Gå til innhold

Er det for mye sport på fjernsynet?

Gjest Violetta

For mye sport?  

62 stemmer

1. 1. For mye sport?

• Ja
      53
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Enig.

I alle fall på nyhetene!!! For tre dager siden var det tre store hovedoppslag i dagsrevyen (tror det var søndag på NRK):

Jordskjelvet i Pakistan/Kashmir - 20 000 + omkommet

Skadene etter orkanen i Guatemala - hele landsbyer slettet fra jordens overflate

En el. annen fotballspiller som fikk / ikke fikk spille på landslaget el.l. (husker ikke nøyaktig)

Det må være mange her i landet som synes sport er VELDIG viktig. Jeg syntes dette ble direkte flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er helt grusomt at det er så mye sport på tv, det burde bli laget en egen sportskanal så kommer begge parter vinnende ut av det. Blir helt sliten av all sporten som er på tv, og nyhetene, nesten halve nyhets sendingen er sport. Lørdagene er det omtrent bare sport. Fotball i huet og ræva for å si det pent.

Hvorfor skal det bare være fotball omtrent?, om det hadde vært tatt mer fra forskjellige sportsgrener så kanskje jeg ikke hadde blitt gal av sports sendingene, men bare kanskje.

Jeg liker wrc, men ikke noe mer en at jeg liker å få høydepunktene, kunne godt likt å sett litt fra kampsportverdenen, som teakwondo, judo, wing chun osv.

Det er så mye sport å velge mellom ikke bare fotballen, Norge tar jo helt av! Åge Hareide er mer på tv en noen av politikerne våre hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for mye sport på TV!!!

Og det triste med det, er at det blir mindre plass til andre ting. Kjente personer fra sport og kultur blir hyldet som vår tids store rollemodeller, men tenk på alle de barn og unge som har evner til å bli noe annet enn Rise og Carew! De har jo ingen offentlige rollemodeller å se opp til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep
Åge Hareide er mer på tv en noen av politikerne våre hehe.

Og det gjør meg ingenting. Vil heller se på Åge Hareide enn noen dølle politikere som preker tull! :ler:

Jeg liker å se på sport, men jeg er enig med deg over her, Norge skulle hatt en kanal hvor det kun var sport å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep
Ja, det er for mye sport på TV!!!

Og det triste med det, er at det blir mindre plass til andre ting. Kjente personer fra sport og kultur blir hyldet som vår tids store rollemodeller, men tenk på alle de barn og unge som har evner til å bli noe annet enn Rise og Carew! De har jo ingen offentlige rollemodeller å se opp til!

Der synest jeg du overdriver litt... De har store muligheter til å se på annet enn carew og Riise om de bare vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Aristos
Der synest jeg du overdriver litt... De har store muligheter til å se på annet enn carew og Riise om de bare vil det.

Det daglige sportsinnslaget på Dagsrevyen er en del av et intensjonelt fordummingsprosjekt. Hvis dere går inn på Amazon.com kan dere søke på "Dumbing down". Dere vil se at en rekke akademiske bøker har blitt skrevet de siste tyve årene i USA om et offentlig styrt INTENSJONELT fordummingsprosjekt.

At slike bøker ikke har blitt skrevet i Norge, kan tolkes på to måter. Enten er disse bøkene like rundt hjørnet, eller så har den norske befolkningen allerede blitt så dum at ingen forfattere kan skrive slike bøker, eller ingen forleggere har tro på at slike bøker kan selge.

RKM

http://www.rolfkenneth.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aristos

Jeg oppfordrer alle til å sende eposter inn til Dagsreveyen, spørre om HVORFOR de driver med et intensjonelt fordummingsprosjekt av den norske befolkning, og så kreve at de stopper med dette tullet UMIDDELBART.

Idag fikk vi høre at Åge Hareide var lei seg fordi moren hans var død. Det Dagsrevyen IKKE HADDE PLASS I SENDINGEN SIN TIL Å SI, var at Bush truer med den tredje verdenskrig dersom Iran fortsetter med sitt atomenergiprosjekt. Er et større lavmål overhode TENKELIG for Dagsrevyen, NRKs "flaggskip"?

Jeg selv sender imorgen inn purring nr. 7, og gir meg ikke om jeg så skal sende dem purring nr. 100!

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er alt for mye sport, jeg skulle ønske de byttet ut en god del av sporten med feks filmer og dokumentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mye fotball på TV. Synes det er greit at de sender EM, VM, kvalifiseringskamper til mesterskap, Champion League-finaler, cupfinalen og privatlandskamper, men at det skal være så stor interesse for hver eneste serierunde at man forsvarer å bruke hele søndagskvelden på det, er meg en gåte. Forresten; hvorfor må TV2, som har en egen sportskanal (=fotballkanal) likevel sende så mye fotball på hovedkanalen?

Synes ikke det er for mye av annen idrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg ser på fotballfinalen, hvert 4 år, resten av tiden skipper jeg alt i hop gitt.

OG det er jo egene sports kanaler jo! Er ikke det nok, kunne de ikke sluttet å sende driten sin på de vanlige kanalene da?????

Blir så irritert fordi noe av det vanlige er avlyst pga xtra omgang osv, skulle likt å sett noen kamper avlyst,

eller skirenn pga dobbelt episoder av Sex and The City,

oh la la,

hadde gutta tilta da elle??? :kjefte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tragisk at sport har førsteprioritet på alle jævla kanaler.. Det er ikke SÅ vanskelig å sette over til en av tusen sportskanaler om man absolutt skal se på sport døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det denne av-knappen vår da, folkens...

er glad jeg ikke er interessert i sport, så slipper jeg å se TV døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Det er veldig mye sport, men det plager ikke meg, siden det gjør at jeg ser mindre på tv. Det eneste er når de få faste programmene jeg ser blir avlyst den uka på grunn av sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

Jeg synes ikke det er for mye "rene" sportssendinger, men det er mye dill dall rundt om sporten vi kunne ha blitt spart for. F.eks. fotballspillernes nye biler, koner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
<span style='color:purple'>Ja, og jeg synes det er utrolig tåpelig at alt annet må vike straks det er en kamp av en eller annen sort. Hvorfor kan ikke sportsidiotene se kampen i reprise eller se den på en annen kanal?</span>

Se den på reprise? Da har man fått vite resultatene via tv/radio/venner i god tid i forveien. Hva er vitsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i hvert fall det. Synes sporten fullstendig dominerer fjernsynet for tiden, og synes det bare blir verre.

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>PS! Ber om at denne pollen blir liggende på generell debatt fordi jeg ikke bare er ute etter meningen til dem som er interessert i sport.</span>

JA Det har alltid vært - og er - alt for mye sport i TV!

:gråte: :rope::rope::kjefte::kjefte:

:kjefte::kjefte::kjefte::rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes det er for mye sport på TV.

Og ja, jeg kan ikke fordra det.

Det betyr ikke at jeg ikke unner folk som er opptatt av sport å se og høre så mye de vil, men det jeg er pissa forbanna på (unnskyld) er at sporten tar fra meg programmer jeg har lyst til å høre og se på. Fram for en egen kanal for sport, så jeg kan få ha det jeg liker i fred. Gudskjelov har jeg både loftsrom og kjellerstue jeg kan trekke meg tilbake i, ellers hadde det blitt skilsmisse her i gården ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...