Gå til innhold

Julebordsesong er voldtekssesong

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ahhh mannetrollene kupper tråden som vanlig. 

Im out! 

Ikke gi de mer å gå på jenter, steng tråden her. 

Anonymkode: f88c3...b40

Å stenge tråden fordi du taper debatten ble kanskje litt overkill.

Anonymkode: 991d4...d8d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym373
Skrevet

1. ikke drikk for mye!

2. vis tydelig at man ikke er gira på noen, menn er idioter og må ha klare signaler. Har sett flere kompiser som ikke tar hintet.

3. ikke gå alene, om du kun skal et lite stykke så avtal å slå følge med noen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er det ikke. Den typiske voldtektsmannen er hvit og bekjent av kvinnen. 

Nei. Det er ikke det, men man må lese mellom linjen. Står det mann voldtatt kvinne så er det utledning , eller så står det etisk hvit mann… voldtekt har steget med innvandring.  Det har med kultur og kvinnesyn som stammer fra muslimske land.

Anonymkode: 27713...d0c

• Liker 1
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Im out! 

Natta ❤️

Skrevet

Ikke julebord men, min første gang var at min kjæreste bare begynte å kle av meg slt og jeg frøs til, jeg var ikke klar, snakket med min venninne og dette skjedde henne og, kan bare tvang seg på, hun har ikke ferdig med menstruasjonen engang, hva slags førstegang er det, høres det klar til sex, samtykke, disse guttene var og barndomsvenner

Anonymkode: 025fe...e47

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det ingen som har påstått det heller. 

Men den aktive parten (som regel mannen) har et ansvar for å ikke være i noen gråsone. For det er ikke alltid lett for mannen å vite om hun er så full at hun ikke har kontroll på hva hun gjør eller kommer til å huske kvelden som et sort hull uten minne av noe. Derfor skal mannen alltid handle etter "better safe than sorry" og trekke seg og la hun være i fred om det er noen som helst mulighet og sjanse for at hun kan være for full. Risikoen å fortsette om den muligheten er tilstede er ikke verdt det og kan potensielt gjøre han til voldtektsmann så heller alltid "better safe than sorry". 

Det er en enkel regel å følge egentlig:

Er ting uklart - spør og sørg for å få det helt klart. Kan ikke den andre gjøre det helt klart, dvs et tydelig samtykke, frivillig gitt og gitt i en klar sinnstilstand - så dropp det. 

Det er ikke voldtekt bare fordi hun ikke husker hva som skjedde etterpå, og det er ikke voldtekt bare fordi hun ikke gir klart og tydelig samtykke, eller fordi hun ikke er i en klar sinnstilstand. 

Hvis jeg gjør noe rart i fylla, så kan ikke jeg si til dommeren at det ikke var min skyld fordi jeg ikke var i en klar sinnstilstand. Man er ansvarlig for de valgene man tar, selv om man ikke er i en klar sinnstilstand og selv om man ikke husker hva man gjorde etterpå. 

Og det han risikerer er ikke å gjøre seg selv til voldtektsmann dersom hun ikke husker det, men heller å få en falsk (men oppriktig ment) voldtektsanklage mot seg, da hun våkner opp uten truser og uten minne av hva som skjedde, selv om realiteten kan ha vært at hun omtrendt rev av ham klærne. 

Der det blir voldtekt er når en av partene er så fulle at de ikke er i stand til å ta stilling til det, eller motsette seg det. Da er det voldtekt, men det er et stort spenn mellom å mangle "klar sinnstilstand" og å være så ute av det at man ikke kan gi samtykke. 

Enig med deg at forsiktighetsprinsippet bør gjelde, kanskje hun er mer borte enn hun ser ut til etc etc, så for all del menn må være forsiktig, men det er ikke slik at det blir voldtekt så fort hennes sinnstilstand ikke er "klar".

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men pleier du å si til folk som aldri kjører bil at de må passe på å ikke kjøre for fort? Hvis noen hadde laget en tråd om at de ikke kjørte bil så hadde det vært svaret ditt? Tråden handler om kvinners høye risiko for å bli voldtatt. 

Nå er det så mye som 9000% større sjanse for at kvinner blir voldtatt enn menn, og flertallet av menn som blir voldtatt blir voldtatt som barn av andre menn. Såklart kjempe alvorlig det også, som sagt vi må få slutt på voldtektskulturen og sørge for at overgripere straffes og straffes hardt! I dag er det nærmest straffefrihet for overgripere... 

Jeg har selv vært igjennom ganske grove voldtekter, både som barn, tenåring og voksen. Man må ikke glemme at menn også utsettes for slikt. 

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du er sikkert morsom på fest. 

Anonymkode: d5eef...026

Hva?? Syns kommentaren var gøyal jeg,  syns derimot din vitner om en gretten personlighet. 

Anonymkode: 1ac83...598

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva?? Syns kommentaren var gøyal jeg,  syns derimot din vitner om en gretten personlighet. 

Forfatteren av kommentaren sa den ikke var ment for å være morsom.

Merker jeg lurer på hva den var ment for å være.

Anonymkode: 1c4d2...890

Skrevet

Nei. Det er ikke det, men man må lese mellom linjen. Står det mann voldtatt kvinne så er det utledning , eller så står det etisk hvit mann… voldtekt har steget med innvandring.  Det har med kultur og kvinnesyn som stammer fra muslimske land.

Anonymkode: 27713...d0c

Sukk. OVERFALLSVOLDTEKTER ja. Voldtekter totalt? Nei, der er etnisk norske like ille.

Anonymkode: 0c2b0...c9e

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Im out! 

Ble kvinnetrollene butthurt? (No pun intended.)

Anonymkode: b795b...c0e

Skrevet

Forfatteren sa selv at den ikke var ment som morsom. 

Den kvinnelige heiagjengen støtter opp under alt, morsomt eller ikke. Søsterskapet står sterkt. 

Anonymkode: d5eef...026

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

for voldtekter skjer hele tiden når jenter og kvinner er ute på sånne ting. 

Er ikke jenter og kvinner som voldtar hverandre akkurat.

Anonymkode: e9a29...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...