Gå til innhold

Nikon Z6ii er batterilader inkludert? Durecell direct.no erfaringer.

DesertRose

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har foto som min store hobby, og har bestilt et nytt kamera idag, Nikon Z6ii med objektiv og ftz adapter. 

Vet noen om jeg får med en batterilader? Jeg spurte, men de var usikker. 

Lyst på et par ekstra batterier, og fant rimeligere batterier hos Duracell direct.no

Ser ut som alt sendes fra England, men jeg finner ikke ut om jeg betaler mva på forhånd, om jeg må betale toll o.l?  Noen som har erfaring med denne nettbutikken?

På forhånd tusen takk for hjelpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei @DesertRose, har et z6II selv :) og der fulgte det med adapter.

DU kan også lade batteriet direkte i kameraet med vanlig usb-c kabel inn på siden, omtrent som en mobiltelefon.

Jeg fikk tak i et grep også, og bestilte også duracell batterier, ikke fordi de var billigst, men fordi de var på lager 😄

Jeg finner ikke de batteriene på direct.no, men jeg kjøpte mine fra japanphoto. Ikke vært noen problemer med de.

https://www.japanphoto.no/produkt/duracell-drnel15-nikon-en-el15-batteri

Ser at JP har originale batterier inne, og de er ikke så mye dyrere

https://www.japanphoto.no/produkt/nikon-en-el15c-batteri

Gratulerer med nytt kamera og ha det moro :)

Endret av M71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @M71

Tusen takk for svar😁

Er like greit å kjøpe batteriene fra norsk nettbutikk når jeg ikke vet om det fører til ekstra kostnader pga toll. 

Er utrolig spent på hvordan det blir å ta bilder med et mirrorless kamera.

Tusen takk, gleder meg til å ta det i bruk😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbringer mye tid i sportshaller og har god erfaring med det på slike ting.

Akkurat kjøptmeg et brukt 14-30 for å komme meg litt ut i frisk luft, blir interessant.

Er du i Oslo/omegn og har lyst til å rusle på fototur så er det bare å sende en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kjøpe originale Nikon batterier. Disse tredjepartsbatteriene fungerer som regel bra, men hvis det skulle gå galt så dekkes det ikke av garantien. Risikoen du løper er at de smelter og hele kameraet blir ødelagt. 

Anonymkode: 76ace...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesertRose skrev (På 30.11.2021 den 10.21):

Hei @M71

Tusen takk for svar😁

Er like greit å kjøpe batteriene fra norsk nettbutikk når jeg ikke vet om det fører til ekstra kostnader pga toll. 

Er utrolig spent på hvordan det blir å ta bilder med et mirrorless kamera.

Tusen takk, gleder meg til å ta det i bruk😀 

Jeg tror du får minst  2 fordeler med din speilløse Z6II.

1. Tror den har af-punkter over hele søkeren- fint når du vil ratte fokuspunkt ut mot kanten.

2. Hvis det er som Fuji speilløs så får du lupefunksjon i søkeren som er kjempefordel ved manuellfokusering. På Fuji bruker jeg oftere manuell enn autofokus for da er det veldig lett å legge fokus akkurat sånn jeg vil. Når det ikke er for travelt så kan det bli slik at du velger å fokusere manuelt mye oftere enn du er vant til.

Ulempen er at  videosøkeren trekker strøm . Jeg går ofte med ekstrabatteri i lomma.

Jeg liker å bruke videosøkeren til å se på bi.dene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen @M71

Godt å komme seg ut litt. Jeg har alltid vært glad i naturen og gå turer. Tar de fleste av bildene mine utendørs.

Skal gi en lyd hvis skal til Oslo😊

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...