Iso1 Skrevet 22. november 2021 #41 Del Skrevet 22. november 2021 Unger som dyr, ingen forlates i bil sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. november 2021 #42 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Rart at de som vokste opp på 70 - og 80 tallet overlevde. Dagens hysteri lenge leve! Anonymkode: 4dddc...76d 🦧 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #43 Del Skrevet 22. november 2021 Iso1 skrev (Akkurat nå): Unger som dyr, ingen forlates i bil sånn! bil? Anonymkode: cf487...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. november 2021 #44 Del Skrevet 22. november 2021 Carrot skrev (2 minutter siden): Nå vokste jeg opp på 70 tallet og jeg ble aldri etterlatt alene som hverken 3 eller 4 åring, så det er det dummeste jeg hører som argument, dessuten var det slik at verden generelt var litt tryggere da - naboene dine passet på deg når du var uten for eksempel, n trekker de på skuldrene eller filmer deg om noe skjer - så ikke prøv engang å sammenligne det å vokse opp den gang med det å vokse opp nå, det blir rett og slett for dumt. Ja helt enig med deg, det er et latterlig argument. Og ja det var virkelig mye, mye tryggere før enn det er nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #45 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet sov jo, hadde han kanskje planlagt litt og låst døra til soverommet så barnet ikke kunne skade seg eller stikke av? Anonymkode: 836f4...4df Herlighet, dette er da IKKE noe bedre! (Heller verre!) Hva om det hadde begynt å brenne, eller barnet våknet, forsøkte å få opp døra og ble livredd fordi h*n var innelåst? 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Dersom min mann hadde gjort noe slikt så hadde jeg kontaktet barnevernet og bedt om foreldreveiledning til far. Da blir vel også hendelsen journalført slik at man har det skriftlig at det har funnet sted i tilfelle brudd, hvor far krever mer samvær enn han er i stand til å ivareta. Anonymkode: 13327...faf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #46 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Rart at de som vokste opp på 70 - og 80 tallet overlevde. Dagens hysteri lenge leve! Anonymkode: 4dddc...76d Det var ikke alle som gjorde det. Anonymkode: 89ab6...f00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 22. november 2021 #47 Del Skrevet 22. november 2021 Carrot skrev (20 minutter siden): Nå vokste jeg opp på 70 tallet og jeg ble aldri etterlatt alene som hverken 3 eller 4 åring, så det er det dummeste jeg hører som argument, dessuten var det slik at verden generelt var litt tryggere da - naboene dine passet på deg når du var uten for eksempel, n trekker de på skuldrene eller filmer deg om noe skjer - så ikke prøv engang å sammenligne det å vokse opp den gang med det å vokse opp nå, det blir rett og slett for dumt. Dessuten var det VELDIG mange flere som døde og/eller ble utsatt for alvorlige ulykker da enn det er nå. Grafene over nedgangen i barnedødlighet fra 50-tallet og frem til i dag, særlig for de yngste barna, vitner om at "rart de overlevde før" er et helt latterlig argument. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #48 Del Skrevet 22. november 2021 Dette er ikke forsvarlig, enkelt og greit. Uansett årsak, drar man ikke langt bort fra ett så lite barn. Barnet kan bli veldig redd om det skulle våkne. Her må det settes ett ultimatum. Skjer noe slikt igjen, klarer ikke far ansvaret sitt. Her må mor vurdere om far klarer å se hva som er greit og ikke. Anonymkode: e655b...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 22. november 2021 #49 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barn kan bli traumatisert av en engangshendelse slik som dette og føre til flere psykiske plager, selv som barn. Anonymkode: 0856a...9bc Ja, det tror jeg på. Men jeg tenker likevel at i denne saken så bør TS se på helheten før hun går til det skritt og anmelder mannen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoDramaLlama Skrevet 26. november 2021 #50 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 23.51): Barnet sov jo, hadde han kanskje planlagt litt og låst døra til soverommet så barnet ikke kunne skade seg eller stikke av? Anonymkode: 836f4...4df Hva om det hadde begynt å brenne da? Også hadde ungen vært innelåst på rommet sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 26. november 2021 #51 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 10.58): Rart at de som vokste opp på 70 - og 80 tallet overlevde. Dagens hysteri lenge leve! Anonymkode: 4dddc...76d Hvis du er i stand til å lese statistikk, så kan du lett lese deg frem til at mange flere barn døde på 70 og 80-tallet enn nå. Så argumentet ditt holder ikke. Barn på 3 år skal ikke forlates hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #52 Del Skrevet 26. november 2021 Dere henter vel ved, kaster søppel og henter posten mens barna er hjemme ? Eller er barna med dere hele våkne tiden ? Hva når dere går på do eller dusjer ? Vi får håpe barna blir passet på når de sover ute i barnehagen. Anonymkode: d3ea8...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #53 Del Skrevet 26. november 2021 Er det ingen som tenker på den stakkars mannen som hadde gått tom for røyk??? Hvis han måtte kle på ungen hadde han sikkert måttet vente 2 minutter ekstra før han kunne fått i seg nikotin sin!! Anonymkode: 53288...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #54 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere henter vel ved, kaster søppel og henter posten mens barna er hjemme ? Eller er barna med dere hele våkne tiden ? Hva når dere går på do eller dusjer ? Vi får håpe barna blir passet på når de sover ute i barnehagen. Anonymkode: d3ea8...604 Det står minst en ansatt sammen med barna i barnehagen når de sover, så den må du lenger ut på landet med. Anonymkode: ed782...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 26. november 2021 #55 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere henter vel ved, kaster søppel og henter posten mens barna er hjemme ? Eller er barna med dere hele våkne tiden ? Hva når dere går på do eller dusjer ? Vi får håpe barna blir passet på når de sover ute i barnehagen. Anonymkode: d3ea8...604 Vi har en 1 åring. Når jeg eller mannen er alene med han, så går vi ikke ut av huset uten han nei. Ikke for å kaste søppel, eller for å hente posten eller. Det gjør vi når vi begge to er hjemme. Samme gjelder med dusjing. Til nød så dusjer vi på kvelden etter barnet sover hvis ene av foreldren er alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #56 Del Skrevet 26. november 2021 Men det store spørsmålet her er jo ikke om det er omsorgssvikt eller ei..men hvor BOR dere?? Når det tar 40 min å få tak i røyk?🙈 Anonymkode: f674a...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #57 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 23.04): Gud så forbanna jeg hadde blitt. Uegnet far. Anonymkode: 0ad6c...53e Syns det er typisk menn, de skjønner ingenting generelt Anonymkode: 9a4bd...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #58 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 6.06): Hun har jo valgt å få barn med en som røyker, så hun er jo temmelig uansvarlig selv. Anonymkode: 65fef...ace For et tåpelig svar Anonymkode: 10125...037 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #59 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 9.27): Jeg var nylig borte i en slik sak, og da meldte jeg det til barnevernet. Det er rett og slett omsorgssvikt. Anonymkode: 3d007...3fd For en dum ting så melder du til bv? Anonymkode: 10125...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 26. november 2021 #60 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er typisk menn, de skjønner ingenting generelt Anonymkode: 9a4bd...d29 Rundt om i verden så kryr det av tilfeller hvor mødre lar barna sine være igjen hjemme. Mange politisaker har det blitt ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå