Gå til innhold

Følte du at du var gravid før du fikk positiv test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på deres erfaringer. Hadde dere det på følelsen at dere var gravide før dere fikk positiv test?

Anonymkode: 3c20c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke første gang, men andre gang merket jeg bekkenløsning før jeg ventet mensen.

Endret av Pysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente små stikk. Mer midt i magen, ikke mot siden slik som ved eggløsning. Hadde også noen skikkelig stikk som gikk fra nederst i magen og stakk nedover underlivet ca 5 dager etter eggløsning. Aner ikke om det festet seg da, men jeg fikk blødning 10 dager etter eggløsning, kanskje festeblødning? Positiv test 13dpo. 

Hadde en følelse på at det ville klaffe den gangen, men var stolte ikke helt på magefølelsen.

Anonymkode: f4d8e...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første; nei. Da var jeg ikke prøver og fant det ikke ut før jeg var 11 uker på vei (brukte p-sprøyte, så trodde vektoppgang og ingen mens var pga den).

Med nummer to, som var planlagt følte jeg at jeg var gravid! Tok blanke tester i fire dager (og tenkte at jeg var småsprø😅) før den endelig ble positiv. Visste ikke når jeg skulle ha mensen siden jeg sluttet på prevensjon samme måned. Ingen symptomer, bare en følelse.

Denne gangen venter jeg mens på onsdag, men har ikke den gravid-følelsen. Sikkert fordi jeg veldig gjerne vil være gravid denne gangen😄

Anonymkode: 79ae9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, alle 4 gangene (mister 2). Kan liksom ikke forklare det, men hadde bare en veldig sterk følelse av det (som jeg ikke hadde de mnd det ikke gikk) og at jeg følte mensensmerter mye tidligere enn jeg pleier, pleier kun å få det litt den dagen jeg før mensen, men som gravid så følte jeg på dette nesten 1 uke før mensen. Veldig rart!

Anonymkode: 89035...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var skikkelig rart, for månedene før hadde jeg angst for å være gravid og hadde da ‘alle tegnene’.

Men da jeg faktisk var gravid, forstod jeg ikke tegnene og ante ingen fare 😂 Tok testen midt på natta, men trodde den skulle være negativ. Hadde kjent mensmurringer i flere dager uten at mensen kom. Ikke visste jeg at det var typisk gravid-tegn sammen med de utrolig ømme og glovarme puppene mine (som jeg aldri har opplevd). Prøvde ikke å bli gravid. 

Anonymkode: e26b3...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lurer på deres erfaringer. Hadde dere det på følelsen at dere var gravide før dere fikk positiv test?

Anonymkode: 3c20c...2ff

ja

kvalme, kløe på magen, ømhet helt neders i magen på sidene, murringer i dagevis, ømme bryster, vondt å ligge på magen, reagerte annerledes på temperaturer i dusjen.

Anonymkode: 4b502...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg fikk akkurat en positiv CB digital, og er i dag 12 dpo. Testet positivt på Babyplan strimmel 9 dpo. Jeg har hatt innsett av et fryst blasto i naturlig syklus - dvs ingen medisiner, heller ikke progestronstøtte. 

- mensmurringer fra 2 dager etter innsett. Det pleier jeg ikke ha før jeg har fått mensen. Om jeg reiste meg fort fra sofaen, merket jeg veldig godt stikkinger + menssmerter. 

- støl i korsryggen - det er jeg aldri ellers. 

- En følelse av at NÅ satt den. Den følelsen har jeg ikke hatt på 1,5 år. 

Etter positiv test 9 dpo, har jeg kjent at jeg er trøttere, hissigere, mer sulten enn jeg vanligvis bruker å være.. 

Anonymkode: c72fa...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! 

Jeg fikk akkurat en positiv CB digital, og er i dag 12 dpo. Testet positivt på Babyplan strimmel 9 dpo. Jeg har hatt innsett av et fryst blasto i naturlig syklus - dvs ingen medisiner, heller ikke progestronstøtte. 

- mensmurringer fra 2 dager etter innsett. Det pleier jeg ikke ha før jeg har fått mensen. Om jeg reiste meg fort fra sofaen, merket jeg veldig godt stikkinger + menssmerter. 

- støl i korsryggen - det er jeg aldri ellers. 

- En følelse av at NÅ satt den. Den følelsen har jeg ikke hatt på 1,5 år. 

Etter positiv test 9 dpo, har jeg kjent at jeg er trøttere, hissigere, mer sulten enn jeg vanligvis bruker å være.. 

Jeg leste tydeligvis ikke spørsmålet ditt skikkelig :P Trodde du spurte om symptomer. Men ja! Jeg hadde definitivt en sterkere magefølelse på at det gikk denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte det de 3 første gangene da jeg hadde kjemisk. Bare visste at jeg var gravid, begynte vel én dag før positiv test.

Men nå siste gangen hadde jeg overhodet ikke følelsen av at det hadde klaffet. Men den sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen forskjell i grunn. Har hatt måneder der jeg ikke har vært gravid med mye flere symptomer,  ømmere pupper osv. Det eneste jeg merket at jeg hadde økt hvit utflod. Så det var det eneste jeg syntes var utenom det normale. Og ja ekstrem trøtthet, orket nesten ingenting den uken jeg testet positivt. 

Anonymkode: b5305...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke. Tvert i mot var det de syklusene jeg hadde mest troen at det ble negativt, og da jeg absolutt ikke trodde på noe graviditet at det ble positivt. Nå i sist svangerskap kjente jeg ikke at jeg var gravid før rundt uke 20.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lite at eg ikkje engang testa den pp (nr 6). Fekk vanlige menssymptom som smerte og blødning, litt mindre enn vanlig men likevel. Først når eg begynte å blø/spotte igjen 2 veker seinere forstod eg at her må det testes. Var jammen gravid i veke 6. Kan si at det gode gamle trikset å vente på uteblitt mens ikkje hjelper meg nei. No hadde embryoet festsa seg i egglederen da, but still.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang ja. Hadde ømme brystvorter og var plutselig blitt ekstremt trøtt. Vet imidlertid ikke hvor langt jeg var på vei, da det klaffet før jeg gikk i syklus etter å ha sluttet på p-piller. Fikk positiv test, begynte å spotte litt og testen et par dager senere var svakere. Blødningen begynte ikke lenge etterpå.

Det tok så 13mnd før jeg ble gravid igjen. Hadde ingen tro på den pp og testet 12dpo egentlig for å bekrefte at det ikke gikk denne gangen heller og for å stålsette meg for nok en mensen. Derimot var teste positiv.

Har så langt hatt et veldig lett svangerskap med lite symptomer. Har vært oppblåst, ulvehunder, treg avføring og ømme bryster. Symptomene kommer og går litt, men ømheten i brystene er der stort sett hver dag (men det varierer fra dag til dag hvor ømme de er). Er 10+3 i dag. Var på TUL 8+4 og så et bankende hjerte. Skal på TUL igjen 12+0 for å sjekke at alt fortsatt ser bra ut før vi avslører nyheten til familien når vi reiser hjem til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Ble uplanlagt gravid, skjønte det rimelig raskt. Tok aldri test selv før jeg dro til legen å sa jeg var gravid og trengte hjelp til å klarne hodet. 

Anonymkode: de651...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde mistanke. Ved den ene graviditeten fikk jeg også melk.

Anonymkode: ad8b3...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...