Gå til innhold

​ Det er absolutt for kaldt i huset når man ... ☃️ ​

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg må bruke sokker 😟

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fordi jeg ikke har råd til å betale strømregningen!! Tror du seriøst folk sitter og fryser for morro skyld???? 

Hvis man ikke har råd til å betale strømmen kvalifiserer man vel for sosialhjelp.

Anonymkode: f4cda...47b

• Liker 5
Skrevet

Du vet det er kaldt, når du tar med deg pledd for å sett deg på do! 
Det er så kaldt at jeg har skrudd ned varmen i gulvet til 23 grader. Hva faen er vitsen i å varme opp til 28-29 grader, når det utgjør 0 forskjell. Gulvet er kaldt, men ikke vondt å gå på-kaldt. Greit nok at gulvet blir mer komfortabelt om jeg skrur opp, problemet er at det blir ikke varmere i rommet for det om. Det er for kaldt til det. Så da ender jeg bare opp med dyrer strømregning og fryser fortsatt. 
Jeg har rett og slett gitt opp å varme opp boligen, for det blir aldri varmt nok allikevel. Så jeg har satt ned alt av gulvvarme, droppet alt av varmeovner. Bruker to gensere og pledd i stede. 

Jeg er ikke glad i iskald brus. Så har det aldri i kjøleskapet. Brusflaskene står på gulvet på kjøkkenet. Flaskene er nå like kalde som om jeg hadde hatt de i kjøleskap. Det er litt sykt. 

Anonymkode: 58e7c...91d

Skrevet

Jeg bodde en gang i en kjellerleilighet hvor det ikke ble mer enn 16 grader inne i de kaldeste månedene. Det var for kaldt!  Nå står panelovner på 20 grader, men har iskalde gulv... Ullgenser og labbetøfler er fast antrekk 😄  (har vedovn, men fyrer bare når jeg har besøk)

Anonymkode: bd566...d28

• Liker 2
Skrevet

Når jeg må ha te, påfyll av varmeflasken ved føttene, og en ullgenser på før jeg står opp. Jepo, hver morgen nå før det er fyr i peisen :)

Anonymkode: 3f54b...8a3

• Liker 2
Skrevet

Føler med dere som fryser 💕

Har jordvarme som gir gode, varme gulv, vedovn (som det ikke går å fyre i før det blir - 15, for da blir huset for varmt) , og har varmepumpe på soverommet 😄. Den er der for kjøling om sommeren egentlig, men hender jeg skrur den på når jeg vil ligge og lese 🙂. Trives best med 21 - 22 grader i stua. 

Anonymkode: a32de...cfa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du vet det er kaldt, når du tar med deg pledd for å sett deg på do! 
Det er så kaldt at jeg har skrudd ned varmen i gulvet til 23 grader. Hva faen er vitsen i å varme opp til 28-29 grader, når det utgjør 0 forskjell. Gulvet er kaldt, men ikke vondt å gå på-kaldt. Greit nok at gulvet blir mer komfortabelt om jeg skrur opp, problemet er at det blir ikke varmere i rommet for det om. Det er for kaldt til det. Så da ender jeg bare opp med dyrer strømregning og fryser fortsatt. 
Jeg har rett og slett gitt opp å varme opp boligen, for det blir aldri varmt nok allikevel. Så jeg har satt ned alt av gulvvarme, droppet alt av varmeovner. Bruker to gensere og pledd i stede. 

Jeg er ikke glad i iskald brus. Så har det aldri i kjøleskapet. Brusflaskene står på gulvet på kjøkkenet. Flaskene er nå like kalde som om jeg hadde hatt de i kjøleskap. Det er litt sykt. 

Anonymkode: 58e7c...91d

Jeg håper virkelig at du har på varme på bad og kjøkken så ikke rørene fryser. Å ikke varme opp viktige rom, gir nok avkortning på forsikringen.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gud så glad jeg er for å ha vedovn. Slipper å fryse uansett hvor dyr strømmen er💞

Anonymkode: 4b16a...fd1

Varmepumpe i 2 etasje her, men 1 etasje er kald uansett hva pumpen står på. Jeg bruker frittstående ovn i gangen nede,så det blir litt lunk i gangen.

• Liker 1
Skrevet

...når daten på  nesten 200kg fryser når han er på besøk🥶 Selv med masse ekstra polstring frøs fyren🙈

Skrudde på varmen da🙈

Anonymkode: 0f626...bd2

• Liker 3
Skrevet

En ting til og. Når et av skapene i 2 etg kan brukes som fryser :sprettoy: 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var student og hadde lite penger var jeg sykt stressa for å bruke for mye strøm. Var så kaldt på soverommet at jeg varmet litt inn under dyna med hårføner 

Anonymkode: 43622...21d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ligger i stua nå, under et pledd. Er all like vel fullt påkledd, med genser og fleece jakke over. 

Gruer meg enda mer til å legge meg. Er 10 grader inne på soverommet. Det var 7 der etter at døra har vært lukket siden kl 11 i går. (Har ikke vært hjemme i mellomtiden). 

Jeg foretrekker rundt 20 grader i alle rom. På soverommet 17-18 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...når daten på  nesten 200kg fryser når han er på besøk🥶 Selv med masse ekstra polstring frøs fyren🙈

Skrudde på varmen da🙈

Anonymkode: 0f626...bd2

Han kunne vel varmet seg på deg♥️

Skrevet

Når du kan slå av kjøleskapet og la døren stå åpen, da er det småkaldt :) 

• Liker 2
Skrevet

når man har stengulv på badet uten gulvvarme og skal pusse tennene på morgenen. BRRR er som å gå på snø

Anonymkode: ed2e0...1d3

• Liker 1
Skrevet

når du glemmer smøret ute på kjøkkenbenken i 24 timer, men det er fortsatt hardt 😂

• Liker 4
Skrevet

Det er for kaldt hjemme og strømmen er for dyr når du sitter på med trikken en ekstra runde hjem fra jobb for å slippe å fryse en times tid. Mulighetene er mange med månedskort!

Anonymkode: 1bd00...681

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

når du glemmer smøret ute på kjøkkenbenken i 24 timer, men det er fortsatt hardt 😂

Sånn er det uansett her i vinterhalvåret. Har en uforklarlig kald gufs i huset, tross i at jeg har varme på. Måtte slutte å kjøpe vanlig smør, så nå er det Brelett her. 

Anonymkode: 63d08...504

Skrevet
tussi84 skrev (8 timer siden):

Jeg ligger i stua nå, under et pledd. Er all like vel fullt påkledd, med genser og fleece jakke over. 

Gruer meg enda mer til å legge meg. Er 10 grader inne på soverommet. Det var 7 der etter at døra har vært lukket siden kl 11 i går. (Har ikke vært hjemme i mellomtiden). 

Jeg foretrekker rundt 20 grader i alle rom. På soverommet 17-18 

Det er iskaldt på mitt soverom også helt bevisst.

Skrevet

Når jeg må ta på sokker.

Anonymkode: 08545...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...