Gå til innhold

Hvorfor svarer dere når dere ikke kan?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Er det for å gjøre en debatt mer spennende jeg svarer altså? Det visste jeg virkelig ikke! Det skal jeg ta hensyn til heretter. Not. :ler:

Jeg diskuterer for å si min mening. Dette er et diskusjonsforum og det finnes mange måter å diskutere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du

:klappe:

gjør debatten mer givende?

Vel, dersom jeg hadde startet en tråd og den var blitt fulgt opp med søtti :klappe: og ingenting annet, så hadde det ikke blitt en givende debatt, nei.

Men slik er det jo ikke. De fleste debatterer med flere ord, og et og annet :Nikke: er oppmuntrende og hyggelig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det virker nesten som folk her har debatter for å se hvor mange som er enige med en og få oppmuntring.

Nei nå får du jaggu gi deg! Herrefred! Det var da ikke DET jeg mente! Du er en intelligent mann, så det tror jeg du forsto.

Som du ser så bruker ikke jeg disse smiliene mye heller (jeg er absolutt ingen kose-moser!), men av og til må det da være helt greit.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Som du ser så bruker ikke jeg disse smiliene mye heller, men av og til må det da være helt greit.

Hva som er "greit", er opp til de som poster uansett. Selv synes jeg det er "greit" å ha en latter-smiley hvis man synes noe er morsomt på snikk-snakk. Men å se 20 :enig: i aktuelle saker, er litt kjedelig å scrolle seg igjennom, når temaet for så vidt er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men å se 20 :enig:  i aktuelle saker, er litt kjedelig å scrolle seg igjennom, når temaet for så vidt er interessant.

Vel, dersom jeg hadde startet en tråd og den var blitt fulgt opp med søtti  :klappe:  og ingenting annet, så hadde det ikke blitt en givende debatt, nei.

Jamen, da er vi enige. Vi har jo skrevet nesten nøyaktig det samme, du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det virker nesten som folk her har debatter for å se hvor mange som er enige med en og få oppmuntring.

For mange jenter er det farlig å skille seg ut, da de liker å være konforme, så de trenger ofte støttende smileys for å kunne ytre sine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
For mange jenter er det farlig å skille seg ut, da de liker å være konforme, så de trenger ofte støttende smileys for å kunne ytre sine meninger.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DET gæernt og nå, da?

:eeeh:

Kremt: Husk forskjellen mellom artikkelen "et" og tallordet "ett". ;)

Ærlig talt. Når ble det lov å skrive gæernt ?? :ler::ler:

Det heter vel gærnt? Eller gæærnt?

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som om det er en del folk her som trenger to sider med positive bekreftelser før de i det hele tatt tør å kjøpe et par sko(som de har lenket til og har skrevet en laaang beskrivelse av...). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller når noen spør om ett eller annet, så vokser tråden seg kjempestor fordi folk diskuterer en skrivefeil i trådstarters innlegg... eller så sporer tråden totalt av, ellers så går diskusjonen over i enn eller annen moral-diskusjon...

Det heter ikke "enn eller annen", men "en eller annen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer "vet ikke" osv når jeg ser et innlegg som mange har lest men ikke svart på, fordi jeg vet når jeg er trådstarter av et slikt innlegg at det er bedre å få masse "vet ikke" svar enn å ikke få noen svar idet hele tatt. Ellers kan man bli sittende å lure på andre mulige grunner til at folk ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi enkelte blir irritert på at ingen har svart, men det har vært mange og lest. Derfor kan jeg legge inn innlegg, bare for å vise at jeg har lest

Uansett hva vi gjør, så blir det feil gitt.  ;)

man kan se hvor mange som har lest, men det var vel viktig for deg å få med navnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Ærlig talt. Når ble det lov å skrive gæernt ??  :ler:  :ler:

Nei det heter galt. Gærnt/gæærnt er muntlig, ikke skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom om å gjøre å ha flest antall innlegg under profilen sin. I KG-verden har dette stor verdi, og man blir respektert ut fra hvor mange innlegg man har.

Som med Samer og reinsdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden så mye folk irriterer seg over da? :ler:

Jeg er her fordi jeg liker mangfoldet. Både når det gjelder meninger og hvordan svarene skrives.

Vi er alle ulike og har ulike måter å respondere på. Det er DET som gjør KG interessant synes jeg.

Men det er en gruppe jeg kunne vært foruten også. Jeg må innrømme det.

Det er alle som går til personangrep. Som ikke aksepterer at det finnes ulike meninger uten å kalle de andre for idioter, teite osv.

Jepp. De kunne jeg greit meg uten. Jeg har alltid lurt på hva i søren slike folk gjør på et diskusjonsforum. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Legger merke til på mange spørsmål at folk svarer når de ikke kan svare... f.eks: det vet jeg ikke. eller jeg har aldri opplevd det. på juleforumet så var det en som spurte hva skal du gi til de forskjellige, og noen svarte: det vet jeg ikke enda, for det er bare oktober. nei, så ikke svar da! da er jo ikke spørsmålet til deg!! minner meg om på barneskolen når frøken sier: rekk opp hånda alle som.... også rekker en haug med unger opp hånda samtidig som de roper "jeg har ikke det!"  :roll:

Det er fordi mange av trådene her har sosialt tilsnitt. Tror mange definerer KG som sosialt, og ikke bare et sted de får korte og konsise svar på akkurat det de lurer på.

Hvis du snakker med noen og spør dem hva de har kjøpt til tante til jul, så svarer de vel selv om de ikke har kjøpt noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ignoere det hvis det virker uinteressant eller irriterende. Jeg synes det er helt greit, la nå folk få svare.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Ærlig talt. Når ble det lov å skrive gæernt ??   :ler:  :ler:

Ja eller galt, du skrev feil :fy_fy: FY

Må jeg tilføye for enkelte at dette var IRONI!!!!!!

Tar imot kritikk med TAKK!

Hvorfor henge seg opp i bagateller - det finns nok av trær å henge seg opp i

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...