lady90 Skrevet 29. november 2021 #1 Del Skrevet 29. november 2021 Imorgen skal jeg hente ut ny bil. Den er ikke påmontert vinterdekk så jeg må kjøre rett bort til dekkverksted og bytte over til vinterdekk. Det er en kjøretur på 3 minutter og 1 km. Er meldt en den snø i området, mest i natt. Mulig det ikke legger seg så mye dit jeg skal, midt i en storby som ligger på havnivå, men kan være noe snø i veibanen. Hvordan er det å kjøre på sommerdekk på snø? Kommer til å kjøre ekstremt rolig da, men har ikke noe valg. Tror dere det går greit? Er forresten bare flatt hele veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Del Skrevet 29. november 2021 Regner med det går bra sålenge du tar det helt rolig. Har gjort det engang før jeg også, på vei til verksted. Anonymkode: a536d...e7c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Del Skrevet 29. november 2021 lady90 skrev (2 minutter siden): Imorgen skal jeg hente ut ny bil. Den er ikke påmontert vinterdekk så jeg må kjøre rett bort til dekkverksted og bytte over til vinterdekk. Det er en kjøretur på 3 minutter og 1 km. Er meldt en den snø i området, mest i natt. Mulig det ikke legger seg så mye dit jeg skal, midt i en storby som ligger på havnivå, men kan være noe snø i veibanen. Hvordan er det å kjøre på sommerdekk på snø? Kommer til å kjøre ekstremt rolig da, men har ikke noe valg. Tror dere det går greit? Er forresten bare flatt hele veien. Ja, det bør jo gå greit. Hadde uansett tatt avgjørelsen når jeg henter bilen. Vanskelig å se kjøreforholdene dagen før på værmeldingen. Jeg hadde ikke nølt med å kjøre i hvert fall. Anonymkode: a2bce...2e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Del Skrevet 29. november 2021 Lykke til! Husk at om det skjer noe så kan du bli hardt straffet Anonymkode: f3a91...c43 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 29. november 2021 #5 Del Skrevet 29. november 2021 Vi kjører med vinterdekk nå. Skled likevel en god bit ned mot et lyskryss her. Hadde det vært sommerdekk hadde jeg sklidd rett ut i krysset 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Del Skrevet 29. november 2021 Skift selv Anonymkode: 7c463...6b8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Del Skrevet 29. november 2021 Husk bare at hvis det ikke går greit, og du feks sklir i grøfta eller inn i en annen bil eller noe - så kan vel resultatet fort være at du mister lappen for uaktsom kjøring. Å kjøre med sommerdekk på åpenbart vinterføre er utvilsomt grunnlag for å frata noen lappen om du kommer borti politiet på den ene eller andre måten. Spørs om det er verdt sjansen? Anonymkode: 68ad3...86d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Brunello Skrevet 29. november 2021 Populært innlegg #8 Del Skrevet 29. november 2021 Hvorfor i all verden leveres en bil med sommerdekk i november? Hadde krevd at bilbutikken leverer bil som er lovlig å kjøre. 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 29. november 2021 #9 Del Skrevet 29. november 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden leveres en bil med sommerdekk i november? Hadde krevd at bilbutikken leverer bil som er lovlig å kjøre. Dette. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pelle1358 Skrevet 29. november 2021 #10 Del Skrevet 29. november 2021 Bestill bergingsbil ved minste tvil. Koster ikke all verden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. november 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 29. november 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Hvorfor i all verden leveres en bil med sommerdekk i november? Hadde krevd at bilbutikken leverer bil som er lovlig å kjøre. Fordi jeg har kjøpt dekkene fra et annet sted og de bytter kun dekk kjøpt fra dem pga garantiansvar. Det er jo helt tullete men sånn er det. Bare typisk at første (og foreløpig eneste ser det ut som) snøfallet skulle komme akkurat imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 29. november 2021 #12 Del Skrevet 29. november 2021 Jeg hadde aldri akseptert å få levert en bil uten vinterdekk nå og så selv skullle tatt risiko og ansvar for å kjøre til dekkverksted på sommerdekk. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. november 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 29. november 2021 Pelle1358 skrev (2 minutter siden): Bestill bergingsbil ved minste tvil. Koster ikke all verden. Altså transport? Kan man bestille transport av bilen bort til dekkverkstedet? Det må jeg isåfall bekoste selv tenker jeg og kan da umulig være så billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Del Skrevet 29. november 2021 asterix skrev (Akkurat nå): Jeg hadde aldri akseptert å få levert en bil uten vinterdekk nå og så selv skullle tatt risiko og ansvar for å kjøre til dekkverksted på sommerdekk. TS har selv valgt det. Anonymkode: c51d1...940 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 Populært innlegg #15 Del Skrevet 29. november 2021 lady90 skrev (Akkurat nå): Fordi jeg har kjøpt dekkene fra et annet sted og de bytter kun dekk kjøpt fra dem pga garantiansvar. Det er jo helt tullete men sånn er det. Bare typisk at første (og foreløpig eneste ser det ut som) snøfallet skulle komme akkurat imorgen. Ja, så typisk at snø ligger på veien 30.november. Hvem skulle trodd det? Anonymkode: 88c63...6ec 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. november 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 29. november 2021 asterix skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri akseptert å få levert en bil uten vinterdekk nå og så selv skullle tatt risiko og ansvar for å kjøre til dekkverksted på sommerdekk. Det er noe alle som kjøper en Tesla må godta dessverre, ellers må man velge de dyre dekkene som man kan kjøpe fra dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #17 Del Skrevet 29. november 2021 lady90 skrev (Akkurat nå): Altså transport? Kan man bestille transport av bilen bort til dekkverkstedet? Det må jeg isåfall bekoste selv tenker jeg og kan da umulig være så billig. Er du medlem i NAF eller Viking? Anonymkode: c51d1...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. november 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, så typisk at snø ligger på veien 30.november. Hvem skulle trodd det? Anonymkode: 88c63...6ec Det er faktisk ganske sjelden i byen her siden den ligger på havnivå. Er nesten aldri snø på veiene i sentrum 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #19 Del Skrevet 29. november 2021 lady90 skrev (1 minutt siden): Det er faktisk ganske sjelden i byen her siden den ligger på havnivå. Er nesten aldri snø på veiene i sentrum Ganske sjeldent ja, derfor kjører man med sommerdekk midt på vinteren? Anonymkode: 88c63...6ec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. november 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ganske sjeldent ja, derfor kjører man med sommerdekk midt på vinteren? Anonymkode: 88c63...6ec Jeg visste at det kom til å komme mange "gode" tips her. Jeg vet jo selvsagt at det ikke er lurt å gjøre det og jeg har heller aldri gjort det, men nå er det som det er. 99% av alle vinterdager ville dette gått helt fint for det hadde ikke ligget snø på veiene. Er akkurat imorgen det er litt usikkert ettersom det er meldt snø rett før bilen skal hentes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå