AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #21 Skrevet 24. november 2021 Mannen min er eldst i en gutt-gutt-jente kombo, og hans onkel fikk jente som fjerde barn etter tre gutter. Ellers er kombinasjonen flere gutter først og så jente nokså sjelden i min krets for de som har 3 eller flere barn. Anonymkode: 8dbf3...0d8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #22 Skrevet 24. november 2021 To gutter først og så ei jente her. Hadde faktisk foretrukket tre gutter. Anonymkode: e310a...906
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #23 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Venninnen min fikk baby med en som hadde to sønner fra før. Hun gikk derfor utifra at det blei gutt siden han allerede hadde to gutter. De ønsket ikke å vite kjønnet på UL, overraskelsen var derfor ekstra stor da det viste seg å være jente. Anonymkode: f5015...8d8 Overraskelsen var stor, når de ikke en gang er snakk om helsøsken? Er de mindre begavet generelt, eller er det kun sannsynlighetsregning og statistikk de ikke forstår? Da jeg ble født var alle overrasket over at jeg var jente, fordi det første barnebarnet på farssiden var gutt, jeg var nummer to, og moren min hadde "guttemage", dessuten hadde naboen (som vi ikke var i slekt med) tre gutter(!) Sier seg selv at sånne tanker ikke er rasjonelle, men dette var før ultralyd ble vanlig, så noe måtte de vel basere spådommene sine på. Jeg tror at hovedgrunnen til at vi ikke kjenner så mange som har 2+1 av kjønn er at de fleste i dag får bare to barn. For halvannen generasjon siden var det mye mer vanlig med 3-4 barn, og jeg har da møtt mange som kommer fra søskenflokker med 2+1 eller 2+2 osv. Anonymkode: 16af9...a18 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #24 Skrevet 24. november 2021 Kjenner familier med: gutt- gutt-gutt gutt- gutt-jente gutt- gutt- gutt- jente gutt- gutt-gutt- jente Anonymkode: 7a5be...0dd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #26 Skrevet 24. november 2021 Hvis jeg skal tippe så har omtrent 50% av de med 3 barn som fikk 2 gutter først fått jente som nr 3 Anonymkode: e91f2...a41
Ny Bruker Skrevet 24. november 2021 #27 Skrevet 24. november 2021 Jeg er ei jente og har to eldre brødre og en yngre søster. Har masse eksempler på familier med 3 barn av begge kjønn.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #28 Skrevet 25. november 2021 Jeg er lillesøster med to brødre. Jeg har to gutter så en jente. Min ene bror har fire gutter. Den andre broren har 3 gutter. Anonymkode: a8ca5...bf0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #29 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 10.49): Jeg kjenner ingen som har et annet kjønn på nr.3 hvis nr.1 og 2 er samme kjønn. En del menn er vel mer "disponert" for å produsere det ene kjønnet, mens med andre er det helt tilfeldig. Det er jo ca.50% sjans for hvert kjønn i utgangspunktet, så det er jo ikke så rart at nr.1 og 2 blir samme kjønn. Anonymkode: 8f9be...417 Sorry, men dette blir da rimelig absurd å snakke om? Kjønn på barn er som å slå kron og mynt. De mikro små variasjoner i sannsynlighet er jo ikke noe man kan finne ut av ved å spørre på denne måten.. Og som ørsmå forskjeller tenker jeg på f.eks mannlige flyvere som har bittelitte grann større sannsynlighet for å få jente, eller at kvinner som spiser frokostblanding som cornflakes e.l. om morgenen har bittelitt større sjanse for å få gutt. Anonymkode: 833ae...249
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #30 Skrevet 25. november 2021 Dette er så tilfeldig… Min mor er 2 jenter (eldst) og 1 gutt Min far er 2 gutter og 1 jente (eldst) Jeg er jente og gutt (min bror) Jeg og mannen har 1 jente (eldst) og 3 gutter Mannen er 2 gutter og 2 jenter Ingen mønster, alt kan skje Anonymkode: 34a32...261
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå