Gå til innhold

Jeg ville så gjerne bli gravid, prøvd så lenge og nå er jeg det men orker ikke mer..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare i uke 8 å vet ikke om jeg orker vet ikke om jeg klarer. Hva skal jeg gjøre? Klarer ikke tenke klart å vil bare ut av denne elendige formen. Er jo ikke bare kvalm! Er slapp, svimmel, kaldsvett, generelt uvel i hele kroppen samt en overveldende kvalme som er helt jævlig.. jeg er snart 40 å kjenner meg sykt sliten allerede! Begynner å miste troen på at man blir noe lykkeligere av å få fler barn.. er så redd for å angre på abort. Har time neste uke. Aner ikke hva jeg bør gjøre. Kan ikke skjønne hva jeg tenkte og alle drømmene om å bli gravid å hvor fint det er å så er det bare ett helvette..mister lysten på alt nå😞😞😞

Anonymkode: 6bad8...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mest sannsynlig bare 5 uker igjen med kvalme. Få kvalmestillende av legen. 

Anonymkode: 87bd6...411

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er bare i uke 8 å vet ikke om jeg orker vet ikke om jeg klarer. Hva skal jeg gjøre? Klarer ikke tenke klart å vil bare ut av denne elendige formen. Er jo ikke bare kvalm! Er slapp, svimmel, kaldsvett, generelt uvel i hele kroppen samt en overveldende kvalme som er helt jævlig.. jeg er snart 40 å kjenner meg sykt sliten allerede! Begynner å miste troen på at man blir noe lykkeligere av å få fler barn.. er så redd for å angre på abort. Har time neste uke. Aner ikke hva jeg bør gjøre. Kan ikke skjønne hva jeg tenkte og alle drømmene om å bli gravid å hvor fint det er å så er det bare ett helvette..mister lysten på alt nå😞😞😞

Det går over.

Anonymkode: b7912...4ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en legetime og be om kvalmestillende. Vitamin b6 kan også hjelpe. 

Anonymkode: c5815...923

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også veldig kjipt i uke 8. Det ble verre, og varte til kanskje uke 14. Nå er jeg i uke 26, gleder meg til baby og har nesten glemt hvor utrolig kjipe uke 7 - 14 var....

Mine tips for å komme seg gjennom det er å be om kvalmestillende og gradert sykemelding, hvile masse og bare tenke at dette er en periode og man er bare syk i noen uker nå. Se på TV og synes synd på deg selv og til slutt går det over og du får baby som du har ønsket så høyt ❤️ 

Anonymkode: 1d28d...47f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå har du jo klart dette i 8 uker og om kanskje 5-6 uker til blir det mye bedre :)  Tar du abort pga dette har jo de 8 ukene vært helt forgjeves... bedre å bare holde det ut en stund til tenker nå jeg da. Kjenner meg igjen, var veldig dårlig de første 14 ukene, med begge barna. Men var jo bare å bli sykemeldt passe mye til å hvile nok til å stå han av. Hvile hjalp masse for meg, så var muligens det kroppen ønska seg rett og slett. Hvile og søvn...

Anonymkode: a4650...fe7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du barn fra før av? Hvordan var de andre svangerskapene?

Anonymkode: 9c9ab...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var på tanken med abort jeg også pga den sinnsyke kvalmen og dårlige formen. Men før du vet ordet av det så er formen bedre, og da har du så mye å glede deg til. Bevegelsen i magen, handle babyklær og baby ting, få vite kjønnet, se magen blir vakker å rund. Og til sist, møte babyen. Den beste premien av alle! 

tenk når du endelig møter babyen, da kan du ikke forstå at du engang vurderte abort . ta kontakt med legen, og forklar det nøye hvordan du føler deg og har det, at du har drømt om denne babyen lenge, men nå er så dårlig at du vurderer abort. 

masse lykke til uansett hva du gjør ❤️

Anonymkode: ef1ba...b76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta abort av et ønsket barn på grunn av formen som gravid? Få snakke med en jordmor asap og fortell hvordan du har det! De aller fleste føler seg helt utslitt i uke 8! 

Anonymkode: fa5fa...276

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har to barn og begge svangerskapene var jeg stygg dårlig! Første gang var jeg så kvalm at jeg holdt på å spy hver dag. Andre gang var jeg skikkelig trøtt og noe kvalm, men ikke like ikke som første gang men ille nok.. Beklager, men du må bare holde ut! Det blir bedre😊❤️

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel over. Hilsen meg som hadde spypose med meg overalt😝 

Anonymkode: d4073...766

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Få postafen av legen.

2. Hold ut. Du ser helt annerledes på livet om 4 uker.

Anonymkode: 8cbac...103

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel tenker sånn når de bare blir dårlige nok.

Be legen om kvalmestillende og sykemelding. 

Det blir helt garantert bedre! Og premien er livslang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen og få kvalmestillende. Jeg vet det er helt jævlig og kan få deg til å ønske å gi opp livet. Men du vil nok angre bittert på en abort i etterkant. Kvalmen kan gå over i morgen eller vare til uke 42, umulig å vite. Men de fleste blir bedre i andre trimester. 

Anonymkode: b2180...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Her hadde jeg iallfall ikke tatt abort, tenk så mye du har ønsket deg og gledet deg til denne babyen! Det er bare en del av livet ditt du skal gå gravid etterpå, så får du akkurat det du ønsket deg etterpå ❤️ snakk med noen profesjonelle heller og prøv å hold ut. Jeg gikk og var i spysvima i 8 uker fra uke 6 selv, over på bekkenløsning og kraftige kynnere, nå så mye trykk på lungene at jeg føler meg som en stranda hval hvis jeg ligger på feil side og skal sove fordi babyen gjør at jeg ikke får puste.. dette er et mye vanskeligere svangerskap enn mitt forrige, men man må bare holde ut og pine seg gjennom det, tenk når du endelig får møte babyen din og alle plagene er borte :)

Edit: det var ikke for å sutre om egne plager, men for å illustrere at det kan bli et helvete, men det går jo over alt sammen og det er verdt det! :)

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut. Kvalmen er ofte verst rundt uke 8-9. Så avtar den gradvis.

Ikke nøl med å be legen om sykmelding om du trenger det. Kvalmen blir ofte mer intens om du ikke får nok hvile. For meg var sykmelding det eneste som hjalp. Men når kvalmen slapp taket var alt glemt ❤️

Anonymkode: d08ed...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange fine svar!

Legen skrev ut noe for meg, Afipran. Hun sa jeg ikke fikk bruke det egentlig. Bare nå og da og ikke mer enn fem dgr i strekk. Det hjelper jo lite men skjønner at litt lindring kan være bra nok en periode.. 

ikke prøvd postafren. Får Google det å se hva det er.

mine tidligere svangerskap har vært veldig forskjellig. Denne her kjenner jeg er ille. Er ikke bare kvalmen. Kjenner meg for gammel. Da jeg gikk gravid sist kjente jeg d såvidt å nå føler jeg meg som en buksprengt hval, sorry uttrykket men det presser sånn på inni magen å formen er jo dritt. 
skal forsøke å holde ut.. 

takk for fine svar alle sammen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første graviditet sluttet bratt i uke 11 - og da avtok kvalmen nesten umiddelbart også, dagen før SA. 

I min neste graviditet, følte jeg det var mye enklere å håndtere kvalmen. For hver gang jeg måtte spy, var det samtidig en tegn på at jeg er fortsatt gravid, og dette går bra. Jeg fant trøst og håp i det. 

Kanskje hvis du klarer å se på det slikt, blir det mentalt enklere å håndtere kvalmen og dårlig form?

Anonymkode: 90a19...865

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 18.31):

Tusen takk for mange fine svar!

Legen skrev ut noe for meg, Afipran. Hun sa jeg ikke fikk bruke det egentlig. Bare nå og da og ikke mer enn fem dgr i strekk. Det hjelper jo lite men skjønner at litt lindring kan være bra nok en periode.. 

ikke prøvd postafren. Får Google det å se hva det er.

mine tidligere svangerskap har vært veldig forskjellig. Denne her kjenner jeg er ille. Er ikke bare kvalmen. Kjenner meg for gammel. Da jeg gikk gravid sist kjente jeg d såvidt å nå føler jeg meg som en buksprengt hval, sorry uttrykket men det presser sånn på inni magen å formen er jo dritt. 
skal forsøke å holde ut.. 

takk for fine svar alle sammen❤️

Det finnes flere og bedre medisiner enn afipran. Hvis du er så dårlig at du vurderer abort av et friskt foster og en ønsket graviditet kan du be om henvisning til gynekologisk avdeling for å få hjelp hvis fastlegen er usikker. Ikke ta abort før du har fått prøve alt. Lykke til 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...