AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #521 Del Skrevet 13. januar 2022 Hvis dette "stakkars meg som ikke får mitt livs orgasme"-greiene med Miranda skal fortsette, så gidder jeg ikke se på. Og er det ment at vi skal føle sympati med at hun prøver å gjenskape en situasjon hvor hun var utro, ved å tørrhumpe fingeren til mannen, for så å si "I really tried!"? Det er jo ikke bare å skru på en knapp for hverken mann eller kvinne, sex i et langvarig forhold må jo vedlikeholdes. Anonymkode: 60624...938 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #522 Del Skrevet 13. januar 2022 Synes det var en fin episode. Anonymkode: b12a4...6c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #523 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis dette "stakkars meg som ikke får mitt livs orgasme"-greiene med Miranda skal fortsette, så gidder jeg ikke se på. Og er det ment at vi skal føle sympati med at hun prøver å gjenskape en situasjon hvor hun var utro, ved å tørrhumpe fingeren til mannen, for så å si "I really tried!"? Det er jo ikke bare å skru på en knapp for hverken mann eller kvinne, sex i et langvarig forhold må jo vedlikeholdes. Anonymkode: 60624...938 Enig. at venninnene tolererer at hun obsesser over en hun har vært utro med. Venninner eller ikke, jeg ville bedt henne skjerpe seg og skille seg eller fortelle Steve og ta praten om hvor veien går videre. æsj! Anonymkode: a0cd6...694 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #524 Del Skrevet 13. januar 2022 Zooey skrev (4 timer siden): Du virker kunnskapsløs som sauser sammen kontinenter på denne måten. Har du vært i land i Afrika, Midtøsten "eller lignende"? Har du sjekket om det ikke finnes ikke-binære minoritetsgrupper i disse 72+ landene? Nei, tenkte meg det. Det at du karakteriserer det som en vestlig og ny ting sier mer om ditt kunnskapsnivå. Jødedommen som stammer fra Midtøsten erkjenner f.eks. 6 ulike kjønn. Og dette er ikke noe nytt, det stammer tilbake fra da jødedommen oppstod. Denne debatten om kjønnsidentitet her inne er historieløs og bærer preg at fordommer fra folk som står utenfor og kommenterer uten å i det hele tatt prøve å forstå eller lære mer. Det er 3 biologiske kjønn, det finnes ingen andre biologiske kjønn. Enten er du født med vagina, med penis eller med begge. Meen når det er sagt, jeg har ingenting imot transseksuelle mennesker som føler seg født i feil kropp. Det jeg har noe imot er alle disse ungdommene som PLUTSELIG føler seg som "they" bare fordi det har blitt en greie man snakker om. Akkurat som at like mange jenter kaller seg bifil, uten at de noensinne har følt noe eller har noen tiltrekning mot jenter. Jeg kan også bringe opp bibelen som beskriver 2 kjønn, som er det samme som Toraen. Om noe av det du skriver stemmer, vet jeg ikke. Men det er irriterende hvor mange som kaller seg noe de ikke er, kun fordi det er en "trend". Jeg vet at i land hvor folk har store problemer, så vet jeg de ikke fokuserer på at de føler seg "they", de har nok med å overleve. Når jeg nevner disse landene, så mener jeg såklart ikke de rike delene eller de menneskene som har det godt der, snakker mer om de som sliter, noe mange av dem gjør. I kosovo der samboer er fra er ikke flere kjønn et tema engang. Media ødelegger ungdommen. Altså jeg personlig bryr meg ikke om en person føler seg som en katt, men jeg har et problem med utviklingen av at det skal bli en trend, som dette med bifil har blitt i min generasjon. Alle sier de er bifil, men ikke en eneste en av dem kunne vært med en jente. Det blir for meg, altfor dumt. Ellers enig i det du sier. Anonymkode: 19f52...5db 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2022 #525 Del Skrevet 13. januar 2022 ÅÅÅååh, den hvite kjolen Carrie gikk med på den veldedighetsgallaen. Tror det er det fineste antrekket jeg har sett henne i minus skoene, de lignet på tøfler. Hun har en fantastisk kropp. Petite timeglass med lange bein. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #526 Del Skrevet 14. januar 2022 Trodde ikke det kunne bli mer creepy enn den kjøkkenscenen, helt til jeg så forsøket på å kopiere den med Steve 😜 Anonymkode: cab18...bf0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 14. januar 2022 #527 Del Skrevet 14. januar 2022 Er det bare jeg som synes serien har utviklet seg ganske fint? Ja, den er selvfølgelig annerledes, og noen av historiene er litt unyanserte og overfladiske, men jeg synes spesielt Carrie har blitt en fin karakter som både har beholdt mye av de originale personlighetstrekkene fra Sex and the City, men som samtidig har hatt en personlig vekst som passer i dagens samfunn. Hun er for øvrig også den eneste som fortsatt har et snev av Patricia Fields vakre kostymedesign fra originalen. Handlingen i Mirandas historie virker så ensidig og flat, nesten som at hun er helt følelsesløs til at hun potensielt kan miste Steve i søken etter seg selv? Jeg mener ikke at det er feil at hun utforsker seksualiteten sin, tvert i mot synes jeg det er forfriskende og på høy tid at det skildres at en middelaldrende kvinne kan føle usikkerhet knyttet til egen seksualitet, men jeg synes det er gjort på en unyansert og litt blass måte. Det hadde vært mye mer spennende om Miranda kunne nyte å føle at brikkene endelig faller på plass, samtidig som hun sørger over at livet slik hun har kjent det er i ferd med å endres. Det kunne blitt en flott del av karakterutviklingen hennes. En av tingene som gjorde karakteren Miranda så gjennomført i Sex and the City, er den fine sammenvevingen av henne som selvstendig, sterk og rå - og hennes sårbarhet og usikkerhet som gradvis kommer til syne. Håper vi får se mer sårbarhet og usikkerhet i hennes karakter. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokopuddingen Skrevet 14. januar 2022 #528 Del Skrevet 14. januar 2022 Hadde håpet at Miranda skulle fortsette å være alkis en stund til og laget litt skandaler i fylla. Sånn type Juni Anker-Hansen på fylla🙈 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. januar 2022 #529 Del Skrevet 14. januar 2022 Sjokopuddingen skrev (Akkurat nå): Hadde håpet at Miranda skulle fortsette å være alkis en stund til og laget litt skandaler i fylla. Sånn type Juni Anker-Hansen på fylla🙈 Haha, det hadde vært moro! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #530 Del Skrevet 16. januar 2022 Én ting jeg stusser litt over er hvor mye hjelp Carrie får/forventer fra de andre. Først når Big døde, og så under hofteoperasjonen. De lager lister over hvem som skal være med henne når, slik at hun aldri er alene. Det er jo fint på én måte, men jeg lurer litt på hvor realistisk det er. Både Miranda og Charlotte har jo dessuten familie/barn og et liv utenom🤪 Hadde dere forventet/ønsket det samme fra venner om dere var i en liknende situasjon? Jeg for min del setter privatlivet høyere, og hadde satt mer pris på noen gode telefonsamtaler og kanskje litt hjelp til handling etter operasjon. Men så kan det jo hende jeg er en skikkelig særing også, da😂 Anonymkode: 95811...952 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #531 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Én ting jeg stusser litt over er hvor mye hjelp Carrie får/forventer fra de andre. Først når Big døde, og så under hofteoperasjonen. De lager lister over hvem som skal være med henne når, slik at hun aldri er alene. Det er jo fint på én måte, men jeg lurer litt på hvor realistisk det er. Både Miranda og Charlotte har jo dessuten familie/barn og et liv utenom🤪 Hadde dere forventet/ønsket det samme fra venner om dere var i en liknende situasjon? Jeg for min del setter privatlivet høyere, og hadde satt mer pris på noen gode telefonsamtaler og kanskje litt hjelp til handling etter operasjon. Men så kan det jo hende jeg er en skikkelig særing også, da😂 Anonymkode: 95811...952 Dette er et realistisk scenario i min venninnegjeng. Vi er fem damer som nærmer seg 40, som har vært venner siden ungdomsskolen. En venninne ble veldig syk, og da var det hver sin gang å handle for henne og hjelpe med det hun trengte. De verste dagene byttet vi på å overnatte. En annen gang gikk en annen venninne igjennom et meget traumatisk samlivsbrudd. Da bodde hun hun på rundgang hos venninneflokken i tre måneder, mens vi flyttet alle tingene hennes ut og inn i en ny leilighet. Jeg har også fått hjelp en gang pga. sykdom(før jeg møtte mannen min), og det var en utrolig sterk opplevelse å kjenne at man har folk rundt seg som stiller opp samme hva. Altså, jeg har til og med måtte ta turen til en venninne for å fiske ut en tampong som hadde satt seg fast. Dette er damer jeg hadde gjort hva som helst for! Anonymkode: 60624...938 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #532 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er et realistisk scenario i min venninnegjeng. Vi er fem damer som nærmer seg 40, som har vært venner siden ungdomsskolen. En venninne ble veldig syk, og da var det hver sin gang å handle for henne og hjelpe med det hun trengte. De verste dagene byttet vi på å overnatte. En annen gang gikk en annen venninne igjennom et meget traumatisk samlivsbrudd. Da bodde hun hun på rundgang hos venninneflokken i tre måneder, mens vi flyttet alle tingene hennes ut og inn i en ny leilighet. Jeg har også fått hjelp en gang pga. sykdom(før jeg møtte mannen min), og det var en utrolig sterk opplevelse å kjenne at man har folk rundt seg som stiller opp samme hva. Altså, jeg har til og med måtte ta turen til en venninne for å fiske ut en tampong som hadde satt seg fast. Dette er damer jeg hadde gjort hva som helst for! Anonymkode: 60624...938 Fantastisk❤ Anonymkode: 95811...952 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humoristen Skrevet 17. januar 2022 #533 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Én ting jeg stusser litt over er hvor mye hjelp Carrie får/forventer fra de andre. Først når Big døde, og så under hofteoperasjonen. De lager lister over hvem som skal være med henne når, slik at hun aldri er alene. Det er jo fint på én måte, men jeg lurer litt på hvor realistisk det er. Både Miranda og Charlotte har jo dessuten familie/barn og et liv utenom🤪 Hadde dere forventet/ønsket det samme fra venner om dere var i en liknende situasjon? Jeg for min del setter privatlivet høyere, og hadde satt mer pris på noen gode telefonsamtaler og kanskje litt hjelp til handling etter operasjon. Men så kan det jo hende jeg er en skikkelig særing også, da😂 Anonymkode: 95811...952 Carrie har alltid vært ego, bare se igjennom de gamle episodene... super ego Hilsen særing to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humoristen Skrevet 17. januar 2022 #534 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 22.21): Trodde ikke det kunne bli mer creepy enn den kjøkkenscenen, helt til jeg så forsøket på å kopiere den med Steve 😜 Anonymkode: cab18...bf0 jeg misliker den Che figuren BIG TIME! æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #535 Del Skrevet 17. januar 2022 Gjest Humoristen skrev (2 timer siden): jeg misliker den Che figuren BIG TIME! æsj. Helt enig. Elendig karakter. Og den kleineste scenen (utenom den kjøkkenscenen), var standupshowet der hun ikke gjorde et sekund standup!! Det var flaut. Anonymkode: 60624...938 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #536 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg ble litt glad etter den siste episoden. ENDELIG var det litt som i gamle dager, ikke så mye krampeaktig woke, men morsom dating og jentene gikk sammen på tilstelniniger osv. Mer av dette, takk! Så det blir lettere å holde ut sesongen. Anonymkode: 2cac8...510 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #537 Del Skrevet 18. januar 2022 Che er en helt uspiselig karakter. Og helt meningsløs i serien.. Anonymkode: ff761...9f6 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #538 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg elsker Che Hatet skuespilleren i Grey’s da Anonymkode: d00a0...ae6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #539 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 18.22): Che er en helt uspiselig karakter. Og helt meningsløs i serien.. Anonymkode: ff761...9f6 elsker sara og synes hun spiller supert virker som enkelte her inne er homofob Anonymkode: ddaed...160 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #540 Del Skrevet 19. januar 2022 Uff, idag så jeg alle episodene og jeg vet ikke hvorfor jeg fortsatte. Uten Samantha er det ikke bare ikke SATC lengre, men husker dere hvor politisk ukorrekt hu var? Vi trenger det nå mer enn noensinne. Jeg syns det er helt greit å skulle ta inn noen prinsipper, men her skal vi altså ha rose/rock, Che, miranda er kanskje lesbisk, gud så redd vi er for å være rasister, det er liksom ALT PÅ ENGANG. så ufattelig tragisk liksom. Jeg syns scenen var Big døde var grusom vond, men det er den eneste følelsen jeg har hatt. Helt kjip, trøtt serie. Og jeg syns det er litt rart at Carrie hadde det hundre ganger verre når hun ble forlatt ved alteret enn når mannen hennes plutselig dør ut av intet, ikke gammel engang? Jaja. Jeg må nevne én siste ting som jeg ble overrasket over at ingen nevnte (kun nevnt kanskje carrie), og det er jo Steve og Alzheimers? MOREN hans døde jo av det, det var jo en hel greie! Og ikke pga dårlig hørsel altså, men på det fruktmarkedet var han jo helt fjern. Og han er i 50 årene? Snart 60? Tidlig Alzheimers, spes når moren hadde det virker nesten litt for sannsynlig at jeg blir overrasket om det ikke går den veien. Jeg syns forøvrig damene ser flotte på ut på hver sin måte😊 Anonymkode: 72bc1...d8d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå