Gå til innhold

Dere damer som dater - se hit!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er best tilnærmingsmåte når det kommer til dating:

- være sterk og selvstendig og blokkere/slette/kutte linja med alle mannfolk og gutter som gir uklare svar, er frem og tilbake, holder deg på gress osv 

- være tålmodig og hun "enkle, ukompliserte dama" som han alltid kan komme til og ha tilgjengelig, ikke lage noe styr og håpe han til slutt forplikter seg til deg? 

Anonymkode: 2d76a...3ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehmmm hvertfall ikke det siste der! Dum, naiv, dørmatte som setter livet sitt på vent for en mann som ikke prioriterer henne? Nei, det håper jeg da de fleste kvinner ikke gidder! 

Anonymkode: 013df...04e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehmmm hvertfall ikke det siste der! Dum, naiv, dørmatte som setter livet sitt på vent for en mann som ikke prioriterer henne? Nei, det håper jeg da de fleste kvinner ikke gidder! 

Jeg forstår hvorfor du sier det og jeg er helt enig - MEN det er her jeg kjenner jeg blir forvirret. 

Venner av meg er single i årevis, venner av meg som er noen skikkelige ,, catch,, og som virkelig ikke burde hatt noe problem med å få seg en kjærest ved strategi nr 1. Jeg har ikke menn akkurat i kø jeg heller, og jeg er ganske attraktiv. 

3 venninner som kjører strategi nummer (ikke bevisst, de tror bare de ikke fortjener bedre) har fått mannfolka til å forplikte seg etter å ha blitt behandla som søppel i 1-2 år. Dette gjelder mannfolk som er ganske attraktive og populære blant damene også. 

Kvinne 28. Ts

• Liker 1
Skrevet

Bare kjenn på hva du gidder å godta og hva du ikke gidder å godta utifra hvor mye du liker personen. Jeg har godtatt mye dritt fra enkelte, men føler de er verdt det. Mens med andre så godtar jeg minimalt fordi de uansett ikke er en prioritet. 

Anonymkode: 4aa10...bef

• Liker 2
Skrevet

Ingen av de nevnte. 

Anonymkode: 18c28...fdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av de nevnte. 

Anonymkode: 18c28...fdb

Utdyp? 

Skrevet

Kanskje litt tålmodig og ukomplisert.. vi ønsker alle positiv energi rundt oss, men aldri gå på akkord med verdiene dine og hvordan du fortjener å bli behandlet. Da mister du all respekt! 

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg forstår hvorfor du sier det og jeg er helt enig - MEN det er her jeg kjenner jeg blir forvirret. 

Venner av meg er single i årevis, venner av meg som er noen skikkelige ,, catch,, og som virkelig ikke burde hatt noe problem med å få seg en kjærest ved strategi nr 1. Jeg har ikke menn akkurat i kø jeg heller, og jeg er ganske attraktiv. 

3 venninner som kjører strategi nummer (ikke bevisst, de tror bare de ikke fortjener bedre) har fått mannfolka til å forplikte seg etter å ha blitt behandla som søppel i 1-2 år. Dette gjelder mannfolk som er ganske attraktive og populære blant damene også. 

Kvinne 28. Ts

Men altså, jeg har da ingen interesse av å få en mann som tillater seg å behandle meg eller andre kvinner som søppel, til å binde seg, vel. 

Har heller ingen interesse av å kaste bort 1-2 år av livet mitt på det. Ser ikke slike menn som attraktive. 

Skrevet
Meningenmeddette skrev (10 minutter siden):

Kanskje litt tålmodig og ukomplisert.. vi ønsker alle positiv energi rundt oss, men aldri gå på akkord med verdiene dine og hvordan du fortjener å bli behandlet. Da mister du all respekt! 

Det er dette jeg synes er så vanskelig! Kan bli små gal av alle disse valgene man må ta. 

ER det greit at han ikke "vet" om han har mulighet til å møtes i helgen? Er det greit om han ikke vil lage planer fremover, men bare på kort varsel? Er det greit at han leser meldingen men ikke svarer? Er det greit at han ikke er klar for noe akkurat nå? Er det greit om han ligger med og dater andre etter 3-5 dater og vi har begynt å ligge sammen? Er det greit at etter noen måneder så vet han fortsatt ikke helt hva han vil og ikke kan gi noe svar på noenting? Nei... Dette er ikke lett. Hilsen ny i dating verden.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

- være sterk og selvstendig og blokkere/slette/kutte linja med alle mannfolk og gutter som gir uklare svar, er frem og tilbake, holder deg på gress osv 

- være tålmodig og hun "enkle, ukompliserte dama" som han alltid kan komme til og ha tilgjengelig, ikke lage noe styr og håpe han til slutt forplikter seg til deg? 

Kommer an på hva du er ute etter. Men slik du formulerer deg tipper jeg vel kanskje at du leter etter en å etablere noe seriøst med?

I så fall gjør du følgende:

1) Ikke aksepter å bli behandlet som dritt. Menn vil uansett ikke ha en kvinne som godtar slikt, da det tyder på lav selvfølelse og er assosiert med ganske mye problematferd.

2) Ikke bli en bitch av den grunn. Menn vil heller ikke ha en konfliktsøkende kvinne som er ubehagelige å være sammen med (sikkert veldig overraskende for enkelte…)

Kort sagt: Ha grenser for hva du finner deg i, og håndhev disse grensene. Men ikke dikt opp problemer som faktisk ikke er der for dramaets skyld.

Dette er faktisk ikke vanskelig: Det går an å være trivelig uten å være noens dørmatte.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Skrevet

Definitivt førstnevnte for min del i alle fall. Etter en stund med dating har jeg funnet ut at magefølelsen sjelden tar feil, er han ikke interessert (nok) kommer han sannsynligvis ikke til å bli det etterhvert heller, og man slipper i stor grad å kjenne på den usikkerheten og frustrasjonen med de som er interessert. Så, ja, har med andre ord blitt mye flinkere til å kutte ut ganske raskt! Mulig jeg kunne gått glipp av unntaket som bekrefter regelen, men lever godt med det, viktigste er selvrespekten 🙂

Vet ikke hvor lenge du har datet, men har forståelse for at det kan virke som om man "må" svelge mange kameler for å finne noen, nettopp fordi mange dater useriøst (særlig Tinder). Men det finnes heldigvis en del unntak, man må bare ha et kritisk blikk og prøve å sortere så godt man kan, blant annet ved å ikke tillate seg å bli tråkket på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er dette jeg synes er så vanskelig! Kan bli små gal av alle disse valgene man må ta. 

ER det greit at han ikke "vet" om han har mulighet til å møtes i helgen? Ja, hvis han må avklare en spesifikk avtale med noen andre for eksempel, nei hvis ikke. Er det greit om han ikke vil lage planer fremover, men bare på kort varsel? Nei. Er det greit at han leser meldingen men ikke svarer? Nei, veldig respektløst! Er det greit at han ikke er klar for noe akkurat nå? Kommer sannsynligvis ikke til å endre seg. Er det greit om han ligger med og dater andre etter 3-5 dater og vi har begynt å ligge sammen? Absolutt ikke! Er det greit at etter noen måneder så vet han fortsatt ikke helt hva han vil og ikke kan gi noe svar på noenting? Igjen, kommer sannsynligvis ikke til å endre seg. Han vet antakelig at han ikke vil ha noe mer, men liker å ha deg tilgjengelig så lenge han klarer å holde på deg. Nei... Dette er ikke lett. Hilsen ny i dating verden.. 

Og for å svare på dette også - man må selvsagt finne sine egne grenser, mine tanker er i alle fall. 

Ikke mist motet, men ikke kast bort tiden din på de som oppfører seg slik som du skriver over heller. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ER det greit at han ikke "vet" om han har mulighet til å møtes i helgen? ........(forkortet)

Absolutt ikke!!!!! 

Det betyr at han venter på at noe bedre skal dukke opp, og han vil ikke være "låst" av en avtale med deg. 

Dette er da overhodet ikke greitt. 

Anonymkode: bcd7d...fe7

• Liker 1
Skrevet

Heller singel enn å bli behandlet som dritt av en mann.

Anonymkode: 98735...986

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heller singel enn å bli behandlet som dritt av en mann.

Anonymkode: 98735...986

Samme her. Det er bare å gi opp. Dating får det til å se mørkt ut for veldig mange kvinner. 

Anonymkode: 1f9b8...25c

Skrevet

Kommer an på markedsverdien din.

Har du veldig høy kan du stille langt høyere krav og slette i øst og vest.

Anonymkode: 60609...4fc

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Litt dårlig formulert, og du fremstille begge alternativene ganske uattraktivt.

La meg gi min personlige mening om hva som er uattraktivt:

En maskulin kvinne. For fleste menn er det det er like uattraktivt for deg dersom du møter en mann som oppfører deg som din bestevenninne med feminine trekk og oppførse. Han snakker med pipete stemme og fniser og ler av alle spøkene dine. Men selvsagt finnes det unntak og man står fritt til å følge det man er tiltrukket av.

Så fleste menn foretrekker en feminin kvinne. 

Du selv kan sikkert tenke ut hvilken karaktertrekk som er typiske de to, men valget ligger også hos deg i å velge en riktig mann som fortjener det du selv kommer med.  Som 04e sier:

13 hours ago, AnonymBruker said:

Du er bare en dum naiv dørmatte om du velger en mann som behandler deg slik. Nøkkelord: velger. Så om du har noen i kikkerten nå eller ei, så gjør du det lurt med å ta ting gradvis og sørge for at du bedømmer riktig. Ordtaket measure twice; cut once kan være fornuftig for en kvinne som dater.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kvinne 28. Ts

Hva betyr det at de har "forpliktet seg"? At de har flyttet sammen? De kan lett bryte "forpliktelsene" igjen, og har de behandlet dama som søppel før kommer de sannsynligvis til å fortsette med det selv om det blir innenfor husets fire vegger og mindre synlig.

Anonymkode: acd28...339

• Liker 2
Skrevet

Man vil da ikke forplikte seg med menn som er vinglete og behandler deg dårlig i utgangspunktet. Hva skjer etter 2-3 år når hverdagen har kommet for fullt da tror du? En annen sak er at hvis du snakker om veldig unge i 20 åra her så trenger menn gjerne noen år på å bli voksne og få rast fra seg. Og DA slår de seg til ro etter hvert. Altså kan det være mer aldersbetinget.

Jeg har alltid holdt meg til nr 1. Har riktignok vært singel noen år nå, etter at mangeåring forhold/ekteskap, men gidder overhodet ikke vurdere menn som ikke er tydelige på at de vil ha MEG fra første stund.

Anonymkode: b45b9...cb3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri giddet strategi nr 2, så jeg er nok mer mot nr 1. Min hovedstrategi da jeg datet var likevel å ha en litt likegyldig og avslappet tilnærming. Jeg ble singel i starten av 30-årene etter et langt samboerskap. Da hadde jeg allerede fått de barna jeg ønsket, og hadde ellers en flott jobb, gode venner, familie, hus og bil. Jeg var tydelig på at jeg ikke ville forhaste meg inn i noe og at livet mitt ellers var veldig bra. Men at det var mye fint med å være i forhold, så jeg var åpen for det om kjemien skulle stemme. Dette førte til enorm interesse fra mennene. Da måtte de «kjempe» litt for å få meg. Kjæresten min hadde vel omtrent samme strategi, så vi kjempet begge for å få hverandre 😊 

Anonymkode: b3975...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...