Gå til innhold

psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg til legen og be om henvisning til psykolog. Kjempeskummelt. Sist jeg fikk henvisning til psykolog løyg jeg til psykologen å sa at alt var bra. Og det var det jo ikke. Redd jeg kommer til å gjøre det denne gangen og. Tenkte jeg skulle skrive et brev til legen der jeg forklarer hvorfor jeg trenger psykolog. Mye vet han jo allerede. Men burde jeg kanskje skrive litt om at jeg kommer til å lyve til psykologen? og at psykologen da må ta hensyn til det?

gruer slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor løy du da? Kanskje du kunne skrevet et brev til psykologen og. :)

Skrevet

Jeg løy hos psykologen når jeg kom dit.

Skrevet

Hehe, sånn kan det gå.

Jo hvorfor. Si det. Fordi det ikke passa og være syk akkurat da? fordi det er mye enklere og fortrenge alt en å tenke på det?

Skrevet

Den følelsen kan jeg forstå. Jeg løy masse hos min forrige psykolog også. Men jeg kan love deg at det er en lettelse å få snakket ut innimellom.

Synes det er en fin ide å skrive et brev til legen din. :)

Skrevet (endret)

Men det er vel ikke så mye vits i å gå til psykolog og lyve om at du har det bra?

Sikkert lurt å skrive ned tankene dine, ofte lettere det enn å snakke om de.

Da jeg gikk til psykiater for noen år siden fikk han lese dagboken min. Det var til god hjelp for oss begge.

Endret av Englepus
Skrevet

Legen tok meg heldigvis på alvor selv uten brev. Så jeg skulle bli henvist til psykiater nå. Skummelt.

Skrevet

Ikke noe vits å lyve til psykologen.

Psykologen skjønner uansett at du ikke dro dit for å fortelle at alt er bra!

Foresten så er det veldig mange som går til psykolog. Det er sundt..

Skulle gjerne hatt en innimellom selv..

Lykke til :)

Skrevet

Ble enda skumlere når jeg skulle til psykiater og ikke psykolog. Mulig jeg skulle få en eller annet morsom diagnose. Hjelp..

Skrevet
Ble enda skumlere når jeg skulle til psykiater og ikke psykolog. Mulig jeg skulle få en eller annet morsom diagnose. Hjelp..

Nei, jeg ser på det som bedre. For psykiater kan skrive ut medisiner. Min psykolog kan ikke gjøre noe med medisin, så han må spørre psykiateren hvis det er noe vi lurer på ang. medisin.

Det går nok bra!

Lykke til! :)

Skrevet

Det er ikke noe mer farlig med psykiater. Har gått til en selv. Det går jo ut på det samme, bortsett fra at psykiateren er lege.

Skrevet (endret)

Jo men skulle vist dit slik at han fikk satt en eventuell diagnose. Og jeg vet ikke helt om jeg ønsker noen diagnose. Synes det høres så endelig ut. Og hadde det vært snakk om depresjon, men dette er vel litt mer komplisert i tillegg til depresjon. Sukk..

Endret av cyan
Skrevet

Det kan jo være en fordel å ha en diagnose. Da har man noe å gå ut ifra og vet hva man må jobbe med. Ikke noe farlig det! :klem:

Skrevet

Tja...du er ikke ferdig selv om du får en diagnose.

Jeg fikk diagnosen depresjon av min fastlege, og da startet det hele liksom. Deretter var jeg hos psykolog, og hun stadfestet depresjonens grad.

Det er flere grader av depresjon, og selv om du eventuellt "bare" får en mild depresjon, så skal den taes på alvor.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det må vel være bra å finne ut av hva som feiler deg så du kan få riktig behandling?

Gjest Spacegirl
Skrevet

Min erfaring er at det er lettere å få bedre og riktig behandling når du har en diagnose.

Gjest Restart
Skrevet

Det finnes jo fysiske sykdommer som utløser depresjoner/angst f.eks stoffskifte- problemer.

Men uansett greit å ta imot hjelp.

Skrevet (endret)

Jo men det er snakk om annen type diagnose. Ikke depresjon, for den er grei nok. Det har jeg. Men vi snakker type avansert skummel diagnose. Jeg er manisk og depresiv. Ofte en og samme dag, noen ganger en og samme uke, men alltid. Enten høyt eller lavt. Pluss på angst og depresjon i tillegg til noen småting til. Gud jeg får iallefall angst av dette.

Endret av cyan
Gjest Bellatrix
Skrevet

Uansett hva som feiler deg så er det bra å finne ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...