Gå til innhold

Du som prøver eller er gravid- har du alt på stell?

Coffee1234

Anbefalte innlegg

Vi har alt på stell og prøver.  Har vært viktig for meg å ha alt i orden før vi startet å prøve

Anonymkode: c36f1...0a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så har vi det, selv om vi helst ville vente litt til med å få barn. Ble gravid samme måned som jeg fullførte ingeniørutdannelsen i sommer, så har ikke rukket å få noen bedre jobb ennå. Har fagbrev og er fortsatt i samme stilling, har heller ikke søkt på noe nytt i denne perioden. Ellers kjøpte jeg og samboeren min leilighet rett før jeg fant ut jeg var gravid, og vi har bil, fullført utdanning og fast jobb begge to, så egentlig er jo alt på plass.

Anonymkode: 23682...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn i fjor og hadde alt på stell: Utdannelse, fast jobb og litt fartstid i jobben, langvarig forhold og stor enebolig. 

Anonymkode: 0308a...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis. Jeg er student, men på AAP som gjør at jeg får rett på foreldrepenger. Samboer med veldig god 100% jobb. Eier hus og biler til begge to (nødvendig). har masse familie rundt oss, å vår familie er veldig nær, så det er ingen tvil om at vi får arve tøy/ting og besteforeldre/onkel/tante som vil passe om det trengs senere ☺️ 

Prøvere nå. Blir jeg fort gravid vil jeg uansett være ferdig med å skrive bachelor når babyen kommer. Jeg er 30, så vi ønsker ikke å vente lenger. 

Anonymkode: 53782...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på papiret iallfall, begge i fast jobb, sparpenger, eier leilighet med ekstra soverom, har bil.. 

Forholdet er kanskje ikke 100% bunnsolid hele tiden og min psykiske helse er litt opp og ned (men håndterbar og absolutt ikke noe som vil føre til omsorgssvikt eller noe), men om jeg skulle ventet på at jeg og alt rundt meg var helt perfekt så ville jeg jo aldri kunne fått barn.

Men ventet ikke med å få barn pga jeg ville ha ting på stell, ventet fordi jeg ikke ville ha barn og miste friheten min. 

Anonymkode: 7bba7...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt på stell, men jeg er også eldre førstegangsgravid. Det er mange fordeler med å være yngre gravid som nok veier opp for at man ikke er ferdig utdannet, fremdeles har vikariat eller andre ting - så om lysten og motivasjonen virkelig er der, synes jeg ikke at man skal føle at man må vente til man for eksempel eier bolig eller annet :)

Anonymkode: 7223e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi leier, men ellers alt på stell. Skal bygge hus, men bruker så lang tid på å bestemme oss for hvilket hus vi skal velge. 

Anonymkode: 65422...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt på stell her, gravid med første. Jeg er 25, samboer 29. Veldig stabilt og trygt forhold med god kommunikasjon og masse kjærlighet, ferdig utdannet, begge har fast jobb med flere års erfaring og gode lønninger, eier hus, hund og to biler, og har en veldig god buffer oppspart.
Så lenge MDG ikke får viljen sin så blir det nok å gå veldig bra med oss.

Anonymkode: ca05c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med første hadde vi begge utdanning, jobb og vi eide en leilighet. Vi visste begge at leiligheten var langt fra optimal (alt for liten) for et barn, så sånn sett var ikke alt på stell. Vi kjøpte stor enebolig når baby fortsatt var liten og tok lite plass. Nå venter vi nummer to og vi synes vel selv at vi har det vi trenger 🙂 

Anonymkode: bd171...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ja.  

Vært sammen med mannen i 8 år, gift, enebolig, stasjonsvogn, hund og romslig økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har ikke det. Vi er rundt 40 uten faste jobber og ikke noe spart, da perioder uten jobb har tatt på sparepengene. Men vi kan ikke vente. Vi har ikke bil og vil ikke ha det senere heller. Vi leier bolig. Har lavere månedsleie enn hva mange har i fellesutgifter her i byen så vi klarer oss fint. Målet er selvfølgelig faste jobber. 

Anonymkode: e1149...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Noe er på stell, annet ikke :P Vi er i et fint forhold, har det bra. Vi har to biler, vi har kjøpt hus, men begge blir nødt til å finne nye jobber etterhvert. Men begge er godt utdannet, så jeg har tro på at det går i orden. 

Anonymkode: bef74...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...