Gå til innhold

Take on me " av Aha er ganske oppskrytt dårlig sang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig og det er selvsagt helt greit å si at man ikke liker "Take on me".

Det er noe ganske annet og si at det er en dårlig, oppskrytt sang. Da viser man at man mangler musikkhistorisk forståelse.

Anonymkode: a6241...cfe

Ja, det blir litt som å si "Pøøøh, Mozart er oppskrytt; han er jo så håpløst gammeldags".

Men det kommer nok flere slike tråder også i fremtiden, for bare man starter en tråd med tittelen "X (Beatles eller et annet kjent navn) er oppskrytt", uteblir ikke responsen.

"Ja, vi elsker" er forresten også oppskrytt rent musikalskt sett. Men kanskje sangen har en annen funksjon enn å være en rockesang ...?

- B.

Anonymkode: 955d6...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror det har mye med musikkvideoen, som ikke lignet noe noen hadde sett før, den nye måten å bruke synt på og det store spennet i vokalen. Da jeg klikket meg inn her, trodde jeg det var teksten som ville bli kritisert😳

Anonymkode: a737f...997

Ja det er sant.. høres riktig ut.

Gjennkjennbar synht, som jeg føler jeg har hørt utallige varianter av.  Hadde sikkert blitt en hit om den hadde kommet ut idag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det blir litt som å si "Pøøøh, Mozart er oppskrytt; han er jo så håpløst gammeldags".

Men det kommer nok flere slike tråder også i fremtiden, for bare man starter en tråd med tittelen "X (Beatles eller et annet kjent navn) er oppskrytt", uteblir ikke responsen.

"Ja, vi elsker" er forresten også oppskrytt rent musikalskt sett. Men kanskje sangen har en annen funksjon enn å være en rockesang ...?

- B.

Anonymkode: 955d6...e23

Hvis man synes Mozart er oppskrytt og gammeldags, så er jo ikke det feil. De fleste liker musikken han har laget, andre liker det ikke. Det  to forskjellige oppfatninger av samme verk, ingenting er feil eller galt. Musikk er subjektivt, man trenger ikke å ha en musikkhistorisk forståelse for å bedømme hva en liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 1.01):

Tror ikke bandet er så elendig egentlig. Men er noen brae sanger de har laget. Et bra eksempel

Grunnen at (Take on me) er så dårlig. Er hvor kjedelig den høres ut. Den er ikke engang catchy, den er bare irriterendes

Anonymkode: bd2fb...757

Ok, det får være din mening. Du burde lære deg å skrive bedre, det er vanskelig å ta det seriøst når du skriver så dårlig.

Anonymkode: 84788...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...