Gå til innhold

Julebordsesong er voldtekssesong

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei kjære jenter.

Nå er det julebordsesong og det er fortsatt så og si risikofritt å voldta i Norge. Blir du voldtatt vil ikke politiet ta deg seriøst og du har ingen rettsikkerhet. De aller fleste rundt deg vil si "at du ba om det". Du vil i ettertid være i tvil om det som skjedde var galt og bære mye skam. 

Så jeg skulle ønske jeg kunne anbefale dere å flørte, drikke og ha det gøy uten å bekymre dere i denne tiden, men slik er dessverre ikke samfunnet lagt opp.

1. Pass på venninnene dine. 48 årige menn som skjenker 18 åringer er ikke okay! Man kan ikke gi samtykke hvis man er drita. Å være ung og naiv skal ikke være fritt frem for ekle menn. 

2. Ikke anta at en mann du akkurat har møtt er snill. Det kan koste deg dyrt. 

3. Voldteksmenn er ofte meget sjarmerende og godt likt av andre. Det er sånn de kommer unna med å voldta mange jenter fordi alle ville sagt "men han er jo ikke sånn". 

4. Noen få menn tenner på overgrep, degration og humiliation. De tenner på at du er i smerte. Du vet aldri hvem disse er før det er for sent. 

5. Pass på drinken din til en hver tid. Selv om du er på fest med bare folk du kjenner. 

6. Ta en alvorsprat med personen hvis det er en tydelig maktforskjell/aldersforskjell i "sjekking."

7. Aldri bli med en mann du akkurat har møtt med hjem eller på et hotellrom. 

8. Når begge er fulle kan menn ikke innse at de voldtar fordi de er fulle selv. 

Og til slutt. Til menn: Ikke voldta. Er du usikker, ikke ha sex! 

Anonymkode: 75def...d1f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Til menn: ikke voldta" 😄

Anonymkode: 769c5...3d0

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet

Sikker på det er mange menn som får et ufortjent rykte som voldtektsmann også.

Skrevet

Huff, fikk vondt i magen av å lese overskriften. For du har jo rett, det er så og si rett frem å voldta i Norge. Forsvinnende få blir dømt for det. Helt tragisk. 

Anonymkode: 0c2b0...c9e

• Liker 6
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Sikker på det er mange menn som får et ufortjent rykte som voldtektsmann også.

Det er mange flere menn som voldtar enn menn som blir falskt beskyldt for det.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det totalt ødelegger for uskyldige menn. Falske anklager i gråsonen, eller fordi en angrer på et ons kan ødelegge liv. Et alvorlig problem. 

Anonymkode: d5eef...026

Skrevet

Om etniske norske menn hadde klart og oppføre seg i disse tider, så hadde tallene gått ned.

Anonymkode: 1bcf5...8f0

• Liker 1
Skrevet

Eneste motivasjonen min for å gjøre det bra på skolen og få en god karriere var at jeg skulle ligge med unge damer under meg i hierarkiet på julebord.

Ikke ta fra meg det!

Anonymkode: 1c4d2...890

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eneste motivasjonen min for å gjøre det bra på skolen og få en god karriere var at jeg skulle ligge med unge damer under meg i hierarkiet på julebord.

Ikke ta fra meg det!

Faktisk litt humor😅

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ta fra meg det!

Plot twist: du får den ikke opp og finner ut at du er homo

Anonymkode: 938d6...586

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Plot twist: du får den ikke opp og finner ut at du er homo

Du er sikkert morsom på fest. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ille for det.

Skrevet

Du er sikkert morsom på fest. 

Enig. Minst morsomme spøken jeg har lest her inne faktisk.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men det totalt ødelegger for uskyldige menn. Falske anklager i gråsonen, eller fordi en angrer på et ons kan ødelegge liv. Et alvorlig problem. 

Ja, det er forferdelig! Men det er også helt grusomt at det er risikofritt å voldta.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Minst morsomme spøken jeg har lest her inne faktisk.

Var ikke ment å være morsom heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei kjære jenter.

Nå er det julebordsesong og det er fortsatt så og si risikofritt å voldta i Norge. Blir du voldtatt vil ikke politiet ta deg seriøst og du har ingen rettsikkerhet. De aller fleste rundt deg vil si "at du ba om det". Du vil i ettertid være i tvil om det som skjedde var galt og bære mye skam. 

Så jeg skulle ønske jeg kunne anbefale dere å flørte, drikke og ha det gøy uten å bekymre dere i denne tiden, men slik er dessverre ikke samfunnet lagt opp.

1. Pass på venninnene dine. 48 årige menn som skjenker 18 åringer er ikke okay! Man kan ikke gi samtykke hvis man er drita. Å være ung og naiv skal ikke være fritt frem for ekle menn. 

2. Ikke anta at en mann du akkurat har møtt er snill. Det kan koste deg dyrt. 

3. Voldteksmenn er ofte meget sjarmerende og godt likt av andre. Det er sånn de kommer unna med å voldta mange jenter fordi alle ville sagt "men han er jo ikke sånn". 

4. Noen få menn tenner på overgrep, degration og humiliation. De tenner på at du er i smerte. Du vet aldri hvem disse er før det er for sent. 

5. Pass på drinken din til en hver tid. Selv om du er på fest med bare folk du kjenner. 

6. Ta en alvorsprat med personen hvis det er en tydelig maktforskjell/aldersforskjell i "sjekking."

7. Aldri bli med en mann du akkurat har møtt med hjem eller på et hotellrom. 

8. Når begge er fulle kan menn ikke innse at de voldtar fordi de er fulle selv. 

Anonymkode: 75def...d1f

Victim blaming!!

Anonymkode: 991d4...d8d

Skrevet

Ja, det er forferdelig! Men det er også helt grusomt at det er risikofritt å voldta.

Enig. 

Det er vel ikke helt risikofritt, men enig i at altfor mange voldtektssaker henlegges grunnet bevisets tilstand. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Victim blaming!!

Nei, det handler om å være fornuftig i en setting med mye alkohol og med mennesker av det motsatte kjønn. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det handler om å være fornuftig i en setting med mye alkohol og med mennesker av det motsatte kjønn. 

Som er nettopp victim blaming!!

• Liker 1
Skrevet

Siden det er pandemi og tallene er høyere nå enn noen gang, er det best å drite i å gå på fest og holde seg hjemme. Lurer på hvor lite voldtekter det var i fjor da landet var stengt i motsetning til før korona. Tipper det var vesentlig færre, for voldtekter skjer hele tiden når jenter og kvinner er ute på sånne ting. 

Anonymkode: 58e9a...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...