Danseskjørt Skrevet 11. januar 2022 #501 Del Skrevet 11. januar 2022 Tror ikke jeg tør å se serien, vil heller la minnene om SATC bestå! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #502 Del Skrevet 11. januar 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Et av problemene med folk som ikke takler at andre er ulike enn det de selv er vant til og synes ting de ikke forstår er "teit", er at folk som er utenfor normen føler seg stigmatisert og ikke velkommen i samfunnet. Det har vi jo sett gang på gang i menneskets historie. Jeg spør fordi jeg ærlig talt ikke skjønner hvorfor du må legge deg opp i hvilket bilde andre mennesker har på seg selv? Jeg lurer på hvorfor du synes det er "teit" at de ikke vil være enten mann eller kvinne? Jeg spør bare fordi jeg prøver å forstå meg på tankegangen din... Anonymkode: 7c1e2...93b Problemet er jo at de vil være tankepoliti, og straffe andre som ikke deler den samme oppfatningen. Anonymkode: 7109f...4c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #503 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 8.59): Virkelig? Det er fullstendig uforståelig at skaperne ikke vil ha en seksuell overgriper med i serien de lager? Anonymkode: fa202...384 Så lenge han ikke er dømt syntes jeg det er langt over streken å klippe han ut. Man er faktisk uskyldig til det motsatte er bevist. Anonymkode: 08ccb...e57 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #504 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 19.10): Du tror ikkebinære velger det selv? De velger det like lite som homofile velger legning. Anonymkode: ee687...4cf Har aldri sagt at noen velger legning men de kan velge å leve det ut eller ikke. Det er ikke ett valg fargede mennesker har. Anonymkode: 08ccb...e57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #505 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Et av problemene med folk som ikke takler at andre er ulike enn det de selv er vant til og synes ting de ikke forstår er "teit", er at folk som er utenfor normen føler seg stigmatisert og ikke velkommen i samfunnet. Det har vi jo sett gang på gang i menneskets historie. Jeg spør fordi jeg ærlig talt ikke skjønner hvorfor du må legge deg opp i hvilket bilde andre mennesker har på seg selv? Jeg lurer på hvorfor du synes det er "teit" at de ikke vil være enten mann eller kvinne? Jeg spør bare fordi jeg prøver å forstå meg på tankegangen din... Anonymkode: 7c1e2...93b Folk må leve det livet de vil for meg. Men jeg syntes det går for langt når man er politisk ukorrekt om man ikke bruker benevnelser som ikke har ett biologisk grunnlag. Sjaman Durek sa visst han var halvt reptil, mener du at man skal kalle han halvt reptil? Anonymkode: 08ccb...e57 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #506 Del Skrevet 11. januar 2022 Det er ting jeg liker ved den nye serien, og ting jeg misliker. Men hva i guds navn har de gjort med Miranda? Den sterke kvinnen som representerte oss karrierekvinner som liker ting uten nonsense, men som allikevel har et stort og lojalt hjerte for familieliv og venner? Ja, de mistet en del kontroversiell og seksuell frigjort oppførsel med karakteren Samantha, men la nå ikke det gå utover Miranda!! Hun er ikke den rette karakteren til å bære den rollen, da burde de heller introdusert en ny karakter. Anonymkode: 60624...938 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 11. januar 2022 #507 Del Skrevet 11. januar 2022 Den oppfølgeren var det verste av sitt slag. Den gir virkelig ingenting til seerne! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 11. januar 2022 #508 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ting jeg liker ved den nye serien, og ting jeg misliker. Men hva i guds navn har de gjort med Miranda? Den sterke kvinnen som representerte oss karrierekvinner som liker ting uten nonsense, men som allikevel har et stort og lojalt hjerte for familieliv og venner? Ja, de mistet en del kontroversiell og seksuell frigjort oppførsel med karakteren Samantha, men la nå ikke det gå utover Miranda!! Hun er ikke den rette karakteren til å bære den rollen, da burde de heller introdusert en ny karakter. Anonymkode: 60624...938 Jepp:) Og så syns jeg det er så rart at hun ikke tenker på Steve etter hun var utro. Hun var mest opptatt over den fantastiske orgasmen. Hun er ikke til å kjenne igjen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #509 Del Skrevet 11. januar 2022 Hannah80 skrev (17 minutter siden): Jepp:) Og så syns jeg det er så rart at hun ikke tenker på Steve etter hun var utro. Hun var mest opptatt over den fantastiske orgasmen. Hun er ikke til å kjenne igjen. Har ikke han vært utro mot henne tidligere? Anonymkode: 8c7aa...265 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #510 Del Skrevet 11. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så lenge han ikke er dømt syntes jeg det er langt over streken å klippe han ut. Man er faktisk uskyldig til det motsatte er bevist. Anonymkode: 08ccb...e57 Ja, i en rettssak. Offentligheten, i form av folk flest, står fritt til å gjøre opp sine egne meninger. Anonymkode: fa202...384 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #511 Del Skrevet 11. januar 2022 On 1/9/2022 at 9:19 AM, AnonymBruker said: Ironisk at han er «cancelled» fra en «woke-serie».. Anonymkode: dae1e...edd Woke-kulturen innehar ikke et snev av ironi, og "canceling" er noe de gjør over en lav sko. Anonymkode: fa202...384 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #512 Del Skrevet 11. januar 2022 Hannah80 skrev (1 time siden): Jepp:) Og så syns jeg det er så rart at hun ikke tenker på Steve etter hun var utro. Hun var mest opptatt over den fantastiske orgasmen. Hun er ikke til å kjenne igjen. Enig! Og hun har selv opplevd å bli bedratt av han. OG sett hvordan hele Aidan/Big-fadesen endte… Anonymkode: a0cd6...694 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #513 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har aldri sagt at noen velger legning men de kan velge å leve det ut eller ikke. Det er ikke ett valg fargede mennesker har. Anonymkode: 08ccb...e57 Er du helt fjern? Anonymkode: 172fa...5c5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #514 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du helt fjern? Anonymkode: 172fa...5c5 Haha, takk. Visste ikke hvordan jeg skulle svare den brukeren. Anonymkode: ee687...4cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #515 Del Skrevet 12. januar 2022 Den kjøkken-scenen er virkelig noe av det verste jeg har sett. Og nå må vi tydeligvis få Mirandas flashback til den gjennom resten av serien, med mindre det kommer en ny. Og som om ikke serien var politisk korrekt nok fra før, så fikk de også inn at Miranda flere ganger ble spurt om samtykke mens hun var utro mot mannen sin. Så da er vel alt greit. 😬 Nesten så jeg savner Samantha, selv om jeg aldri likte henne. Men liker Carrie og Charlotte fortsatt, da. Anonymkode: cab18...bf0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #516 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 9.56): Det var noe jeg la merke til, og jeg skjønner ikke hvorfor hun må bruke parykk. Anonymkode: 09ff6...a18 https://www.usmagazine.com/stylish/news/cynthia-nixon-reveals-why-miranda-has-gray-hair-in-satc-revival/ Skjønner ikke jeg heller.. hårfargen hennes burde heller vært tonet ned litt isåfall, det røde skjæret er fint på henne. Anonymkode: 19f52...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #517 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 4.12): Et av problemene med folk som ikke takler at andre er ulike enn det de selv er vant til og synes ting de ikke forstår er "teit", er at folk som er utenfor normen føler seg stigmatisert og ikke velkommen i samfunnet. Det har vi jo sett gang på gang i menneskets historie. Jeg spør fordi jeg ærlig talt ikke skjønner hvorfor du må legge deg opp i hvilket bilde andre mennesker har på seg selv? Jeg lurer på hvorfor du synes det er "teit" at de ikke vil være enten mann eller kvinne? Jeg spør bare fordi jeg prøver å forstå meg på tankegangen din... Anonymkode: 7c1e2...93b Jeg er 22 år, jeg er en del av den nye snowflake-generasjonen. Jeg gir blanke faen i hva andre mennesker gjør, jeg ønsker ikke være en del av samfunnet idag, så jeg holder meg litt utenfor. Dette med ikke-binær, og 10++ forskjellige kjønn, er HELT sykt. Jeg takler ikke mennesker som er enig i dette, for det er virkelig helt bak mål. Hen, eller intetkjønn tror jeg på biologisk, og det kan være vanskelig psykisk også frem til man vet hva man føler seg som. Men det at du idag som 20 åring ikke føler deg som verken gutt eller jente fordi du er født jente men oppfører deg gutt, men ikke føler deg som en gutt så derfor ikke trans, men du er lesbisk da. Problemet med dette^ er at disse ungdommene som blir ikke-binære har ikke engang tenkt tanken før nå, de har følt seg utenfor og trenger å passe inn! Mange ganger jeg har følt meg gutt, og tenkt at jeg burde vært gutt. Men jeg tar min plass i min identitet som jente for jeg vet det er der jeg hører hjemme, og interesser har blitt mer kvinnelig med årene, selvom jeg kun hang med gutta og spilte fotball, gamet osv som ung. Det hjalp meg å finne venninner som var gutte-jenter, vi alle har blitt veldig feminine den dag idag. Tror dere virkelig, at folk nede i midtøsten, afrika eller lignende bekymrer seg for disse temaene?? De har da bedre ting å gjøre enn å være opptatt av ikke binær eller ei. Amerikanerne er ikke riktige i hodet, og Norge følger tydligvis hakk i hel. Denne generasjonen har det så bra at de kjeder seg, de har virkelig ikke bedre å gjøre enn å bekymre seg for hvilket kjønn de er. Ta også skaff dere utdanning eller jobb istedenfor å sitte hjemme å furte over tiktok på hva dere ikke føler dere som, når det er største problemet i verden så er det en fin verden vi lever i. Disse ungdommene eller unge voksne har ikke tenkt på ikke-binær før det ble en greie, nå er plutselig alle det. Nei jeg orker ikke mer, er en grunn til at jeg ikke har venner som følger med på sånt. Orker ikke sensitive mennesker, for alt jeg bryr meg vær en jævla katt. Men å FØØØØØLE at man er afrikaner som hvit, det er plutselig feil? Hva er forskjellen, fortell meeeeg forskjellen. Anonymkode: 19f52...5db 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #518 Del Skrevet 13. januar 2022 Ny episode i dag Dette blir gøy! Anonymkode: b12a4...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 13. januar 2022 #519 Del Skrevet 13. januar 2022 Fin episode Skulle bare ønske at NOE kunne gå skikkelig bra snart, og at ikke ALT skal gjøre kleint og ukomfortabelt. Som den daten som så ut til å gå så bra, og så måtte det ende med oppkast. Og så savner jeg så veldig Carrie sine kommentarer som binder ulike scener sammen. Synes det hoppes litt mye fra det ene til det andre. Men alt i alt en fin episode ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 13. januar 2022 #520 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): midtøsten, afrika eller lignende Du virker kunnskapsløs som sauser sammen kontinenter på denne måten. Har du vært i land i Afrika, Midtøsten "eller lignende"? Har du sjekket om det ikke finnes ikke-binære minoritetsgrupper i disse 72+ landene? Nei, tenkte meg det. Det at du karakteriserer det som en vestlig og ny ting sier mer om ditt kunnskapsnivå. Jødedommen som stammer fra Midtøsten erkjenner f.eks. 6 ulike kjønn. Og dette er ikke noe nytt, det stammer tilbake fra da jødedommen oppstod. Denne debatten om kjønnsidentitet her inne er historieløs og bærer preg at fordommer fra folk som står utenfor og kommenterer uten å i det hele tatt prøve å forstå eller lære mer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå