Gå til innhold

To gutter, og så jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har fått to gutter og så en jente, med samme mann? 

Jeg har to gutter fra før av og er gravid på nytt. Tar gjerne enda en liten perfekt gutt, men hadde også vært gøy med en jente i familien. Hører stort sett bare om de som har tre gutter, og at oddsen for enda en gutt er størst. 

Anonymkode: a616e...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, min mor fikk det. Selvsagt er det ganske vanlig. 

les denne. jeg leste overfladisk, men forstår det slik at akkurat du har 48,2% sjanse for at det blir ei jente, altså en ørliten større sannsynlighet for gutt. 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente

Anonymkode: 3e517...0b2

Takk, skal lese den :) 

• Liker 1
Skrevet

Venninnen min fikk baby med en som hadde to sønner fra før. Hun gikk derfor utifra at det blei gutt siden han allerede hadde to gutter. De ønsket ikke å vite kjønnet på UL, overraskelsen var derfor ekstra stor da det viste seg å være jente. 

Anonymkode: f5015...8d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har et annet kjønn på nr.3 hvis nr.1 og 2 er samme kjønn. En del menn er vel mer "disponert" for å produsere det ene kjønnet, mens med andre er det helt tilfeldig. Det er jo ca.50% sjans for hvert kjønn i utgangspunktet, så det er jo ikke så rart at nr.1 og 2 blir samme kjønn. 

Anonymkode: 8f9be...417

• Liker 4
Skrevet

Foreldrene mine fikk to gutter og så en jente. Jeg og mannen min fikk tre gutter og så to jenter.

Anonymkode: c19bb...4fc

• Liker 2
Skrevet

Bestevenninna mi har to gutter og så jente. Jeg har to jenter og så gutt, samme har søstra mi. Søskenbarnet vårt har FEM gutter og så ei jente (ja de var åpne om at de fortsatte til de fikk jente). 

(Alle har alle barna med én mann.)

Så absolutt mulig å få et annet kjønn på barn nummer 3. 48% sjanse som noen sa her, høres riktig ut. Det er veldig få menn som produserer en stor overvekt av, eller utelukkende, sædceller av ett kjønn. 

Anonymkode: 24397...cc5

• Liker 1
Skrevet

Første er jente 

andre gutt 

tredje gutt 

fjerde jente 👍🏻 

Anonymkode: 73c6d...98b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to eldre brødre, jeg er lillesøster.

Anonymkode: 446b8...e00

• Liker 1
Skrevet

Jente

Jente

Gutt

Anonymkode: f403c...15a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er jente og har to storebrødre

Anonymkode: af7db...8eb

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk to gutter først og så en jente. Som du ser av linken lenger opp er det i praksis 51% sjanse for å få gutt helt uavhengig av hvor mange gutter man har fra før. Mange ser ut til å (feilaktig) tro at sjansen for å få jente minsker drastisk jo flere gutter man har, men jeg tenker at det rett og slett kommer av at man lettere legger merke til og huske rene gutte-/jenteflokker enn søskenflokker med begge kjønn (som jo er det vanligste). 

• Liker 1
Skrevet

jeg har to gutter og ei jente og alle har samme far.  Trodde ikke det er så veldig uvanlig akkurat

Anonymkode: 62b0f...c13

• Liker 2
Skrevet

Farmor hadde to gutter og en jente.

En kompis og dama har to jenter og en gutt (minst) sammen.

Et av de parene på "Bloggerne" på TV har jo 3 gutter og så fikk de jente. 

Kjenner jo også mange som har en av hver, flere enn jeg kjenner som har 2 av samme kjønn.

For de aller fleste er det nok ny sannsynlighet per barn uten at de tidligere barnas kjønn har noe å si. Altså vil det for hver fødsel være 49/51 for jente/gutt eller hva det nå er sannsynligheten er :)

Anonymkode: 739cf...202

• Liker 1
Skrevet

Min mann har det. De tre eldste er gutt, gutt, jente (med samme mor).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to gutter, så en jente. Samme mann og litt over fem år mellom 1 og 3 😊

Så absolutt mulig 😊

Anonymkode: 123d3...2f9

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar :) Da kan jeg ha et lite håp om jente denne gangen i hvert fall. Blir spennende! 

Skrevet

Gutt, gutt og jente her

Anonymkode: 87d7f...b94

Skrevet

Har 3 jenter. Søstera mi har 3 gutter.

Våre nærmeste naboer har 4 gutter, en har 2 jenter og siste har 3 gutter. 

Men tror oddsen er ganske 50/50

Anonymkode: e7760...163

Skrevet

Jeg fikk to gutter først og så kom jenta 

Anonymkode: 64df6...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...