Gå til innhold

Kler menn seg også ubehagelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er herreklær og mote like ubehagelig som for oss kvinner?

Misforstå meg rett jeg liker klesstilen min men den er ikke alltid så veldig behagelig da

Anonymkode: 3722a...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt forskjell mellom rigid jeans og joggebukse, ellers lite. Ikke mange menn som bruker hold-in etc.

Anonymkode: a8df6...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alle menn jeg kjenner kler seg både bra og komfortabelt.

Jeg følger ikke moten slavisk, men har tidløs og klassisk stil, og opptatt av komfort. Har noen kjoler som ikke er like komfortabel, de henger bakerst i skapet, og blir aldri brukt. Er bare for lat til å kaste eller selge de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress. Det er ubehagelig det. Skulle ønske vi også kunne gå i en kjole i silkemateriale, strømpebukse og sandaler når man skal pysntr seg. 

Her bruker kvinner oftere tights enn menn. Noe mer komfortabelt antrekk enn å gå rundt i bare stilongsen/strømpebuksa finnes jo ikke. 

Det som på menn heter boxershorts, er en helt vanlig shorts på kvinner som de kan gå med uten noe over. 

Kvinner kan gå i kjoler og skjørt året rundt. Det er lite plagg som er mer ledig enn det. 

Ser man bort i fra BH. Så tror jeg kvinner kommer best ut av det for hva som er komfortabelt å gå med. 

Anonymkode: 5918c...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dress. Det er ubehagelig det. Skulle ønske vi også kunne gå i en kjole i silkemateriale, strømpebukse og sandaler når man skal pysntr seg. 

Her bruker kvinner oftere tights enn menn. Noe mer komfortabelt antrekk enn å gå rundt i bare stilongsen/strømpebuksa finnes jo ikke. 

Det som på menn heter boxershorts, er en helt vanlig shorts på kvinner som de kan gå med uten noe over. 

Kvinner kan gå i kjoler og skjørt året rundt. Det er lite plagg som er mer ledig enn det. 

Ser man bort i fra BH. Så tror jeg kvinner kommer best ut av det for hva som er komfortabelt å gå med. 

Anonymkode: 5918c...13c

Det var en litt romantiserende fremstilling av kvinnetøy kontra mannetøy.

Anonymkode: bcba8...63f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress er ubehagelig å gå med. Og særlig slips. Er ikke misunnelig på de som må gå med dress om sommeren kår det er25-30 varmegrader og ingen aircondition.

Anonymkode: 11ac0...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dress. Det er ubehagelig det. Skulle ønske vi også kunne gå i en kjole i silkemateriale, strømpebukse og sandaler når man skal pysntr seg. 

Her bruker kvinner oftere tights enn menn. Noe mer komfortabelt antrekk enn å gå rundt i bare stilongsen/strømpebuksa finnes jo ikke. 

Det som på menn heter boxershorts, er en helt vanlig shorts på kvinner som de kan gå med uten noe over. 

Kvinner kan gå i kjoler og skjørt året rundt. Det er lite plagg som er mer ledig enn det. 

Ser man bort i fra BH. Så tror jeg kvinner kommer best ut av det for hva som er komfortabelt å gå med. 

Anonymkode: 5918c...13c

Nja vil da ikke si at trange bukser, trange kjoler og korte skjørt, høye hæler og ballerina flats er så veldig behagelig. Alltid tenke på hva man spiser så man skal klare å få igjen den allerede altfor stramme buksa.

Strømpebukser er trange og klør, og tights er et rent helvete å få på. Stå opp ekstra tidlig for å barbere legger og andre steder og legge på lag med sminke er heller ingen drøm.

Så føler vel at dere menn ikke har det så ille😉

Anonymkode: 3722a...a53

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjorte og slips ser ubehagelig ut. Å måtte holde buksa på plass med belte virker heller ikke noe behagelig. I tillegg er ofte stoffet i klær for menn stivere og mindre elastisk enn i klær for kvinner. 

På den andre siden slipper menn å bruke BH, sko med høye hæler eller strømpebukser, så kanskje det går opp i opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dress og slips ser mye mer ubehagelig ut enn det aller meste jeg kler meg i.

Jeg syns ikke det er ubehagelig med skinny jeans, korte skjørt, trange kjoler, høyhælte sko, BH osv.

Anonymkode: f1b3b...575

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så ubehagelig med dress? Jeg syns de fleste ser både løse og ledige ut. Bukse og jakke? Er det fordi det er varmt?

Anonymkode: 79bde...fa3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress. Ubehagelig, varm og dyr.

Verste plagget jeg vet faktisk! 😂 Kona sier typisk "Så kjekk du er" når jeg har den på, men inni meg vrir jeg meg i mitt eget skinn, HATER faktisk å bruke den.

Anonymkode: e376c...280

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her som synes dress ser ubehagelig ut! 

Spesielt når jeg har vært på tilstelninger hvor det har blitt varmt, enten det er noe på sommeren eller det er helt forferdelig dårlig lokale for julebordet. Jeg har nå spurt menn mang en gang om de ikke er varme, hvorpå svaret er at ja, men jeg kan ikke ta av meg dressjakken for nå har jeg store svetteringer under armene. Så sitter de der og koker, kanskje løsner litt på slipsknuten. Slips ser også ut som et ork, selv klarer jeg ikke ha noe rundt halsen. Og så den skjorten nedi buksen. Nei, det ser sinnsykt bra ut på menn, men det ser ikke ut som noe nå slappe av på sofaen i akkurat!

Nå er det jo strengt tatt sånn at alle kan gå i alt, men om vi skal være fryktelig tradisjonelle så har jo kvinner det lett best - vi kan jo gå i alt det samme som menn kan PLUSS det mest behagelige av alt: skjørt, kjoler og tights.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,mannen min liker å ta på seg joggebukse hjemme :)

han går ofte i jeans også,så er ikke bare 'lasaron'-stil😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til daglig går jeg med klær som er behagelig. Jeans, t-skjorte, genser etc og velger klær som passer og er behagelig å ha på. Så velger jeg heller farger jeg kler for å se bra ut. Men Ja, vi har som allerede sagt, den dressen. Skjorte og bukse er ok, men når slips og jakke kommer på er det ubehagelig. Jakken er jo sydd for å være lik form på uansett hvordan man beveger seg. Men jeg er jo så heldig at jeg går på fest i både dameklær og herreklær. Så med festantrekk er det mer behagelig med kjole vil jeg si. Om man velger en som sitter fint og holder hæler på et levelig nivå. Så jeg vil si at ubehagelige klær er noe man velger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nja vil da ikke si at trange bukser, trange kjoler og korte skjørt, høye hæler og ballerina flats er så veldig behagelig. Alltid tenke på hva man spiser så man skal klare å få igjen den allerede altfor stramme buksa.

Strømpebukser er trange og klør, og tights er et rent helvete å få på. Stå opp ekstra tidlig for å barbere legger og andre steder og legge på lag med sminke er heller ingen drøm.

Så føler vel at dere menn ikke har det så ille😉

Anonymkode: 3722a...a53

Du trenger jo ikke gjøre alt det her.

Anonymkode: 17d04...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nja vil da ikke si at trange bukser, trange kjoler og korte skjørt, høye hæler og ballerina flats er så veldig behagelig. Alltid tenke på hva man spiser så man skal klare å få igjen den allerede altfor stramme buksa.

Strømpebukser er trange og klør, og tights er et rent helvete å få på. Stå opp ekstra tidlig for å barbere legger og andre steder og legge på lag med sminke er heller ingen drøm.

Så føler vel at dere menn ikke har det så ille😉

Anonymkode: 3722a...a53

Alt dette er jo selvvalgt. 

Anonymkode: b5135...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ikke, selv om de fineste buksene mine ikke er de som er best å gå i. Jeg kunne aldri gått i noe som tilsvarer kvinners sko med høye heler, som er det dummeste jeg vet om.

Anonymkode: cb313...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og kler meg gjerne i dress, synes det er hundre ganger mer behagelig enn en trang kjole, hold-in-undertøy, kløende strømpebukser som rakner bare man ser skjevt på dem, høye hæler som gjør vondt, tunge øredobber som gir hodepine, frisyre som gir hodepine osv. I tillegg er dameklær ofte i tynne materialer som jeg fryser i, så synes at skjorte pluss blazer er mye bedre. Kommer faktisk ikke på noen herreklær som er ubehagelige, det eneste må være hvis man velger å stramme slipset for mye. 

Anonymkode: 7eb2c...248

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...