Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere disse tingene?


Gjest Rotenilsen

Anbefalte innlegg

Gjest Rotenilsen

Vi har en liten leilighet med lite oppbevaringsplass.

Vi har to soverom, en liten stue, et lite kjøkken og et lite bad.

Hvor har dere følgende ting

- Pusslespill/spill

- Magasiner, aviser

- "Viktige" ark (post, fra barnehagen osv)

Hmm, kommer ikke på mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en helt vanlig toroms leilighet. Spill oppbevares på toppen av to bokhyller (vi har masse spill). Noe ligger i en eske i kjelleren, det vi ikke har brukt på en stund. Magasiner og aviser kastes så fort de er lest, tar ikke vare på unødige ting. Klipper ut det lille jeg vil beholde. Vi har en eske m/lokk (fra Ikea) i kottet merket "Viktige papirer" (der har jeg pass, fødelsattest, forsikringspapirer o.l.). Post sorteres straks det kommer, regninger legges til betaling i nettbanken med en gang og kastes (evt legges i en boks) og resten kastes. Vi har en stor bokhylle i kottet som dekker hele den ene langveggen. Der har vi esker i forskjellige størrelser, godt merket, hvor vi plasserer ting vi vil ta vare på istedet for at slenger rundt. Det samme gjelder kjelleren, masse esker merket med innhold (detaljert!). Veldig greit, ikke noe rot og vi finner det vi trenger med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Vi har en helt vanlig toroms leilighet. Spill oppbevares på toppen av to bokhyller (vi har masse spill). Noe ligger i en eske i kjelleren, det vi ikke har brukt på en stund. Magasiner og aviser kastes så fort de er lest, tar ikke vare på unødige ting. Klipper ut det lille jeg vil beholde. Vi har en eske m/lokk (fra Ikea) i kottet merket "Viktige papirer" (der har jeg pass, fødelsattest, forsikringspapirer o.l.). Post sorteres straks det kommer, regninger legges til betaling i nettbanken med en gang og kastes (evt legges i en boks) og resten kastes. Vi har en stor bokhylle i kottet som dekker hele den ene langveggen. Der har vi esker i forskjellige størrelser, godt merket, hvor vi plasserer ting vi vil ta vare på istedet for at slenger rundt. Det samme gjelder kjelleren, masse esker merket med innhold (detaljert!). Veldig greit, ikke noe rot og vi finner det vi trenger med en gang.

Vil ikke du komme hjem til meg og organisere litt vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor enebolig, men likevel er dette du nevner et stort problem...

Ungene får all slags papirer både fra skole og SFO, disse tar jeg vare på i noen store plastlommer/ permer. Det fungerer greit. Alle regninger blir arkivert med dato i en egen perm, og alle viktige papirer blir lagt i en arkiv perm.

Dette systemet fungerer greit fordi det er JEG som gjør det. Likevel er det preget av skippertak... bortsett fra regningene da.... de er jeg nødt til å ha system på...

Er så heldige at vi har to store boder i underetasjen. Her er det veldig god orden...

Spill har vi alltid hatt i stua, men etterhvert ble det så mye rot av det, at vi har nå plassert alle pusslespill og andre spill i kjelleren. Så må ungene gå ned for å hente dem dersom de vil ha dem..

Endret av Mini_me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Spill og puslespill har jeg øverst i bokhyllene. Blader og magasiner har jeg sortert i sånne kasetter som du får kjøpt i bokbutikker. Og så har jeg disse i bokhyllene. Regninger og viktige papirer har jeg ikke styr på i det hele tatt :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Potter

Spill og puslespill har vi samlet i sånne papp-esker fra ikea.

Aviser o.l kastes etter at de er lest.

Regninger og andre viktige papirer settes i permer eller legges sånne kassetter som jeg har på datarommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...