet at de har en egen seng de skal ligge i til vanlig og at det ikke er noe problem å få de til å sovne der. Det er regelen - å sove hos mamma og pappa er unntaket.

Skrevet

Så lenge det er snakk om "av og til", når de er syk, eller redd, så er det da helt normalt.

Om det er ofte, eller "bare fordi hun vil kose" så bør man kanskje prate sammen om det å klare å sove i egen seng.

Men å komme inn til foreldrene av og til når man har behov for det, det bør selvsagt barn få lov til. Og 11åringer er barn.

Skrevet
:sjenert: hmmm... Jeg sov i senga til mamma helt til jeg var 11-12 år, jeg :forvirret: Men så synest jeg det ble litt flaut til slutt, så jeg slutta av meg sjøl :klappe: Ser ikke helt hva som er galt at en 11-åring kommer opp i foreldrenes seng nå og da. Det er jo vel bare koselig det? Ikke så lenge før de er tennåringer og LITT mindre barn.. :sjenert::sjenert:
Skrevet

Jeg kødder aldeles ikke!!

Jeg "flyttet ut" som 3 åring og har aldri mer satt mine bein i mine foreldres soverom!

Vi hygget oss mye sammen, men soverom har alltid vært privat sfære, både deres og mitt!

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hjelpes meg - her var det mye rart.

og si at det er sykt at en datter en søndag morgen kryper ned i sengen til foreldrene eller hvis hun har et mareritt kan krype opp i sengen til SIN EGEN FAR!!! Makan til hysteri.

Når ble det uakseptabelt med nærhetet mellom foreldre og barn.

Skrevet

Bra svar Gamle Alex. Her var det jammen meg mye hysteri ja! Jeg lå mellom mine foreldre til jeg ble ganske stor jeg. Ikke hele natta selvfølgelig. Men jeg våknet av og til på natta, og da tuslet jeg inn til mamma og pappa. Det var koselig det :)

Skrevet

:ler:

Gjest Lompa i.i
Skrevet

Er det mulig!? Uansett alder bør barna være velkommen opp i foreldrenes seng for nærhet, småprat og trøst, så lenge det båndet mellom foreldre og barn er der, uansett alder og kjønn.

Vi er alle forskjellige, og hva andre gjør/ikke gjør i så måte er da helt deres egen sak. For noen er kjøkkenet eller sofakroken stedet for familiekos, for noen er det å krype opp i foreldrenes seng av og til. Det er de færreste menn som ikke klarer å vnete litt med å ha sex med kona si når barna kommer til dem, og enda færre som får seksuelle følelser for barna sine, hvis det er det som bekymrer folk her.

De fleste har en pappa det er verdt å stole på, og kunne krype inntil, la de gjøre det! Det er en enorm trygghet i det å ha en pappa man kan ha et sånt forhold til, noe jeg selv savner. Og jeg blir rasende når noen skal gjøre det til noe galt på den ene eller andre måten at andre har den tryggheten. Får vi en datter og hun blir skikkelig pappajente, er det noe jeg unner henne av hele mitt hjerte. Mine barn skal få oppleve hva en far kan og bør være.

Gjest porselen
Skrevet

Fordi om pappaen våkner opp midt på natta og får lyst på sex, så er det ikke sikkert at kona er like hyppen. Og hvis ungen kommer inn av og til fordi hun har hatt mareritt så må hun få lov til det. De fleste menn klarer å sove en natt eller flere ved siden av sine barn uten å få seksuelle lyster, det er unntakene som ikke klarer det.

Skulle vært i heimen min at gubben hadde snudd seg mot meg om natta og sagt "våkn opp, jeg har lyst på et nummer" - det kunne han jaggu ha kommet med litt før, da vi la oss.

Skrevet

For meg som voksen går grensen ved samsoving ved 4 - 6 år.

Jeg synes 11 år er drøyt, da er jo barnet snart tenåring..

Skrevet
Er det mulig!? Uansett alder bør barna være velkommen opp i foreldrenes seng for nærhet, småprat og trøst, så lenge det båndet mellom foreldre og barn er der, uansett alder og kjønn.

:frustrert:

Så det er liksom noe galt med oss som ikke har vært i våre foreldres senger, da? Eller med oss som ikke vil ha barna våre i senga etter de har nådd en viss alder (skolealder f.eks?)

Å kommandere folk til å ha et annet forhold til senger osv enn de har blir jo bare teit..

Skrevet

At barn kommer inn til foreldrene når de f.eks drømmer vondt er da ikke noe å lage et stort nummer av. Det viser jo bare at barnet finner trygghet hos foreldrene sine.

Og det er ikke det samme som samsoving. I dette tilfellet er det snakk om "av og til", så barnet sover flest netter i sin egen seng

Ei 11 år gammel jente er fremdeles et barn.

Det er forskjellig hvor moden man er i den alderen.

Hun slutter vel med det når hun ikke har behov for det lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...