AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #21 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skal jo ikke ut å handle no om du er forkjøla! Syk/forkjøla = Hjemme! Men ja de kan det de vil og jaggu kan de okke seg! Anonymkode: 37795...6c8 Hvorfor ikke? Er ingen krav om at syke mennesker må holde seg hjemme. Anonymkode: e04d1...e9e
fotosyntesen Skrevet 26. november 2021 #22 Skrevet 26. november 2021 FastShadesKåre skrev (27 minutter siden): Husk at moderat forkjølelse for menn har samme smertegrad som en gjennomsnittelig fødsel hos kvinner. OMG You didn`t🤣 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #23 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det forkjølelsene som går nå er faktisk helt jævlige. Mvh kvinne Anonymkode: 7cb6e...bd0 Venninnen min ble forkjølt og hun ble så sinnsykt dårlig at både jeg og hun trodde hun holdt på å dø av korona. Jeg er mer redd for å bli forkjølt enn å få korona nå...! Anonymkode: f1ebc...578 2
tussi84 Skrevet 26. november 2021 #24 Skrevet 26. november 2021 Når jeg er i en akutt fase på forkjølelse, så holder jeg meg hjemme. Jeg sender mannen på butikken om han er frisk. Hvis ikke så spør jeg noen jeg kjenner om å handle. Orker ikke gå ut eller gjøre noe særlig i akutt fasen uansett. Med akutt fasen så mener jeg fra dagen det bryter ut + 2-3 dager til (da man er mest smittsom). Vet at man er smittsom et par dager før også. I tillegg så tester jeg meg for corona. Stort sett er jeg ikke form til å jobbe eller gjøre noe særlig før det har gått 3-4 dager uansett. Noen ganger går det enda lenger tid. Jeg har vært sykemeldt for øvre luftveisinfeksjoner før opptil 2 uker, fordi forkjølelsene var kraftige og langvarige, typisk de forkjølelsene som går nå. Det å dra på besøk/få besøk er også noe jeg unngår så lenge jeg er forkjølelet, i alle fall i perioden hvor jeg er smitte bombe.
Rosatoast Skrevet 26. november 2021 #25 Skrevet 26. november 2021 Akki52 skrev (41 minutter siden): Min mann har blitt skikkelig forkjøla.. Og jeg skjønner han er døden nær. Han uffer og akker seg hele tiden. Han skulle egentlig bort i helgen men er ikke i form til det så han blir hjemme.og jeg blir gaaaal..hva sier dere andre damene til deres menn når de er forkjølet? Får mark av den klaginga og uffinga hele tia🙈😡😡😡 Tviler på at det er SÅ ille som du beskriver, er vel heller du som kanskje er litt/ganske intolerante og usympatisk? Når mannen min er småsyk eller syk, tar jeg like godt vare på han, som han tar vare på meg. Noe annet hadde ikke falt meg inn, klaging som dette f.eks - jeg er ganske empatisk så blir ikke SUR, når en jeg elsker har det vondt eller fælt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #26 Skrevet 26. november 2021 FastShadesKåre skrev (45 minutter siden): Husk at moderat forkjølelse for menn har samme smertegrad som en gjennomsnittelig fødsel hos kvinner. Har du hatt nyrestein? I så fall har du litt troverdighet i det spørsmålet Anonymkode: 9b67d...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #27 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du er klar over at det er verre når menn er syke? Det er faktisk ikke tull, det er forsket på. Heldigvis har jeg en mann som er mann, så han klager ikke så mye når han først er syk. Anonymkode: 3e2ca...587 Det er verre, men det er ikke mye verre. Hvertfall ikke SÅÅÅ mye verre som de skal ha det til. De får litt høyere feber. Når de da tar seg friheten til å gi opp alt av hus og unger og bare ligger på sofaen og sover så får de faen meg holde kjeft og ikke klage så fælt. Og de burde også ta et ekstra grep når kona er syk-men-ikke-like-syk-som-han og hun står på som om hun ikke var syk fordi han er lat da også. Det er snakk om 0,2grader forskjell på menns og kvinners febergrader. Hadde jeg kunnet velge mellom 38,5 i feber og ligge helt stille og få alt servert eller måtte fly rundt med 38,3 i feber så vet jeg hva jeg ville valgt! Mannfolk, de er bare late og tenker mest på seg selv. Unntak finnes, men det er den generelle trenden. Anonymkode: 4d3e2...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #28 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Venninnen min ble forkjølt og hun ble så sinnsykt dårlig at både jeg og hun trodde hun holdt på å dø av korona. Jeg er mer redd for å bli forkjølt enn å få korona nå...! Anonymkode: f1ebc...578 Da må det være det samme jeg har hatt. Kan ikke huske sist jeg var så dårlig av en forkjølelse. Feber i fem dager, ni dager under dyna, og har knapt orket annet enn å gå på do. Jeg bor alene, da, så jeg har ikke plaget noen med uffing, klaging, og sutring, men om mannen til TS har det samme, skjønner jeg at han klager litt. Jeg har faktisk vært sykemeldt i to uker på grunn av dette svineriet. Aldri skjedd noen gang før på grunn av en forkjølelse. Anonymkode: 8efe2...db7 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #29 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må det være det samme jeg har hatt. Kan ikke huske sist jeg var så dårlig av en forkjølelse. Feber i fem dager, ni dager under dyna, og har knapt orket annet enn å gå på do. Jeg bor alene, da, så jeg har ikke plaget noen med uffing, klaging, og sutring, men om mannen til TS har det samme, skjønner jeg at han klager litt. Jeg har faktisk vært sykemeldt i to uker på grunn av dette svineriet. Aldri skjedd noen gang før på grunn av en forkjølelse. Anonymkode: 8efe2...db7 Uff håper du er bedre nå! Samme med henne, skikkelig sterk feber i dagesvis, jeg måtte låse meg inn hos henne (pakka meg inn i hansker og munnbind) mens hun lå i senga og laga mat hun bare kunne ta av når hun klarte. Hun fikk tatt koronatest og vi ble ganske overrasket over at det ikke var det. Hun sa at hun aldri har følt seg så dårlig av en forkjølelse. Anonymkode: f1ebc...578
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #30 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er klar over at det er verre når menn er syke? Det er faktisk ikke tull, det er forsket på. Heldigvis har jeg en mann som er mann, så han klager ikke så mye når han først er syk. Anonymkode: 3e2ca...587 De er ikke verre syke, de tåler mindre. Menn er svake slik. Anonymkode: 0a924...ab1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #31 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Når menn er syke så er de som regel syke. Ikke noe sånn "uff har litt vondt i hodet så nå kan jeg ikke gå på jobb"-syk som mange kvinner som regel har. Anonymkode: 5216e...37b Feil. Mange menn uffer og klager bare de får litt hodepine eller litt vondt i halsen. Anonymkode: 0a924...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #32 Skrevet 26. november 2021 Jadzia skrev (35 minutter siden): Jeg hoster ikke og brukte munnbind og sprit. Er liksom litt avhengig av mat med to unger i hus. Mat på døren eller mannen handler før han reiser vekk!! Eller få andre til å hjelpe deg med handlingen. Anonymkode: 37795...6c8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #33 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Uff håper du er bedre nå! Samme med henne, skikkelig sterk feber i dagesvis, jeg måtte låse meg inn hos henne (pakka meg inn i hansker og munnbind) mens hun lå i senga og laga mat hun bare kunne ta av når hun klarte. Hun fikk tatt koronatest og vi ble ganske overrasket over at det ikke var det. Hun sa at hun aldri har følt seg så dårlig av en forkjølelse. Anonymkode: f1ebc...578 Takk, jeg er heldigvis bedre nå Høres veldig likt ut som det jeg hadde, så da er det nok noe som går. Tok koronatest to ganger selv også, begge negative. Nei, jeg har heller aldri vært så dårlig av en forkjølelse. Så snill du er som tok deg av henne Anonymkode: 8efe2...db7
Gjest 123 eller noe Skrevet 26. november 2021 #34 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Mat på døren eller mannen handler før han reiser vekk!! Eller få andre til å hjelpe deg med handlingen. Anonymkode: 37795...6c8 Du overså innlegget mitt om hva hvis man ikke har noen til å handle for seg/ikke har hjemlevering fordi man bor på feks en småplass? Så klart kan man gå på butikken om man haster igjennom og bare rasker med seg det man har, og betaler i en fei og kommer seg ut derfra? Skal man ikke ha dasspapir når man er sjuk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå