Gå til innhold

Faren fra Omikron er overdrevet?

Krantz95

Faren fra Omikron er overdrevet?  

229 stemmer

1. 1. Faren fra Omikron er overdrevet?

• Omikron er ikke farlig
      155
    • Omikron er farlig
      74

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mysticgirl

Det er vel slik som de flest virus. At det muterer til midlere form for å overleve. Tror nok vi kan ta det med ro :) Til slutt vil det kun være et lett forkjølelsesvirus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Mysticgirl said:

Det er vel slik som de flest virus. At det muterer til midlere form for å overleve. Tror nok vi kan ta det med ro :) Til slutt vil det kun være et lett forkjølelsesvirus.

Og det er slik en pandemi ender, kombinert med høy vaksinasjonsgrad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brudd på retningslinjene på koronarommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ja på poll'en, men bare fordi jeg tenker at det er bedre å være føre var siden vi ikke vet 100% hvordan denne varianten er. Vi vet rett og slett for lite enda.

Da er det bedre å være ekstra forsiktig først, også heller senke skuldrene hvis det skulle vise seg at den er en mildere variant som vi håper får ta over.

Slapper vi av nå, hvis det skulle vise seg senere at den er enda verre på noe vis, da sliter vi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

infectedsopp skrev (5 minutter siden):

Enig. Hva skjedde med Delta Pluss forresten?

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2021/10/25/britiske-koronaeksperter-delta-pluss-kan-vaere-mer-smittsom/

Kan nok ta det slåenes med ro.

Delta Pluss gikk raskt i glemmeboken. En måned etterpå kom Omikron.

Innen nyttår er det sikkert ingen som bryr seg om Omikron lenger 🙂 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (27 minutter siden):

Delta Pluss gikk raskt i glemmeboken. En måned etterpå kom Omikron.

Innen nyttår er det sikkert ingen som bryr seg om Omikron lenger 🙂 

Les hva Moderna sjefen sier før du er så skråsikker :

Sitat

Jeg tror, vi vil se et markant drop i vaccinernes effektivitet. Jeg kan ikke sige hvor markant, for vi må vente på de nødvendige data. Men alle de videnskabsfolk, jeg taler med, siger samstemmende, at det her er ikke godt,« siger Stéphane Bancel.

https://www.bt.dk/udland/det-her-er-ikke-godt-modernas-direktoer-advarer-om-ny-variant

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (15 minutter siden):

Les hva Moderna sjefen sier før du er så skråsikker :

https://www.bt.dk/udland/det-her-er-ikke-godt-modernas-direktoer-advarer-om-ny-variant

Sjefer for selskaper som lager vaksiner har som jobb å tjene penger til aksjonærene. Da vil de selvsagt alltid si det er nødvendig med nye vaksiner for hver eneste nye variant som kommer 🙂 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (På 29.11.2021 den 10.42):

Det er jo akkurat det som er så problematisk med covid. Dette viruset smitter gjerne til andre FØR verten får symptomer, så det er ikke en automatikk i at det blir mildere sykdomsforløp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Sjefer for selskaper som lager vaksiner har som jobb å tjene penger til aksjonærene. Da vil de selvsagt alltid si det er nødvendig med nye vaksiner for hver eneste nye variant som kommer 🙂 

Syns det er en lettvint forklaring... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kommer det av at det gjerne er anti vaxxere, og de som føler seg som "jøder under andre verdenskrig" når det snakkes om tiltak, er de første til å konkludere med at nye mutasjoner av covid er ufarlig?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Hva kommer det av at det gjerne er anti vaxxere, og de som føler seg som "jøder under andre verdenskrig" når det snakkes om tiltak, er de første til å konkludere med at nye mutasjoner av covid er ufarlig?

Mange av de samme anti-tiltaksfolka lo sommer 2020 . Hysterikere og vent 2 uker skrev de og lo. De trodde ikke det kom noe ny nedstengning. De vet alltid best. Men så ble Oslo/viken nedstengt i flere mnd vinter 2020/2021 gitt...Nå har de ufarliggjort omicron selv om forskere advarer om den og sier at det er mye vi ikke vet om varianten. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (35 minutter siden):

Det er jo akkurat det som er så problematisk med covid. Dette viruset smitter gjerne til andre FØR verten får symptomer, så det er ikke en automatikk i at det blir mildere sykdomsforløp.

Ingenting som tilsier at sars-cov-2 smitter på noen annen måte enn andre luftveisvirus, eller for den saks skyld andre koronavirus.
Hvorfor har det ikke vært ramaskrik om hvordan de gamle koronavirusene kunne finne på å mutere til viruset fra helvete?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 personer som er bekreftet smittet av Omikron i Skottland hadde ikke vært i Afrika eller hatt kontakt med noen som hadde vært der. 

Det tyder på at Omikron allerede finnes overalt.

Dessuten:

"Later in her statement, Ms Sturgeon said it was “highly likely” that more cases of the Omicron variant, “perhaps many more cases”, will be confirmed in the coming days."

Ingen av de smittede har hatt behov for behandling.

https://inews.co.uk/news/scotland/omicron-covid-variant-scotland-nine-cases-linked-to-same-event-1327626

Endret av Krantz95
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (1 time siden):

Mange av de samme anti-tiltaksfolka lo sommer 2020 . Hysterikere og vent 2 uker skrev de og lo. De trodde ikke det kom noe ny nedstengning. De vet alltid best. Men så ble Oslo/viken nedstengt i flere mnd vinter 2020/2021 gitt...Nå har de ufarliggjort omicron selv om forskere advarer om den og sier at det er mye vi ikke vet om varianten. 

Jeg lo av «vent to uker»-hysterikerene, men ikke fordi jeg ikke trodde det ikke kom noen ny nedstengning, jeg trodde bare ikke det ville bli massedød og hauger av lik i gatene. 

Jeg tror lett det blir nye nedstengninger.

Om omikron er bedre eller verre enn delta har jeg ingen formening om enda. Jeg håper den er mindre skadelig, men hvis den omgår vaksinene kan den føre til mer skade selv om den i teorien er mindre skadelig i seg selv.

Har i hvert fall satt min første ferie på to år, som var planlagt for vinterferien, på vent, til vi ser hva som skjer. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/28/2021 at 10:49 AM, Athena79 said:

Alt som har med korona å gjøre blir jo blåst opp i media. 

Fasit er ennå ikke skrevet.

Max flaks er det kanskje hvis en snill variant overtar og samtidig fungerer som vaksine mot de slemmere. Antivaxerne får da en naturlig vaksine med en god del bivirkninger (mild eller medium covid) mens vi andre fortsetter med kunstige vaksiner med færre bivirkninger. Tilsammen kan det bli bra nok. Men også en snill variant kan igjen mutere videre til den slemmeste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...