Gå til innhold

Hundebøker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem hundebøker anbefales?

Anonymkode: 9d48a...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gått flere kurs hos hundelykke, hun kommer med bok i januar. Ellers er bøkene til Turid Rugaas bra og boka slipp kontrollen løs🙌🏽

Anonymkode: 90223...907

Skrevet

Turid Rugaas dempende signaler er god, 100% positiv hverdagslydighet og "Da han møtte hund".

Anonymkode: c9e08...be2

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har gått flere kurs hos hundelykke, hun kommer med bok i januar. Ellers er bøkene til Turid Rugaas bra og boka slipp kontrollen løs🙌🏽

Aldri hørt om. Hva er hundelykke? Har de insta?

Skal se på Turid.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Turid Rugaas dempende signaler er god, 100% positiv hverdagslydighet og "Da han møtte hund".

Anonymkode: c9e08...be2

Tusen takk. 

Skrevet

Det spørs hva du er ute etter. Hverdagslydighet? Konkurranselydighet? Lære mer om arten hund? Ulike bøker har ulike innfallsvinkler.

Anbefaler "Hverdagslydighet fra valp til voksen" av Siri Linnerud Riber og Arne Aarrestad (den nyeste utgaven av "100% positiv hverdagslydighet" som nevnes over). Den nye boken til Emma M. Garlant har også (Hunomhund) mye bra, heter "Valp". Hun har også Instagram.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri hørt om. Hva er hundelykke? Har de insta?

Skal se på Turid.

De er på insta og FB. Hun har flere videoer på FB hvor hun forteller litt mer, bare å bla nedover. Hundelykke har hjulpet vår hund masse!

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem hundebøker anbefales?

Hvilken*

Anonymkode: a8f23...725

• Liker 5
Skrevet

Dogs - A new understanding of origin, behaviour and evolution, av Raymond og Lorna Coppinger

Den beste hundeboka jeg har lest så langt. Skrevet av to forskere, og de forklarer ting på en veldig god måte, som går i dybden uten for mye faglige detaljer. Gir meg lyst til å kaste alle de gamle hundebøkene mine, hvis jeg finner dem...

• Liker 1
Skrevet
Just now, Knirke said:

Dogs - A new understanding of origin, behaviour and evolution, av Raymond og Lorna Coppinger

Den beste hundeboka jeg har lest så langt. Skrevet av to forskere, og de forklarer ting på en veldig god måte, som går i dybden uten for mye faglige detaljer. Gir meg lyst til å kaste alle de gamle hundebøkene mine, hvis jeg finner dem...

Den er veldig bra!

Skrevet
Just now, Tabris said:

Den er veldig bra!

Ja, ikke sant?😊

Jeg har aldri tenkt så mye over det, men har alltid godtatt forklaringen om at hunder stammer fra tamme ulver. Nå skjønner jeg jo hvor på trynet feil det er🙈. Å studere ulveflokker for å lære om hunder er som å studere sjimpanseflokker for å lære om mennesker, liksom...

• Liker 1
Skrevet
On 11/25/2021 at 7:56 AM, Tabris said:

Det spørs hva du er ute etter. Hverdagslydighet? Konkurranselydighet? Lære mer om arten hund? Ulike bøker har ulike innfallsvinkler.

Anbefaler "Hverdagslydighet fra valp til voksen" av Siri Linnerud Riber og Arne Aarrestad (den nyeste utgaven av "100% positiv hverdagslydighet" som nevnes over). Den nye boken til Emma M. Garlant har også (Hunomhund) mye bra, heter "Valp". Hun har også Instagram.

Er ute etter å lære mer om atferd. Har passeringersproblemer.

Skrevet
On 11/26/2021 at 1:50 PM, Knirke said:

Tusen takk!

Skrevet
On 11/25/2021 at 8:02 AM, AnonymBruker said:

De er på insta og FB. Hun har flere videoer på FB hvor hun forteller litt mer, bare å bla nedover. Hundelykke har hjulpet vår hund masse!

Sett flere videoer nå, og hun snakker bare om familiehunden. Instaen er bare full av lydige hunder som konkurrerer eler noe slikt? Jeg er ute etter bøker om atferd, ikke kjedelig pjatt som alle som har hund allerede vet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sett flere videoer nå, og hun snakker bare om familiehunden. Instaen er bare full av lydige hunder som konkurrerer eler noe slikt? Jeg er ute etter bøker om atferd, ikke kjedelig pjatt som alle som har hund allerede vet.

https://m.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=498520537580926&_rdr

https://www.facebook.com/Hundelykke/videos/696890128362829/?app=fbl om boka

Målet er vel egentlig at alle skal kunne forstå hundetreningen, så de bruker ikke så mye fagbegreper. Når det kommer til rallytreningen (lydighet) så er det en hund inne av gangen feks.  De er kjempeflinke ved passeringstrening. Jeg har ikke fått lest boka, siden den ikke er kommet ut ennå, men har forstått det slik at boka vil handle en del om teknikkene. Bare spør om du lurer på noe mer!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ute etter å lære mer om atferd. Har passeringersproblemer.

Da vil jeg anbefale "Hverdagslydighet fra valp til voksen" som nevnt over og "100% positiv problemløsning", begge av Siri Linnerud Riber og Arne Aarrestad.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Din Hund og Din Hund Fortsetter er fremdeles like aktuelle i dag, når det kommer til hundens atferd, som det var da boka kom ut. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Troyamin said:

Din Hund og Din Hund Fortsetter er fremdeles like aktuelle i dag, når det kommer til hundens atferd, som det var da boka kom ut. 

Har lest den første, og fant den svært lite hjelpsom.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

https://m.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=498520537580926&_rdr

https://www.facebook.com/Hundelykke/videos/696890128362829/?app=fbl om boka

Målet er vel egentlig at alle skal kunne forstå hundetreningen, så de bruker ikke så mye fagbegreper. Når det kommer til rallytreningen (lydighet) så er det en hund inne av gangen feks.  De er kjempeflinke ved passeringstrening. Jeg har ikke fått lest boka, siden den ikke er kommet ut ennå, men har forstått det slik at boka vil handle en del om teknikkene. Bare spør om du lurer på noe mer!

Instaen deres virket bare kvalmende fokusert på lydighetshunder og det er ikke det jeg trenger hjelp til. Synes at damen på live brukte lang tid på å forklare. I videoen her viser hun kun en lydig hund, som er hennes egen. Det hjelper ingenting på atferd. Sett flere gamle videoer nå, og før hadde hun en reaktiv hund? Hvor er den nå? Ble den avlivet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...