Brunello Skrevet 21. november 2021 #21 Skrevet 21. november 2021 Er det ikke positivt at politiet bryr seg? Hadde et av barna mine blitt mobbet, hadde jeg takket for alle som vil bidra til st det tar slutt. 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #22 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En mobbesak som er avsluttet er ikke politisak. Hvis barn blir utsatt for grov vold, mishandling o.l er skolen pliktig til å melde fra direkte til barnevernet. Barnevernet vil da ta hånd om barnet og frakte barnet til barnehuset for avhør. Anonymkode: 430e1...106 Barnehuset er politiet. Det er politiet som setter opp TA og det er ikke barnevernet som ‘frakter’ barnet til avhør. For å komme til TA må politiet bli gjort kjent med saken og skoler kan fint melde direkte til politiet istedenfor å ta omveien om barnevernet. Politiet kobler på barnevernet. Anonymkode: 52d6d...401 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #23 Skrevet 21. november 2021 Hvordan vet du at mobbingen har stoppet? Mobbing kan ta mange former, noen mer synlige enn andre. Kan det være at politiet har fått kjennskap til ting på sosiale medier? Anonymkode: 63c99...80d 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #24 Skrevet 21. november 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Er det ikke positivt at politiet bryr seg? Hadde et av barna mine blitt mobbet, hadde jeg takket for alle som vil bidra til st det tar slutt. Som skrevet er saken tatt slutt. Så du hadde synes det var greit om politiet kalte inn deg og barnet ditt for å snakke om sen språkutvikling? Eller bleieslutt etc? Nei jeg synes ikke det er greit å dra en 12 år gammel gutt gjennom samtale med politiet om en sår sak som prøver å legge bak seg. Anonymkode: 430e1...106 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #25 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at mobbingen har stoppet? Mobbing kan ta mange former, noen mer synlige enn andre. Kan det være at politiet har fått kjennskap til ting på sosiale medier? Anonymkode: 63c99...80d Vi har god dialog med skolen, og sønnen min forteller også selv. Skoleledelsen sier de ikke har hatt noe form for kontakt med politiet om denne saken, mens politiet sier de har det. Skolen sier også at politiet ikke har noe med slike saker å gjøre.. så ikke vet jeg. Anonymkode: 430e1...106 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #26 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som skrevet er saken tatt slutt. Så du hadde synes det var greit om politiet kalte inn deg og barnet ditt for å snakke om sen språkutvikling? Eller bleieslutt etc? Nei jeg synes ikke det er greit å dra en 12 år gammel gutt gjennom samtale med politiet om en sår sak som prøver å legge bak seg. Anonymkode: 430e1...106 Så det var altså andre ting enn mobbing politiet ville snakke om? Anonymkode: 4a60a...57a 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #27 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det var altså andre ting enn mobbing politiet ville snakke om? Anonymkode: 4a60a...57a Hva mener du? Anonymkode: 430e1...106 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #28 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Anonymkode: 430e1...106 Ja, hvordan er sen språkutvikling og bleieslutt relevant for mobbesaken? Hva innledet de disse spørsmålene med? Anonymkode: 4a60a...57a 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #29 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, hvordan er sen språkutvikling og bleieslutt relevant for mobbesaken? Hva innledet de disse spørsmålene med? Anonymkode: 4a60a...57a Poenget er at politiet blander seg inn i en sak som ikke er en sak for politiet.. hadde du likt om barnehagen tok kontakt med politiet fordi ditt barn var sein med bleieslutt? For en samtale der politiet kunne støtte deg og barnet ditt? hadde du følt du satt på riktig kontor? du skriver du hadde vært glad for at noen bryr seg og vil hjelpe.. ja selvfølgelig er jeg også glad for det. Men da må rette folka hjelpe. Dvs helsesøster og ppt som er knyttet opp til skolen. ikke politiet Anonymkode: 430e1...106 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #30 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er at politiet blander seg inn i en sak som ikke er en sak for politiet.. hadde du likt om barnehagen tok kontakt med politiet fordi ditt barn var sein med bleieslutt? For en samtale der politiet kunne støtte deg og barnet ditt? hadde du følt du satt på riktig kontor? du skriver du hadde vært glad for at noen bryr seg og vil hjelpe.. ja selvfølgelig er jeg også glad for det. Men da må rette folka hjelpe. Dvs helsesøster og ppt som er knyttet opp til skolen. ikke politiet Anonymkode: 430e1...106 Du blander meg med en annen anonymbruker. Jeg har ikke skrevet at jeg hadde blitt glad for at politiet bryr seg! Jeg stiller spørsmål jeg, nettopp fordi jeg synes saken er underlig!! Anonymkode: 4a60a...57a 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #31 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du blander meg med en annen anonymbruker. Jeg har ikke skrevet at jeg hadde blitt glad for at politiet bryr seg! Jeg stiller spørsmål jeg, nettopp fordi jeg synes saken er underlig!! Anonymkode: 4a60a...57a Da blandet jeg deg med en annen bruker. Beklager det. Jeg synes også saken er underlig. Skolen skjønner ingenting og sier de ikke har snakket om dette med politiet. Politiet visste veldig mye om denne saken via skolen. mer egentlig mest oppgitt og sint for at barnet mitt måtte sitte med en fremmed mann og fortelle om denne mobbingen, når han allerede går til helsesøster som han er trygg på. Hva hjelper dette gutten liksom? Anonymkode: 430e1...106 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #32 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da blandet jeg deg med en annen bruker. Beklager det. Jeg synes også saken er underlig. Skolen skjønner ingenting og sier de ikke har snakket om dette med politiet. Politiet visste veldig mye om denne saken via skolen. mer egentlig mest oppgitt og sint for at barnet mitt måtte sitte med en fremmed mann og fortelle om denne mobbingen, når han allerede går til helsesøster som han er trygg på. Hva hjelper dette gutten liksom? Anonymkode: 430e1...106 Det er nok mye du som mor ikke vet om denne saken. Ta det positivt at politiet tok en samtale, om det var en forebyggende samtale eller for å oppklare en annen sak. Politiet innkaller ikke folk til samtale uten grunn. Anonymkode: 272ae...8fd 18
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #33 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, ikke noe straffbart. I mitt hode er det skole, helsesøster, ppt som skal håndtere mobbesaker. politiet er på skolen en dag i uka for å være tett på. Vil tro lærerne har plumpet ut med «siste nytt» og politiet har fått overtenning og blander seg inn i det. Jeg tenker at hver og en må vite hvilke hatt de har på seg og hvilke roller de har Anonymkode: 430e1...106 Du kan ikke bare tro og tenke, du må finne ut av dette før du gjør deg opp en skråsikker mening om hva som har skjedd. Politiet skal forøvrig ikke fortelle hvem som har meldt inn saker til dem, så hvis de har navngitt en lærer, har de også brutt taushetsplikten. Anonymkode: 0c495...f53 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #34 Skrevet 22. november 2021 Det virker underlig at du ikke vet mer og har nøstet opp i dette med politiet, stilt spørsmål, fått svar Anonymkode: 9ebc5...397 9
Brunello Skrevet 22. november 2021 #35 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Poenget er at politiet blander seg inn i en sak som ikke er en sak for politiet.. hadde du likt om barnehagen tok kontakt med politiet fordi ditt barn var sein med bleieslutt? For en samtale der politiet kunne støtte deg og barnet ditt? hadde du følt du satt på riktig kontor? du skriver du hadde vært glad for at noen bryr seg og vil hjelpe.. ja selvfølgelig er jeg også glad for det. Men da må rette folka hjelpe. Dvs helsesøster og ppt som er knyttet opp til skolen. ikke politiet Anonymkode: 430e1...106 Jeg tror vi mangler noen opplysninger. Hvorfor i all verden skal politiet blande seg borti en avsluttet mobbesak? De henlegger ganske mye på grunn sv ressursmangel. Da kan de ikke bry seg om saker de ikke har noe med. 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #36 Skrevet 22. november 2021 Er du den samme som skrev innlegget om at du var meldt til bv av skolen pga mobbesak som hadde resultert i høyt fravær, der bv sa de hadde blitt oppringt av rektor men rektor nektet for det, fordi det var ikke en bv sak, og der du klagde sporenstreks til statsforvalter, uten å ha nøstet skikkelig opp i saken ved f.eks å få et møte med bv og faktisk høre/lese detaljene i bekymringsmeldingen? Brudd på taushetsplikten var også et tema der Anonymkode: 9ebc5...397 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #37 Skrevet 22. november 2021 Brunello skrev (7 timer siden): Jeg tror vi mangler noen opplysninger. Hvorfor i all verden skal politiet blande seg borti en avsluttet mobbesak? De henlegger ganske mye på grunn sv ressursmangel. Da kan de ikke bry seg om saker de ikke har noe med. Nettopp! Det er det jeg heller ikke forstår. Men å henlegge gjør de ofte når det er straffbare forhold, noe som ikke er i denne saken her Anonymkode: 430e1...106
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #38 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er du den samme som skrev innlegget om at du var meldt til bv av skolen pga mobbesak som hadde resultert i høyt fravær, der bv sa de hadde blitt oppringt av rektor men rektor nektet for det, fordi det var ikke en bv sak, og der du klagde sporenstreks til statsforvalter, uten å ha nøstet skikkelig opp i saken ved f.eks å få et møte med bv og faktisk høre/lese detaljene i bekymringsmeldingen? Brudd på taushetsplikten var også et tema der Anonymkode: 9ebc5...397 Nei Anonymkode: 430e1...106
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #39 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det virker underlig at du ikke vet mer og har nøstet opp i dette med politiet, stilt spørsmål, fått svar Anonymkode: 9ebc5...397 Jeg hadde med meg mitt barn, så det var ikke rom for å stille alle spørsmålene jeg hadde. Har sendt han en Mail men ikke fått svar Anonymkode: 430e1...106
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #40 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan ikke bare tro og tenke, du må finne ut av dette før du gjør deg opp en skråsikker mening om hva som har skjedd. Politiet skal forøvrig ikke fortelle hvem som har meldt inn saker til dem, så hvis de har navngitt en lærer, har de også brutt taushetsplikten. Anonymkode: 0c495...f53 Her er det flere som har brutt taushetsplikten. Både skolen og politiet. Anonymkode: 430e1...106
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå