Gå til innhold

Bf forlot 3 åring alene i 30 min ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oj. Det var lenge. Jeg hadde forståt maks 15 minutter i en annen etasje eller i hagen. Men ikke 40. Ikke bra. Det er sikkert ikke vanlig å niglane på ungen hele natta når han sover men likevel. Hva om barnet hadde våknet å stått opp? Drukket oppvaskmiddel, eller falt ned en trapp? Brann. Kidnapping. Skjedde i Madelen saken. Man tar ikke sjanser med små barn

Anonymkode: eb445...983

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva hvis noe skjedde med pappa mens han var borte? Bilulykke, annet...

Anonymkode: 3e063...4b7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo valgt å få barn med en som røyker, så hun er jo temmelig uansvarlig selv. 

Anonymkode: 65fef...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun har jo valgt å få barn med en som røyker, så hun er jo temmelig uansvarlig selv. 

Anonymkode: 65fef...ace

Tja, de jeg kjenner som røyker gjør det ikke inne eller med ungen tilstede. Og de ville iallefall ikke reist på butikken i 30 min alene. Folk med litt vett tar ungen med seg. 

Anonymkode: 3e0a0...f59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det ikke er greit, men hadde ikke innvolvert barnevernet hvis det var en engangshendelse. Han har nok lært nå og hvis alle feil skal føre til at man mister omsorgsretten så er det bare tragisk for barnet. 

Anonymkode: 4f3da...692

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alenemor, og har så mange ganger hatt lyst til å stikke på butikken for å kjøpe meg en sjokolade på kvelden eller tatt en kort løpetur rundt nabolaget, men jeg har aldri gjort det fordi man vet aldri hva som kan skje. Hva om barnet våkner og begynner å skrike, så er det ingen omsorgsperson der? Hva om det blir innbrudd? Hva om det blir brann? Hva om barnet har tisset på seg i sengen? Det eneste jeg gjør når barnet sover er å gå ut med søppel og hente posten. Tar 1 minutt. 

Anonymkode: 728f2...c16

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3.5 åring og han har aldri vært alene hjemme, utenom tur med søpla etc. Han har en storebror på 6, og kunne kanskje vært litt alene med han på dagtid. Men det ville også vært litt nervepirrende. Hvem vet hva de finner på.. 

Anonymkode: aa133...320

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min venninne ringte opp idag fortvilet etter jobb. Mannen hennes hadde sagt han forlot deres 3 åring midt på dagen for å kjøpe sigaretter.. 30 eller 40 min var han borte og ungen sov. Men han hadde gitt beskjed på forhånd til ungen. Men uansett så er min venninne veldig opprørt og vi begge vurderer at dette er faktisk omsorgssvikt og at hun må komme seg bort fra han. Og bv bli innblandet.

Hun var på jobb når dette skjedde 

Anonymkode: f9036...fea

Det er faktisk ikke ok. Hva om far kræsjer bilen på veien og ikke får kommet hjem til barnet? Ja, far burde få seg en samtale med barnevernet. 

Anonymkode: 671b3...8fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke barnevernet nei. De har andre ting å gjøre på enn å gi tilsnakk til en far som trenger litt veiledning. Sånne ting må man nesten bare rydde opp i selv innad i familien. 

Med mindre det er en hendelse i en rekke med andre lignende hendelser, DA er det kanskje greit med offentlig hjelp. 

Anonymkode: e41f7...9db

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet og/eller skillsmisse?! Hahahahaha! Kvinneguiden ass. Bare gærninger som sitter hjemme og knatrer i vei på tastaturet.

Ta en prat om at dette ikke er innafor, og fortsett med livene deres. Jesus.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig borte i en slik sak, og da meldte jeg det til barnevernet. Det er rett og slett omsorgssvikt.

Anonymkode: 3d007...3fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min venninne ringte opp idag fortvilet etter jobb. Mannen hennes hadde sagt han forlot deres 3 åring midt på dagen for å kjøpe sigaretter.. 30 eller 40 min var han borte og ungen sov. Men han hadde gitt beskjed på forhånd til ungen. Men uansett så er min venninne veldig opprørt og vi begge vurderer at dette er faktisk omsorgssvikt og at hun må komme seg bort fra han. Og bv bli innblandet.

Hun var på jobb når dette skjedde 

Anonymkode: f9036...fea

De har sikkert barnevogn.  OM han trengte sigarett, kunne trillet barn i vogna og tatt en friskluft?

Jeg tror venninna di heller ta en alvorlig prat med ham FØR det blir anmeldt for omsorgssvikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Akkurat 3 år eller 3 og 11 måneder? 

Avhenger av oppholdssted. Folk blir alt for lett hysteriske.

Anonymkode: 4dddc...76d

Det er egentlig ikke så stor forskjell på å foralte et barn på 3 eller 4 år sovende alene og stikke på butikken i 40 minutter, farene er de samme - ting kan skje med deg på veien, ting kan skje hjemme mens du er borte. Små barn skal ikke overlates til seg selv over så lang tid. Det handler ikke om å være hysterisk, det handler om ansvarlighet og omsorg for barnets beste. 

Det spiller ingen rolle om det er 10 minutter heller så lenge man forlater hjemmet og reiser ett annet sted er det ugreit. 

Det er mulig å ta en prat om at dette ikke på noen måte er OK men siden TS skriver at barnevernet er på banen tenker jeg at det kanskje er mer som ikke er så bra hjemme og det gjør saken bare verre egentlig.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cmd skrev (6 minutter siden):

De har sikkert barnevogn.  OM han trengte sigarett, kunne trillet barn i vogna og tatt en friskluft?

Jeg tror venninna di heller ta en alvorlig prat med ham FØR det blir anmeldt for omsorgssvikt.

Høres veldig fornuftig ut.

Husker selv fra jeg var liten og mor og far hadde gått ut et ærend fordi jeg sov. Tipper jeg var 4-5 år. Ble engstelig da jeg våknet og de ikke var der, og var sulten. Bestemte meg for å ta en appelsin, men den hadde så hardt skall at jeg prøvde å skrelle den med brødkniv og blodet sprutet. Altså, man har ikke en konsekvenstenkning som gjør at man kan være alene hjemme når man er under skolealder. 

Anonymkode: 3d007...3fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uansvarlig. Et så lite barn husker ikke at han hadde avtale med pappa. De kan også skade seg. Hva om barnet f.eks kom seg ut på terrassen, eller fikk tak i noe som ikke er leketøy som en kniv eller saks? Hva om han selv havner i en bilulykke på veien eller får illebefinnende? 

Usikker på om jeg hadde blandet inn barnevernet om dette var en engangshendelse som aldri ville skje igjen, og om han skjønte alvoret og angrer veldig. Om han tar lett på det og fortsatt forsvarer seg derimot, hadde jeg ikke nølt.

Anonymkode: 19839...4ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barnet sov jo, hadde han kanskje planlagt litt og låst døra til soverommet så barnet ikke kunne skade seg eller stikke av? 

Anonymkode: 836f4...4df

Ikke noe bedre det? Barnet hadde blitt LIVREDD om dette skjedde, og dermed blitt traumatisert for livet.

Jeg er oppvokst med en rusmisbruker (mor) og har en grovt traumatiserende barndom, jeg våknet ofte opp ALENE hjemme midt på natten.. Dette har jo selvfølgelig resultert i at jeg er husredd og mørkeredd, har slitt skikkelig de gangene jeg har vært alene hjemme om natten hos min far. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kunne ta med seg ungen? Du forlater da ikke en 3-åring hjemme alene 🤯 jeg er enig med deg og venninnen din; dette er omsorgssvikt, og jeg håper mannen hennes forstår det også. 

Anonymkode: 796a9...c6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (1 time siden):

Det er egentlig ikke så stor forskjell på å foralte et barn på 3 eller 4 år sovende alene og stikke på butikken i 40 minutter, farene er de samme - ting kan skje med deg på veien, ting kan skje hjemme mens du er borte. Små barn skal ikke overlates til seg selv over så lang tid. Det handler ikke om å være hysterisk, det handler om ansvarlighet og omsorg for barnets beste. 

Det spiller ingen rolle om det er 10 minutter heller så lenge man forlater hjemmet og reiser ett annet sted er det ugreit. 

Det er mulig å ta en prat om at dette ikke på noen måte er OK men siden TS skriver at barnevernet er på banen tenker jeg at det kanskje er mer som ikke er så bra hjemme og det gjør saken bare verre egentlig.. 

Rart at de som vokste opp på 70 - og 80 tallet overlevde. Dagens hysteri lenge leve!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Rart at de som vokste opp på 70 - og 80 tallet overlevde. Dagens hysteri lenge leve!

Nå vokste jeg opp på 70 tallet og jeg ble aldri etterlatt alene som hverken 3 eller 4 åring, så det er det dummeste jeg hører som argument, dessuten var det slik at verden generelt var litt tryggere da - naboene dine passet på deg når du var uten for eksempel, n trekker de på skuldrene eller filmer deg om noe skjer - så ikke prøv engang å sammenligne det å vokse opp den gang med det å vokse opp nå, det blir rett og slett for dumt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...