Gå til innhold

Hvilket rom rydder du først?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal begynne å rydde. Har 3 barn som er ute av dørene for øyeblikket og skal rydde etter frokost, badet, leker i stua, re senger osv.

Men hvilket rom tar dere først i slike situasjoner? Jeg pleier å ta kjøkkenet først, men dersom jeg får uventa besøk er det litt flaut når gangen, stua og badet flyter litt... Gi meg litt ryddelyst! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 5 i familien og jeg syns stort sett "fritiden" etter jobb handler om å rydde hus. Tar stua først. Aller først ordner jeg til i sofaen og legger puter og pledd fint på plass. Så tar jeg stuebordet, rydder det og tørker av bordet. Utrolig hva det hjelper på. Etter stua tar jeg kjøkkenet. Her flyter det over av rot fra en travel morgen og fra middagslaging. Pinlig å få besøk når det ser helt j.... ut på disse to rommene. Så tar jeg entreen. Her er det stadig kaos med klær og støvler. Soverommene får jeg sjelden tid å ta. Å re sengene skjer stort sett når jeg skifter på dem (og det er i alle fall IKKE hver 14. dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cuba_*

Har vel egentlig nettopp flyttet for meg selv, men innbiller meg at jeg helst begynner på kjøkkenet.. Hater at det flyter med oppvask osv.. har ikke oppvaskmaskin :roll:

Men rydder jo ut glass og annen oppvask fra stua først da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg starter også i stua og tar deretter kjøkken og entre. Når jeg omsider kommer så langt som til 2 etg, er jeg både trøtt og lei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Tar kjøkkenet først. Hvis vi får besøk, tar jeg gjerne badet, det er så ekkelt med bomba bad med masse hår på gulvet. Synes gangen er viktig, det første rommet man kommer inn i. Stua kommer litt lengre ned på lista fordi vi som oftest sitter på kjøkkenet om vi får besøk. Barnerommene rydder de selv, som oftest er det shining en gang i uka. Re opp senger rekker jeg nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner alltid på stua. Det er det rommet vi oppholder oss mest i, og ikke minst det rommet vi sitter i hvis det plutselig skulle komme uventet besøk ramlende innom ;)

Deretter tar jeg kjøkkenet. Så er det badet, og deretter gangene. 2. etasjen sparer jeg til sist. Der har vi soverommene, og en tv-stue. Er ikke disse rommene vi bruker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri "skippertak", hvis ikke det flyter ekstra mye pga ekstreme situasjoner som oppussing, osv... Tar litt nå og litt da, er jeg inne på badet og det ser mindre bra ut, bruker jeg mikrofiberkluten og går lett over... Har jeg liggende et par magasiner eller aviser som er ferdigleste i stua, tar jeg de med når jeg alikevel skal forbi papirinnsamlingsboksen, osv. Ved å ta alt etterhvert, innbiller jeg meg at jeg sparer tid, + at det hele tiden er enkelt å ta rengjøringen. :) Lekene til poden tar vi gjennom lek før han skal legge seg. Så får han og tidlig lært seg at man må rydde opp etter seg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg tar som regel først stua og så kjøkkenet. Resten av 1. etasje kommer etterpå og 2. etasje med soverom og bad til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger den "kriseryddinga" til flylady, litt i hvert rom, av de tre viktigste(kjøkken bad og stue) inntil jeg har en relativt grei kontroll, og bytter ut med andre rom ettehvert som jeg blir frdig (badet tar ikke mange 15-minutter, stue og kjøkken tar lenger tid, da de er mye større)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stua først, for der er vi mest og det er der gjestene kommer til å være. Kjapp vask på badet, så kjøkkenet og evt gangen. Soverommet er det bare vi som ser, så det kommer sist. Jeg rydder veldig effektivt da, hadde fint klart å få hele leiligheten til å se presentabel ut på 10 minutters varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken først - så stua på vei til gangen og så gangen på vei til badet - osv. og så starter jeg på underetagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua først, for der er vi mest og det er der gjestene kommer til å være. Kjapp vask på badet, så kjøkkenet og evt gangen. Soverommet er det bare vi som ser, så det kommer sist. Jeg rydder veldig effektivt da, hadde fint klart å få hele leiligheten til å se presentabel ut på 10 minutters varsel.

Åh...du høres ut som du alltid har så god kontroll på alt, Arkana. Misunner deg litt, jeg.. :tristbla:

Men har du unger som roter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men har du unger som roter?

Nei, jeg har nok ikke det (enda), så jeg ser ikke bort fra at prioritetene blir annerledes når den tid kommer. ;)

Og jeg er nok en liten kontroll-freak ja. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken først. Hater rot der og gjestene må gå gjennom det uansett, så stua og bad. Soverommet drar jeg bare igjen døra på ;)

Får også leiligheten fint ryddig på 10 min, men så har jeg en leilighet på 45 kvadrat da så det skulle jo bare mangle :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...