Gå til innhold

Kler menn seg også ubehagelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er kvinne og kler meg gjerne i dress, synes det er hundre ganger mer behagelig enn en trang kjole, hold-in-undertøy, kløende strømpebukser som rakner bare man ser skjevt på dem, høye hæler som gjør vondt, tunge øredobber som gir hodepine, frisyre som gir hodepine osv. I tillegg er dameklær ofte i tynne materialer som jeg fryser i, så synes at skjorte pluss blazer er mye bedre. Kommer faktisk ikke på noen herreklær som er ubehagelige, det eneste må være hvis man velger å stramme slipset for mye. 

Anonymkode: 7eb2c...248

Du som er transvesitt og prøvd begge deler. Hvordan ville du satt sammen det mest behagelige plagget basert på kjønnene du har utforsket? 

Anonymkode: 5918c...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du som er transvesitt og prøvd begge deler. Hvordan ville du satt sammen det mest behagelige plagget basert på kjønnene du har utforsket? 

Anonymkode: 5918c...13c

Jeg er ikke transvestitt. Jeg er en kvinne som har jobbet i et yrke der uniform var påkrevd, og da kunne man velge mellom enten dress med skjorte og slips, eller høye hæler, kort skjørt og kortermet bluse med utringning.

Anonymkode: 7eb2c...248

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal regne på hvem som går kledd i ubehagelige plagg lengst så vil det selvsagt variere mellom kjønn og mellom individer. Menn går som regel ikke i dress mer enn et par ganger i året, med mindre de har en fancy jobb som krever det. Kvinner går med bh hver dag, stort sett. 

Menn i håndverksbransjen går i arbeidsbukser som jeg personlig synes er super-ubehagelige for en kvinnekropp, tykk og stiv bomullscanvas med lavt liv og null stretch er ikke akkurat førstevalget mitt. Disse klærne vil jeg absolutt putte i kategorien ubehagelige klær

Kvinner som må gå i skjørt på jobb må som regel også gå med nylonstrømper og de blir så klamme og grusomme og siger ned så det er heller ikke noe jeg frivillig ville brukt store deler av arbeidsdagen min i.

Anonymkode: 293b7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mer klassiske "herreklær" som skjorte, slips, dress/blazer etc og frakker, så kommer det helt ann på kvalitet og passform. 

En dårlig dress/skjorte som ikke har god passform er rimelig jævlig å gå i. Sikkert ikke like ille som en del av greiene dere jenter har på dere, men ikke digg å gå i.

En skreddersydd dress derimot er fantastisk deilig å ha på, gitt at du har gått til riktig skredder og kjøpt riktig type. Dyre skjorter (gitt at du betaler for produksjonskvalitet og ikke merkenavn) er også veldig deilig å ha på så lenge de passer helt riktig.

Saken med dress og liknende er at det ikke er noe særlig stretch it det, så du er helt avhengig av korrekt passform for at plagget skal følge kroppen riktig når du beveger deg. Og det er mye bedre med dyre dresser enn billigere fordi de dyre er sydd istedet for limt, så de er veldig mye mykere i ting om brystet og skuldre etc. 

Så skal dress være behagelig så bør du få det skreddersydd/målsydd av noen som vet hva de driver med. Og hvis du skal kjøpe off-the-rack så må du vite hva du driver med for å kjøpe ting med god og myk konstruksjon og som følger kroppen riktig. Vet du ikke hva du driver med, så ender du ofte opp med noe som ser bra ut når du står der, men hvor armhulene kan være litt feil, eller brystet er for stivt konstruert, eller du har ikke nok plass i brystkassa for slik du faktisk står etc etc. Og da blir det fort ille. 

Og med skjorter så er det litt det samme, du må vite hva slags skjorte du skal kjøpe, hvordan den skal sitte og det må være god nok konstruksjon for å ikke være ubehagelig, spessielt da i kravekonstruksjonen.

Også viktig hva slags slips du kjøper. Riktig størrelse er viktig for slips, og bløtt stoff med tykk nok foring er greit å ha da det gjør hele slipset mykere og lunere, slik at det ikke trykker på ett sted. Det mange gjør er at de kjøper for korte slips, og da må knyte dem på en del av slipset som er for tynt og så får man en hard liten knute som presser feil, dårlig ide. En god skjorte i fint glatt stoff hvor innerstykket i kraven ligger glatt (dette gjør det dyrere) og hvor snippene er cutaway og ikke lagd med fusing er veldig deilig å ha på med riktig slips, men nok en gang du må enten gå til en skjorteskredder eller vite hva du driver med hvis du skal kjøpe det ferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte uten boxer for at man skal se konturene av kuken min. Det kan være ubhagelig.

Er verdt det når jeg får blikk på butikken.

Anonymkode: 58912...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2021 at 12:31 PM, AnonymBruker said:

Hvis man skal regne på hvem som går kledd i ubehagelige plagg lengst så vil det selvsagt variere mellom kjønn og mellom individer. Menn går som regel ikke i dress mer enn et par ganger i året, med mindre de har en fancy jobb som krever det. Kvinner går med bh hver dag, stort sett. 

Menn i håndverksbransjen går i arbeidsbukser som jeg personlig synes er super-ubehagelige for en kvinnekropp, tykk og stiv bomullscanvas med lavt liv og null stretch er ikke akkurat førstevalget mitt. Disse klærne vil jeg absolutt putte i kategorien ubehagelige klær

Kvinner som må gå i skjørt på jobb må som regel også gå med nylonstrømper og de blir så klamme og grusomme og siger ned så det er heller ikke noe jeg frivillig ville brukt store deler av arbeidsdagen min i.

Anonymkode: 293b7...2ab

Kan dere ikke bare kjøpe silkestrømper istedet for nylon? Jeg har gått litt med høye (rett under kneet) supertynne silkesokker og det er jo utrolig deilig å ha på. De lages vel som høye strømper for kvinner også? Det var vel det kvinner brukte før nylonstrømpene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mye tøy damer bruker ser mer komfortabelt enn det vi menn bruker. Eksempelvis skjørt og kjoler på sommeren. Varmt å være mann på kontor med shorts-forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress er pyton, slips er pyton, pensko ukomfortabelt, pensokker tar ikke opp noe svette og er kjempeklamme, skjorter samme sak. 

Anonymkode: 3350f...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann som også kler seg i dameklær må jeg faktisk si at jeg til dag dato har til gode å oppleve herreklær som oppleves ubehagelig slik du beskriver. Jeg må derimot innrømme at jeg ikke syntes dameklær er ubehagelig på noen som hest måte, men jeg skjønner hva du mener kan oppleves ubehagelig for noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...