Finki Skrevet 3. desember 2021 #21 Del Skrevet 3. desember 2021 13 hours ago, Blyana said: Merker jeg blir litt bekymret for ny SA når jeg ser mange nevner at kvalme er et positivt tegn, har lest det også andre steder. Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, eneste jeg merker er ømme bryster, tretthet, murringer av og til og litt vondt i korsryggen, og nå litt mer hodepine. Jeg ser at andre har svart deg, men jeg vil gjerne slenge inn en kommentar fordi jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg hadde hørt det samme som deg om at det var bra å være kvalm og konkluderte også med at dette måtte gå galt siden jeg ikke var kvalm i det hele tatt. Jeg knakk helt sammen på første samtale hos jordmor på grunn av det her, men både hun, fastlegen min og tre gynekologer (ja, jeg har hatt en del undersøkelser) har stått fast på at mangel på kvalme i seg selv ikke er et tegn på at noe er galt. Omtrent 1 av 5 blir ikke kvalme, så det er helt vanlig. Håper det hjelper litt å høre. Selv er jeg i slutten av uke 11 nå, og har egentlig ikke turt å senke skuldrene, så det er lettere sagt enn gjort å ikke bekymre seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 4. desember 2021 #22 Del Skrevet 4. desember 2021 Finki skrev (13 timer siden): Jeg ser at andre har svart deg, men jeg vil gjerne slenge inn en kommentar fordi jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg hadde hørt det samme som deg om at det var bra å være kvalm og konkluderte også med at dette måtte gå galt siden jeg ikke var kvalm i det hele tatt. Jeg knakk helt sammen på første samtale hos jordmor på grunn av det her, men både hun, fastlegen min og tre gynekologer (ja, jeg har hatt en del undersøkelser) har stått fast på at mangel på kvalme i seg selv ikke er et tegn på at noe er galt. Omtrent 1 av 5 blir ikke kvalme, så det er helt vanlig. Håper det hjelper litt å høre. Selv er jeg i slutten av uke 11 nå, og har egentlig ikke turt å senke skuldrene, så det er lettere sagt enn gjort å ikke bekymre seg. Det hjelper å høre fra alle som ikke har vært kvalme og det gikk fint allikevel ja. Føler bare jeg har for lite symptomer generelt men håper det bare er fordi jeg er heldig. Tror jeg selv ikke kan senke skuldrene før etter første trimester er unnagjort. Det er jo veldig positivt at du nesten er ferdig med første trimester da, mest sannsynlig går alt fint😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 4. desember 2021 #23 Del Skrevet 4. desember 2021 On 12/3/2021 at 7:46 AM, AnonymBruker said: Var du noen gang redd for at det ville skje/bekymret du deg? Hadde du en følelse på at det ville skje (ikke i form av symptomer, men en følelse fra du fant ut du var gravid)? Tenkte du aldri på at det kunne skje deg? Anonymkode: 1f16d...90a Nei trodde ikke det skulle skje meg. Ble gravid på første pp med begge barn. For 3 graviditet så ble det SA som startet 5+3 og blødning varte i 5 uker. Tok 6 uker for negativ test. Jeg var kvalm med alle 3. Var kanskje kvalm fra uke 4 med denne siste som ble en SA. Nå er jeg selvfølgelig redd for at det skjer igjen, men får håpe på det beste ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå