Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener du med at hun kom for å lage «bråk». Hva består det i?

Og kanskje litt enklere å forstå konteksten om du gir litt flere eksempler på overtråkk fra hentes side tidligere?

Anonymkode: af33f...989

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg syns du overreagerer. Men jeg syns også at hun burde tatt nei for et nei. Ellers høres det for meg ut som du synker litt ned på hennes nivå når du blir sur fordi de kommer. De er tross alt familien til din samboer, og nå din familie.

Anonymkode: 76784...956

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Huff så kjip du er🥲🥲 Min mor hadde elsker at vi kom innom, uansett oppdekning. 

Anonymkode: a6d35...7ea

Sett fra gjestenes side hadde jeg blitt veldig irritert hvis vennejulebordet ble invadert av to små barn. Besøk kan de komme på ellers, ikke akkurat når det er voksenkveld.

Hadde sakt "Hei, kom skal jeg hjelpe deg å finne det verktøyet. Kanskje dere kan komme på middag i helgen? Nå har vi dessverre fult opptatt med årlig julebord  med noen venner så må skynde meg tilbake"

Anonymkode: 0e6f3...775

• Liker 17
Skrevet

Jeg ville gitt beskjed om at det var en voksen middag med servering av voksen drikke og da passet det ikke med små barn der. 

Invitert de på vafler dagen etter og sendt de avgårde i retning McDonald's, siden barnemor tydeligvis ikke hadde planlagt noen middag den dagen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er samboer med en mann. Traff han for 5 år siden. Jeg var skilt og han på vei ut av ekteskapet. Han hadde ei voksen datter og barnebarn. Jeg hadde 2 voksne sønner og barnebarn. Hans datter har ikke akseptert at vi ble sammen. Har vært flere episoder med henne, men på lørdag fikk jeg nok. 

Vi hadde besøk av 2 vennepar og det var vår tur til å arrangere dette vennejulebordet.  Hans datter ringte å spurte om hun kunne komme innom å låne noe verktøy. Faren sa at vi hadde besøk og skulle snart spise middag, så det passet ikke med besøk. Men hun kunne bare komme å hente verktøy fra garasjen. 

Vi satt i stuen og drakk vin imens vi ventet på maten skulle bli ferdig. Da ringte det på døren. Samboer åpnet og plutselig stod datteren og guttene på 3 og 5 år i stuen. Jeg ble så paff. Guttene begynte å leke med Lego imens hun satt i sofa med mobilen. 

Så var maten ferdig og vi satte oss for å spise. Min samboer spurte meg om de også kunne spise. Jeg sa klart nei. Dette er vår kveld med vennene våres. De satt i stuen hele tiden imens vi spiste. Hun dro når vi begynte å rydde. 

Etter det har samboer vært små sur pga dette. Han mener at de burde ha fått tilbud om å spise med oss. Jeg mener nei. Vi sa i fra om at det ikke passet med besøk. Overreagerte jeg? Burde jeg ha tilbudt de mat? 

Anonymkode: 62a98...50b

Nei, jeg skjønner deg godt! Denne datteren er voksen.

• Liker 2
Skrevet

Med tanke på at denne datteren hadde med de eg barn på 5 og 3 år, så er jo datteren åpenbart voksen. 

Jeg hadde blitt fly forbanna (inni meg) over at datteren min utnyttet barnebarna mine på denne måten, for sympati. Hun visse at dere var opptatt, og tok med barna slik at dere måtte slippe de inn. Denne datteren ante jo ikke tilstanden på festen og deltagerne, for alt hun visste kunne dere vært rimelig bedugget, det var jo tross alt en voksenfest?!

Her burde far sagt at han skal hjelpe til med å finne verktøyet, for å så høflig si i fra at dere som sagt tidligere er opptatt i dag. Men at de gjerne måtte komme på middag kl xx dag xx. 

Anonymkode: 6cd4e...a7e

• Liker 5
Skrevet

Åå jeg får helt vondt av de stakkars barna på 3 og 5 her. Jeg hadde tilbudt mat, men kun for barna sin skyld. Datteren høres ikke frisk ut!

Anonymkode: b5179...490

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at mannen din ikke skjønner at slik oppførsel ikke sømmer seg på et voksent vennejulebord? Mulig det er noe som ligger til familien?

Anonymkode: 92ff1...e6f

• Liker 2
Skrevet

Som voksen datter til en mor med ny kjæreste og samboer, så ville jeg aldri dukket opp sånn med mitt barn når jeg visste hun skulle ha vennejulebord, kunne aldri falt meg inn. Jeg ville også kommet en annen dag og hentet det jeg skulle låne, hvis det ikke var helt krise.

Hun mangler jo sosiale antenner ved å holde på sånn. Helt normalt å ikke tilby henne + to små barn mat når dere hadde julebord med venner + vin. 

Her er det du som har rett syns jeg. 

Anonymkode: 721f8...583

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som voksen datter til en mor med ny kjæreste og samboer, så ville jeg aldri dukket opp sånn med mitt barn når jeg visste hun skulle ha vennejulebord, kunne aldri falt meg inn. Jeg ville også kommet en annen dag og hentet det jeg skulle låne, hvis det ikke var helt krise.

Hun mangler jo sosiale antenner ved å holde på sånn. Helt normalt å ikke tilby henne + to små barn mat når dere hadde julebord med venner + vin. 

Her er det du som har rett syns jeg. 

Anonymkode: 721f8...583

Enig i denne! Jeg hadde aldri i livet dukket opp med ungene hvis mamma og nye samboeren hadde middagsbesøk/fest med venner. Det hadde føltes totalt upassende, til tross for at ungene og meg er velkomne dit når som helst ellers... 

• Liker 5
Skrevet

Perfekt eksempel på hvordan stebarn stadig blir unnskyldt for idiotoppførsel 🙄

Anonymkode: b169f...393

• Liker 5
Skrevet

Jeg er litt forundret over at det ikke forventes vanlig folkeskikk av voksne mennesker, når det er snakk om egne barn? Her har datteren fått beskjed om at det ikke passer fordi man skal ha selskap, likevel så mener noen at det er helt OK at hun kommer inn og setter seg til i sofaen med små barn?

Jeg hadde forklart at maten er beregnet til gjestene som er bedt, og at de derfor dessverre ikke kunne få, men hvis ungene var veldig sultne hadde jeg kanskje gjort i stand noen brødskiver eller stekt en pizza. Og så syns jeg far kan ta en alvorsprat med datteren dagen etter.

Anonymkode: 2de81...204

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer, men som vanlig i disse trådene ang stebarn uansett alder, er det datteren som blir sett på som det store problemet. Det er jo faren, din samboer som oppførte seg teit, og jeg håper det er han du reagerer på. 

-Han avviste henne ikke vennlig, men bestemt, ga henne verktøyet og sa hun måtte dra. Han burde jo gjort det i det øyeblikket hun kom, hvorfor skulle hun sette seg i sofaen, hvorfor kom barna i det hele tatt inn? De skulle også blitt fortalt at i dag kan de ikke være hos bestefar på besøk, han er opptatt. Nei, han lot henne sitte i stua. OGSÅ MENS DERE SPISTE?!

(Litt rart, hvorfor kunne ikke du sagt vennlig men bestemt at de måtte dra, for nå setter dere dere til bords, det er ikke middag til dem og dette er planlagt og hun visste jo det før hun kom. Kom gjerne igjen i morgen/en dag det passer " hade lillegullbarnebarna, fint å se dere, ses snart, men i kveld har vi besøk av venner, her er en mandarin, kos dere i kveld".  

-Han ville tilby henne mat. Men han tok ikke ansvar og faktisk serverte henne mat, /dekket opp, ordnet med barna, faktisk ba henne til bords, ta konflikten med deg senere, han ba deg om å by henne? Merkelig. Du sa klart nei.  Der burde han i hvert fall bedt henne gå. 

-Han er sur på deg for dette. 

Anonymkode: 0ab02...893

• Liker 4
Skrevet

Siden hun aldri har godtatt deres forhold gjorde hun nok dette som en ren provokasjon tenker jeg. For en drittunge-oppførsel av et voksent menneske.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg syns ikke du overreagerer, men som vanlig i disse trådene ang stebarn uansett alder, er det datteren som blir sett på som det store problemet. Det er jo faren, din samboer som oppførte seg teit, og jeg håper det er han du reagerer på. 

-Han avviste henne ikke vennlig, men bestemt, ga henne verktøyet og sa hun måtte dra. Han burde jo gjort det i det øyeblikket hun kom, hvorfor skulle hun sette seg i sofaen, hvorfor kom barna i det hele tatt inn? De skulle også blitt fortalt at i dag kan de ikke være hos bestefar på besøk, han er opptatt. Nei, han lot henne sitte i stua. OGSÅ MENS DERE SPISTE?!

(Litt rart, hvorfor kunne ikke du sagt vennlig men bestemt at de måtte dra, for nå setter dere dere til bords, det er ikke middag til dem og dette er planlagt og hun visste jo det før hun kom. Kom gjerne igjen i morgen/en dag det passer " hade lillegullbarnebarna, fint å se dere, ses snart, men i kveld har vi besøk av venner, her er en mandarin, kos dere i kveld".  

-Han ville tilby henne mat. Men han tok ikke ansvar og faktisk serverte henne mat, /dekket opp, ordnet med barna, faktisk ba henne til bords, ta konflikten med deg senere, han ba deg om å by henne? Merkelig. Du sa klart nei.  Der burde han i hvert fall bedt henne gå. 

-Han er sur på deg for dette. 

Anonymkode: 0ab02...893

Det at hun er "datter" er egentlig irrelevant. Her er det et voksent menneske som mangler folkeskikk. Og det er det som er problemet.

Anonymkode: 2de81...204

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...