Gå til innhold

Dere damer som dater - se hit!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 0.21):

Det er dette jeg synes er så vanskelig! Kan bli små gal av alle disse valgene man må ta. 

ER det greit at han ikke "vet" om han har mulighet til å møtes i helgen? Er det greit om han ikke vil lage planer fremover, men bare på kort varsel? Er det greit at han leser meldingen men ikke svarer? Er det greit at han ikke er klar for noe akkurat nå? Er det greit om han ligger med og dater andre etter 3-5 dater og vi har begynt å ligge sammen? Er det greit at etter noen måneder så vet han fortsatt ikke helt hva han vil og ikke kan gi noe svar på noenting? Nei... Dette er ikke lett. Hilsen ny i dating verden.. 

Anonymkode: 2d76a...3ac

Det synes jeg bare er hjerteskjærende, fælt og nedverdigende. Kanskje blir jeg likevel, men da vil jeg aldri elske han så høyt som jeg kunne gjort om han startet relasjonen som en gentleman. 

Anonymkode: 54a35...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den første strategien. Ikke. redd for å stille krav og er gjerne alene dersom jeg må. Kan nevne at jeg også er attraktiv, høyt utdannet, tjener godt ++ men er likevel evig singel. I allefall når jeg ser bort fra vingle-petterne jeg har avvist gjennom årene. Jeg har flere venner i samme situasjon. 

Det er et interessant spørsmål du stiller ts, og i aller høyeste grad en relevant problemstilling. Jeg vet ikke hva som er riktig, men som sagt; jeg tror nok uansett strategi så skal man være snill og god med seg selv og lære seg å trives i eget selskap. 

Anonymkode: c3909...e9a

Skrevet
ClausSaus skrev (På 1.12.2021 den 5.54):

Kommer an på hva du er ute etter. Men slik du formulerer deg tipper jeg vel kanskje at du leter etter en å etablere noe seriøst med?

I så fall gjør du følgende:

1) Ikke aksepter å bli behandlet som dritt. Menn vil uansett ikke ha en kvinne som godtar slikt, da det tyder på lav selvfølelse og er assosiert med ganske mye problematferd.

2) Ikke bli en bitch av den grunn. Menn vil heller ikke ha en konfliktsøkende kvinne som er ubehagelige å være sammen med (sikkert veldig overraskende for enkelte…)

Kort sagt: Ha grenser for hva du finner deg i, og håndhev disse grensene. Men ikke dikt opp problemer som faktisk ikke er der for dramaets skyld.

Dette er faktisk ikke vanskelig: Det går an å være trivelig uten å være noens dørmatte.

Dette! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 0.21):

Det er dette jeg synes er så vanskelig! Kan bli små gal av alle disse valgene man må ta. 

ER det greit at han ikke "vet" om han har mulighet til å møtes i helgen? Er det greit om han ikke vil lage planer fremover, men bare på kort varsel? Er det greit at han leser meldingen men ikke svarer? Er det greit at han ikke er klar for noe akkurat nå? Er det greit om han ligger med og dater andre etter 3-5 dater og vi har begynt å ligge sammen? Er det greit at etter noen måneder så vet han fortsatt ikke helt hva han vil og ikke kan gi noe svar på noenting? Nei... Dette er ikke lett. Hilsen ny i dating verden.. 

Anonymkode: 2d76a...3ac

Nei, ingenting av dette er greit for meg. Men du er 28, jeg var 28 for flere år siden. Ikke at jeg er så mye smartere eller flinkere enn deg, for det er jeg ikke. Men jeg har vært med på dette, og jeg vet hvor smertefullt det er. Jeg har lært meg etterhvert hva jeg aksepterer og hva jeg ikke aksepterer. Noen ganger må man gå på noen smeller for å lære, eller man kan bestemme seg for hvem man ønsker å være. Du må finne ut hva som er viktig for deg, hva du trenger i en relasjon, og være deg selv. Du skal selvsagt jobbe med egen selvutvikling hele livet, det er ikke slik at vi er ufeilbarlige og det er "alle andre" det er noe feil med, du har sikkert noen ting du kan bli bedre på osv. Men du skal ikke ydmyke deg selv for å få en mann. Hva slags mann er det du da egentlig får?

Og vet du hva, veldig mange menn i din alder (dette sier jeg av erfaring) føler veldig på dette med etablering og få kone/samboer, hus, unger osv, som en del av det samfunnet forventer. Jeg kjenner MANGE menn som etablerte seg i den alderen, fordi det var "på tide". Ikke nødvendigvis fordi de fant den store kjærligheten. Ikke se bort fra at dine venner fant seg disse mennene akkurat i den rette fasen hvor mennene følte dette behovet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...