AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #21 Del Skrevet 25. november 2021 Myk og god kosedress, har med en egen pute og et stort skjerf som jeg kan har rundt meg om det føles litt kjølig. Tar av sko og har på myke og tykke sokker. Og drar alltid innom legen og får sovepiller før jeg flyr lange strekninger på over fem timer. Så deilig å døse under hele flyturen, slumre til filmer og glede seg til dårlig flymat God tur! Anonymkode: 8ef9b...322 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #22 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg bruker bare vanlig pent tøy, jeg. Skjønner ikke helt at folk kler seg i noe pysjlignende bare fordi de skal sitte lenge på et fly. Anonymkode: 92a1d...0f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #23 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Myk og god kosedress, har med en egen pute og et stort skjerf som jeg kan har rundt meg om det føles litt kjølig. Tar av sko og har på myke og tykke sokker. Og drar alltid innom legen og får sovepiller før jeg flyr lange strekninger på over fem timer. Så deilig å døse under hele flyturen, slumre til filmer og glede seg til dårlig flymat God tur! Anonymkode: 8ef9b...322 Hvorfor har du med pute? Får jo madrass, pute og dyne på flyet? Anonymkode: 27bbe...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 25. november 2021 #24 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg elsker disse buksene: https://www.kaffe-clothing.com/nb-no/dark-grey-melange-kajillian-pants-suiting-10550504-50016 https://www.kaffe-clothing.com/nb-no/light-grey-melange-kananci-pants-suiting-10550609-50013 Får de også på enkelte B-young. De med en tynn genser til + en strikkegenser eller cardigan i ullblanding over hadde jeg gått for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #25 Del Skrevet 26. november 2021 Her er Vero Moda busen jeg nevnte. Ser ut som en dressbukse men er myk og behagelig som en joggebukse. https://www.ellos.no/vero-moda/bukse-vmmaya-mr-loose-solid-pant/1568134-02?extcmp=01_NO_SEM_G4&gclid=CjwKCAiAqIKNBhAIEiwAu_ZLDveQEsGgde8m0VEdHMm2gz8W__AQ40lxxQAOsPnhMoLo4EazE9W1HBoCztAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: bf0ea...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #26 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg bruker bare vanlig pent tøy, jeg. Skjønner ikke helt at folk kler seg i noe pysjlignende bare fordi de skal sitte lenge på et fly. Anonymkode: 92a1d...0f0 Kan jo hende at vi har forskjellige definisjoner av vanlig pent tøy 🤷♀️ Vanlig pent tøy for meg er dressbukkser som sitter litt stramt på, eventuelt et belte, og en tynn bluse (i ikke et særlig behagelig materiale) som stikker delvis ned i buksa, "usynlige" sokker og loafers. På lange flyturer, gjerne med en mellomlanding eller to, kanskje litt løping, potensielt søle, og sitte lenge i setet og kanskje svette litt, så ville jeg heller gått for myke chinos med en matchende myk genser, eller en myk hverdagskjole med tykke strømpebukser. Anonymkode: ac93a...5bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #27 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg bruker bare vanlig pent tøy, jeg. Skjønner ikke helt at folk kler seg i noe pysjlignende bare fordi de skal sitte lenge på et fly. Anonymkode: 92a1d...0f0 Vanlig, pent tøy for meg er en figurnær kjole fra Tiger, nylonstrømper, og høye hæler. Jeg eier ikke "vett" når det gjelder å kle meg varmt, da jeg kjører fra garasje til garasje om vinteren. Så jo, jeg må tenke meg litt om når jeg skal sitte 6+ timer på et fly. Det betyr ikke at jeg ser ut som en dass. Men jeg velger bomullskjoler, tykke strømper, varme cardigans, med mer. Som jeg aldri ville gått med en normal arbeidsdag. Anonymkode: c363c...6fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #28 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg anser meg selv som en profesjonell langdistanse-flyver, har et "kit" liggende og ser alltid uforskammet fresh ut når jeg lander 😛 Dersom du skal ha noe som ser OK ut og er behagelig og ikke vil drive og skifte, så er kjoler det beste, finnes mange superbehagelige varianter. Gjerne med tights under, ikke strømpebukse (i så fall strømpis uten føtter). Litt mer behagelig og varmere, og det er digg å kunne skifte sokker og ikke sitte i den samme tåfisen hele turen. Kompresjonssokker er jo en ting, de kan du dra på under tightsen, men også kos med litt tykkere strømper. Det blir kaldt på fly, og særlig når man blir trøtt. Sko har du jo ordnet, hvis ikke så var tipset mitt sånne tøfler man får på hotell, jeg napper alltid med meg sånne og bruker dem på fly. Personlig foretrekker jeg å ha med skift på flyet, litt fint loungewear/kose bukse og t-skjorte. Om man skal sove litt og slikt, så synes jeg det er noe nasty å sitte i samme klær i ørten timer, og fly føles bare skittent. Men jeg går ikke i "pysj" på flyplassen! Så tar de fem minuttene på flytoalettet og skifter. BHen ryker også. Ta på deg en behagelig uten spiler om du "må" ha på BH hele turen. Og om du vil gå i samme plagg hele turen, pass på at det er i et stoff som ikke lett stinker, gå for bomull og ikke polyester. Et stort skjerf som kan brukes som pledd er også bra tips. Og kle deg i lag, sånn at du kan regulere temperatur og lett ta av og på deg plagg. Fly uten sminke, eller ha med deg wipes og ta det bort. Wipes er generelt fint, for hender, ansikt, intim. Fuktighetskrem er viktig, bruk gjerne en overnight fuktmaske (det finnes de som ikke er synlige altså, man trenger jo ikke se helt natta ut). Håndkrem er essensielt, du blir uttørket på fly, iallfall de gamle flyene. Drikk masse vann! Tannkrem, tannbørste og deodorant/deowipes er selvsagt et must. Ekstra sokker og undertøy. Leppepomade, antibac, en liten børste, mini tørrshampo. For å spare plass, så tar jeg gjerne med meg sånne samples man får i blader og når man handler sminke, flatpakka krem. Jeg har jo omtrent hele sminkepungen med i miniformat selv, rens, toner, krem, bb-cream, mascara osv. Hadde en slags kjæreste i USA en periode, og da vil man jo ikke ankomme som et dass heller 😛 Men har tatt det med meg videre på andre flyvninger, det er blitt en vane og gjør bare turen litt bedre synes jeg. Anonymkode: 69d0c...481 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #29 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg anser meg selv som en profesjonell langdistanse-flyver, har et "kit" liggende og ser alltid uforskammet fresh ut når jeg lander 😛 Dersom du skal ha noe som ser OK ut og er behagelig og ikke vil drive og skifte, så er kjoler det beste, finnes mange superbehagelige varianter. Gjerne med tights under, ikke strømpebukse (i så fall strømpis uten føtter). Litt mer behagelig og varmere, og det er digg å kunne skifte sokker og ikke sitte i den samme tåfisen hele turen. Kompresjonssokker er jo en ting, de kan du dra på under tightsen, men også kos med litt tykkere strømper. Det blir kaldt på fly, og særlig når man blir trøtt. Sko har du jo ordnet, hvis ikke så var tipset mitt sånne tøfler man får på hotell, jeg napper alltid med meg sånne og bruker dem på fly. Personlig foretrekker jeg å ha med skift på flyet, litt fint loungewear/kose bukse og t-skjorte. Om man skal sove litt og slikt, så synes jeg det er noe nasty å sitte i samme klær i ørten timer, og fly føles bare skittent. Men jeg går ikke i "pysj" på flyplassen! Så tar de fem minuttene på flytoalettet og skifter. BHen ryker også. Ta på deg en behagelig uten spiler om du "må" ha på BH hele turen. Og om du vil gå i samme plagg hele turen, pass på at det er i et stoff som ikke lett stinker, gå for bomull og ikke polyester. Et stort skjerf som kan brukes som pledd er også bra tips. Og kle deg i lag, sånn at du kan regulere temperatur og lett ta av og på deg plagg. Fly uten sminke, eller ha med deg wipes og ta det bort. Wipes er generelt fint, for hender, ansikt, intim. Fuktighetskrem er viktig, bruk gjerne en overnight fuktmaske (det finnes de som ikke er synlige altså, man trenger jo ikke se helt natta ut). Håndkrem er essensielt, du blir uttørket på fly, iallfall de gamle flyene. Drikk masse vann! Tannkrem, tannbørste og deodorant/deowipes er selvsagt et must. Ekstra sokker og undertøy. Leppepomade, antibac, en liten børste, mini tørrshampo. For å spare plass, så tar jeg gjerne med meg sånne samples man får i blader og når man handler sminke, flatpakka krem. Jeg har jo omtrent hele sminkepungen med i miniformat selv, rens, toner, krem, bb-cream, mascara osv. Hadde en slags kjæreste i USA en periode, og da vil man jo ikke ankomme som et dass heller 😛 Men har tatt det med meg videre på andre flyvninger, det er blitt en vane og gjør bare turen litt bedre synes jeg. Anonymkode: 69d0c...481 Om man som meg ønsker å være sminket er mitt tips å fjerne ansiktssminke, men beholde bryn og øyne. Det er umulig å sminke dette pent på et fly, lettere å kun påføre en farget dagkrem og mulig litt solpudder i det man lander. Og i tillegg til det du nevner; ha alltid tannbørste og tannkrem med deg. Det er det beste tipset for å føle seg så fresh som mulig når man lander. Anonymkode: c363c...6fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #30 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg hadde nok brukt en myk treningstights, en lett ullgenser og en pen genser/bluse under kanskje. Stort skjerf for varme, jeg fryser. Jeg bryr meg ikke om å se bra ut på tur da Anonymkode: 4c34c...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #31 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jo hende at vi har forskjellige definisjoner av vanlig pent tøy 🤷♀️ Vanlig pent tøy for meg er dressbukkser som sitter litt stramt på, eventuelt et belte, og en tynn bluse (i ikke et særlig behagelig materiale) som stikker delvis ned i buksa, "usynlige" sokker og loafers. På lange flyturer, gjerne med en mellomlanding eller to, kanskje litt løping, potensielt søle, og sitte lenge i setet og kanskje svette litt, så ville jeg heller gått for myke chinos med en matchende myk genser, eller en myk hverdagskjole med tykke strømpebukser. Anonymkode: ac93a...5bc Vanlig pent tøy for meg, som du kommenterer, er ullbukser med legg og press, eventuelt skjørt, silkebluse eller tynn kasjmirgenser, lærsko med lærsåler. Avslappende og gode klær. Anonymkode: 92a1d...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #32 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg anser meg selv som en profesjonell langdistanse-flyver, har et "kit" liggende og ser alltid uforskammet fresh ut når jeg lander 😛 Dersom du skal ha noe som ser OK ut og er behagelig og ikke vil drive og skifte, så er kjoler det beste, finnes mange superbehagelige varianter. Gjerne med tights under, ikke strømpebukse (i så fall strømpis uten føtter). Litt mer behagelig og varmere, og det er digg å kunne skifte sokker og ikke sitte i den samme tåfisen hele turen. Kompresjonssokker er jo en ting, de kan du dra på under tightsen, men også kos med litt tykkere strømper. Det blir kaldt på fly, og særlig når man blir trøtt. Sko har du jo ordnet, hvis ikke så var tipset mitt sånne tøfler man får på hotell, jeg napper alltid med meg sånne og bruker dem på fly. Personlig foretrekker jeg å ha med skift på flyet, litt fint loungewear/kose bukse og t-skjorte. Om man skal sove litt og slikt, så synes jeg det er noe nasty å sitte i samme klær i ørten timer, og fly føles bare skittent. Men jeg går ikke i "pysj" på flyplassen! Så tar de fem minuttene på flytoalettet og skifter. BHen ryker også. Ta på deg en behagelig uten spiler om du "må" ha på BH hele turen. Og om du vil gå i samme plagg hele turen, pass på at det er i et stoff som ikke lett stinker, gå for bomull og ikke polyester. Et stort skjerf som kan brukes som pledd er også bra tips. Og kle deg i lag, sånn at du kan regulere temperatur og lett ta av og på deg plagg. Fly uten sminke, eller ha med deg wipes og ta det bort. Wipes er generelt fint, for hender, ansikt, intim. Fuktighetskrem er viktig, bruk gjerne en overnight fuktmaske (det finnes de som ikke er synlige altså, man trenger jo ikke se helt natta ut). Håndkrem er essensielt, du blir uttørket på fly, iallfall de gamle flyene. Drikk masse vann! Tannkrem, tannbørste og deodorant/deowipes er selvsagt et must. Ekstra sokker og undertøy. Leppepomade, antibac, en liten børste, mini tørrshampo. For å spare plass, så tar jeg gjerne med meg sånne samples man får i blader og når man handler sminke, flatpakka krem. Jeg har jo omtrent hele sminkepungen med i miniformat selv, rens, toner, krem, bb-cream, mascara osv. Hadde en slags kjæreste i USA en periode, og da vil man jo ikke ankomme som et dass heller 😛 Men har tatt det med meg videre på andre flyvninger, det er blitt en vane og gjør bare turen litt bedre synes jeg. Anonymkode: 69d0c...481 Kan jo bare dusje på flyet? Anonymkode: 27bbe...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #33 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan jo bare dusje på flyet? Anonymkode: 27bbe...138 Jeg har aldri funnet en god connection som har det. Emirates har jo de beste dusjfasilitetene på first, men de er jo ikke en av selskapene som er del av en gruppe som flyr fra Norge. Men tar gjerne i mot anbefalinger om du har? Anonymkode: c363c...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #34 Del Skrevet 26. november 2021 Dersom du er en ung, pen jente som flyr alene: kle deg pent/ordentlig. Da har du større mulighet for å bli oppgradert. Anonymkode: 1a6cb...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 27. november 2021 #35 Del Skrevet 27. november 2021 Jeg flyr langdistanse i loungewear og sneakers. Stor veske med plass til alt jeg trenger, digert ullskjerf jeg bruker som teppe, tykke matchende sokker i veska, toalettsaker, gode leppeprodukter og mist til fjeset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #36 Del Skrevet 27. november 2021 Hettegenser og joggebukse. Og to par tennissokker ettersom jeg tar av skoene og det blir for kaldt med ett par. Anonymkode: da209...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #37 Del Skrevet 30. november 2021 Sist jeg reiste langt hadde jeg ullsinglet og ullstrømpebukse under en kjole. Hadde også med noen gode raggsokker. Jeg trenger å være varm for å få sove. Da jeg var fremme tok jeg av strømpebuksa og hadde med sandaler som jeg byttet inn i, og gikk i kjolen. Anonymkode: 5e775...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå