AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Del Skrevet 28. november 2021 Jeg jobber aldri uten å ha på en podcast eller musikk i bakgrunnen, jeg ser ikke på serie uten å spise noe eller lakke neglene, jeg går ikke en gang på do uten å ta med mobilen med podcast eller musikk. Har alltid på lyd. Går aldri en tur uten å snakke med en venn i telefonen eller lytte på noe, tar aldri buss uten å lytte på musikk eller podcast. Når jeg jobber kan jeg konsentrere med i max 15 min før jeg må ta opp mobilen og bla gjennom instagram. Kan nesten ikke huske sist jeg spiste et måltid uten å se på noe samtidig. Noen som kjenner seg igjen? Hvorfor er det sånn egentlig, jeg tror at man hele tiden streber etter å være effektiv, men man blir jo egentlig mindre effektiv av å gjøre fler ting samtidig for da får man ikke gjort noe med full konsentrasjon. Hva tror dere er grunnen til at jeg og forhåpentligvis flere er slik? Er 25 år. Anonymkode: abdc8...067 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 28. november 2021 #2 Del Skrevet 28. november 2021 Du treng å trene på å gjere ein ting om gongen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Del Skrevet 29. november 2021 Jeg har alltid vært likedan, og fant ut i en alder av 40 år at jeg har adhd…..så siden datteren min på 25 er klin lik meg så oppfordret jeg henne til å få utredning, og hun har også adhd., Anonymkode: 7a8f8...afc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Del Skrevet 29. november 2021 Jeg er ganske lik, og jeg har også adhd. Ser jeg på en tv-serie og blir ferdig med håndarbeidet jeg hadde i hendene blir jeg stressa og finner ikke roen til å se videre før jeg har startet noe nytt. Unntaket er dersom jeg blir hyperfokusert på noe, slik at jeg glemmer alt annet. For eksempel dersom jeg holder på med symaskinen, og plutselig oppdager at resten av boligen er mørklagt fordi solen har gått ned, iskald fordi jeg ikke merket at temperaturen droppet, og skrubbsulten fordi jeg glemte å spise hele dagen. Anonymkode: 56f30...d5e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Del Skrevet 29. november 2021 Samme her. 🤷 Anonymkode: a6b6c...bfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 15.35): Jeg er ganske lik, og jeg har også adhd. Ser jeg på en tv-serie og blir ferdig med håndarbeidet jeg hadde i hendene blir jeg stressa og finner ikke roen til å se videre før jeg har startet noe nytt. Unntaket er dersom jeg blir hyperfokusert på noe, slik at jeg glemmer alt annet. For eksempel dersom jeg holder på med symaskinen, og plutselig oppdager at resten av boligen er mørklagt fordi solen har gått ned, iskald fordi jeg ikke merket at temperaturen droppet, og skrubbsulten fordi jeg glemte å spise hele dagen. Anonymkode: 56f30...d5e Er dette nødvendigvis spesifikt for ADHD? Jeg synes det høres helt normalt ut. Alle blir vel rastløse av å sitte i sofaen og se på TV, og kan jobbe konsentrert når de først kommer inn arbeidsflyten. Anonymkode: 36e29...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Del Skrevet 4. desember 2021 Det er en øvelsessak. Det er vanlig for mange, jeg tør påstå de fleste, i dagens samfunn. Men selvsagt, de med ADHD er enda mer utsatt. Det er rett og slett en avhengighet som man må jobbe med å venne seg av med. Hjernen vår liker å vli stimulert og vi liker dopaminet som utløses av ulike ting. Det er slik forskning utviklerne av Tiktok, Instagram og andre apper bruker, for å skape en app som får folk til å holde seg på appen lengst mulig. Vi scroller til fingrene tar oss. Instant gratification. Anonymkode: d8dfe...5cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette nødvendigvis spesifikt for ADHD? Jeg synes det høres helt normalt ut. Alle blir vel rastløse av å sitte i sofaen og se på TV, og kan jobbe konsentrert når de først kommer inn arbeidsflyten. Anonymkode: 36e29...2b6 Klart alle kan, men har man ADHD snakker man om et annet nivå. Litt som at det er normalt at barn er aktive, men har du et barn med ADHD kan du fort oppdage at det er gradsforskjeller, gitt. Anonymkode: 56f30...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Del Skrevet 5. desember 2021 Samma her. Nå driter jeg med mobilen i hånda. Klarer ikke la kg være. Anonymkode: e5e95...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Del Skrevet 5. desember 2021 Fy fader så mista jeg piercingen i nesa rett i doskåla nå. Den kan jeg vel ikke ta opp? Nei, det blir ekkel multitaskingen. Anonymkode: e5e95...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå