Gå til innhold

Idag har mannen vært en dust. Langt klageinnlegg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei TS han er ikke en "god pappa", han krangler med deg foran barna, han kverulerer og viser barna at "mamma bestemmer ikke". Samt han krangler og er ekkel mot deg, dette SER og HØRER barna deres. Og det er overhodet ikke bra.

Jeg syntes denne mannen høres ekkel ut, samboeren min har aldri grabba fitta mi og begynt å "grine", fordi ditt og datt. Utrolig turn-off med så lite selvinnsikt, og ikke for å nevne egoistisk. For det er han. Hvis han ikke får vilja si blir han et barn, og straffer deg helt til du gir deg. Høres ut som et nokså enveiskjørt forhold, spør du meg.

Det med at dere har hatt en "fin prat" om at du sliter for tiden, hjelper heller ikke å prate om èn gang, dette må tas opp minst en gang i uka for at man som et par skal kunne jobbe seg gjennom det. Hvis ikke blir det èn prat, bra i noen dager - så i samme mønster. Mange slår opp pga dette, men hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig revurdert hele forholdet. Finnes mange tusen alenemødre der ute, barna dine dør ikke av den grunn - og de kan nok til og med få det enda bedre, når de har mammaen sin på sitt beste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SCW skrev (1 time siden):

Joda, ser hvor du vil hen, men synes det blir litt usannsynlig uansett. Han fulgte jo opp med å gi uttrykk for et sterkt begjær til henne, så vil anta at han faktisk har det - òg har vist det før.

Det er jo klassisk gaslighting

"ææææsj fitta di er NASTY...velvel, flott at jeg er den eneste i verden som aksepterer den nasty fitta di"

Han kunne jo for eksempel

- Latt være å grabbe fitta uten lov

- Ikke sagt at det var ekkelt etterpå

Anonymkode: 7f1c6...2c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo klassisk gaslighting

"ææææsj fitta di er NASTY...velvel, flott at jeg er den eneste i verden som aksepterer den nasty fitta di"

Han kunne jo for eksempel

- Latt være å grabbe fitta uten lov

- Ikke sagt at det var ekkelt etterpå

Anonymkode: 7f1c6...2c0

det var jo ikke det han sa æsj for. ikke at jeg firsvarer oppførselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må innrømme at jeg lurer på om det er samlivet som påvirker psyken ut fra det du skriver, så det kan nok være lurt å få hjelp til å sortere litt.

Anonymkode: 7809e...d3d

Det samme tenke jeg. Ikke rart om hun får angst hvis hun skal stille opp for denne mannen når han griner. 

Anonymkode: 99053...d42

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 22.56):

Idag har mannen min vært en tufs. I går hadde vi vært på dagstur til en annen by for p besøke familie. Jeg hadde stått opp med yngste rundt kl 6, laget frokost og lekt, og så stod eldste opp, og jeg laget frokost til henne. Fikk ikke stelt meg fordi mannen skulle bruke tjue min på do og tjue min i dusjen og tjue min på p finne et antrekk. Jeg fikk ikke dusjet før vi skulle dra. Vi kommer hjem rundt 22, og jeg sa jeg ikke orker sex fordi jeg frøs (når jeg er sliten og trøtt, blir jeg kald). Jeg kunne ligge ved siden av ham og bli med på andre måter, nei sa han. 

Idsg spurte jeg om jeg kunne sove litt til, og han stå opp med barna. Han ble sur, og sa greit. Jeg sov ca halvannen time til kl 9. Da vekte ham meg og sa at yngste var sulten (han kommer med en baby med full bleie og smoothie i ansiktet). Babyen var ikke sulten og jeg stod opp for å stelle ham. Så sovnet babyen etterpå. 

Da jeg kom ut i kjøkkenet tar mannen min på meg mellom beina mine. Så sier han æsj. Jeg ble sjokkert og spør hva han mener, er jeg ekkel? 

Nei han var frustrert fordi det er så dritt at jeg er her, men han kan ikke få meg. At jeg er så digg og han kan ikke ha sex med meg. 

Vi hadde sex overgår. 

Jeg konfronterte ham med det, men alt han gjør er å argumentere og avbryte meg og legge skylden over på meg fordi jeg er urimelig for at jeg blir såret. 

For en stund siden hadde vi en mer seriøs samtale om at jeg har det ekstremt vanskelig for tiden, jeg sliter med angst og ønsker å kunne ta kontrollen og initiativ selv. Jeg vil veldig gjerne at han skal bidra med dette ved å være litt mer positiv og nøytral slik at jeg slipper denne dårlige samvittigheten som følger når han blir sur fordi jeg ikke orker sex. Det var greit - i en uke. Fordi jeg fikk mensen. Jeg minner ham på det, men han sier "jeg må jo få lov 0 føle det jeg føler, at jeg blir skuffa og sånt". Jaja, det er selvsagt greit, han kan ha de følelsene, men i noen tilfeller kan man holde dem for seg selv. Det er han uenig i. 

Så ble det dårlig stemning hele dagen. Da jeg skulle lage middag sa han at han ikke ville ha. Han spiste likevel og da ble alt bedre. Vi har hatt det helt fint etter middag med prat og familietid.

Vi fikk lagt ungene, og jeg måtte med en gang rydde hele stua og kjøkkenet. Han satt og så på tv. Jeg finner strips i stua fordi han sa han skulle ha hardhendt sex fordi jeg viste ham fingeren tidligere. Idiot. 

Så da kvelden kom, var jeg sulten fordi jeg ikke har spist annet enn salat til frokost og litt nudler til middag. 

Så våknet yngste fordi han sover litt dårlig om dagen og vi satt i stua. Jeg matet baby med grøt og koset med ham, og jeg sier til mannen at det hadde vært godt med noe snadder., jeg er så sulten. 

"ja hva da", "aner ikke, sier jeg". 

Tror du ikke han går og henter en ben and Jerry is til seg selv og sitter og snackser på den?? Uten p spørre om jeg vil ha? 

Wtf. 

Kjenner jeg er så irritert og jeg aner ikke om jeg skal gidde å si noe eller ikke. Om jeg later som ingenting og legger meg er jo det gærnt også, da kommer han ikke til p snakke med meg i hele morgen. Jeg orker ikke være hyggelig og imøtekommende i hele kveld for at alt skal bli bra igjen, jeg er egentlig forbanna. Orker ikke snakke med han heller. 

Var egentlig ikke noe konkrete spørsmål, jeg trenger en utblåsning, kanskje noen gode råd jeg kan ta med meg på veien. 

Anonymkode: b5240...996

Høres ut som eksen min. Er så glad jeg er kvitt ham😳

Sexmas og sure mannfolk er det verste! 

Anonymkode: 80dd0...799

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCW skrev (På 23.11.2021 den 15.45):

Joda, ser hvor du vil hen, men synes det blir litt usannsynlig uansett. Han fulgte jo opp med å gi uttrykk for et sterkt begjær til henne, så vil anta at han faktisk har det - òg har vist det før.

Men hvorfor si noe sånt i det hele tatt??? Hva vil han med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/26/2021 at 5:11 PM, duplexx said:

Men hvorfor si noe sånt i det hele tatt??? Hva vil han med det?

Hensikten har jo ts forklart, så ser ikke grunn for å gjenta det.

Endret av SCW
formulering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCW skrev (20 timer siden):

Hensikten har jo ts forklart, så ser ikke grunn for å gjenta det.

Spurte deg. Hvorfor du mener hun bør forstå det annerledes.
Forstår ikke hvorfor du rettferdiggjør handlingen hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, duplexx said:

Spurte deg. Hvorfor du mener hun bør forstå det annerledes.
Forstår ikke hvorfor du rettferdiggjør handlingen hans?

Jeg forsvarte ikke handlingen - jeg stillte spørsmålstegn ved reaksjonen hennes og synes måten hun framlegger flere ting på i innlegget er rar. 

Når man på ene siden framstiller karen som konstant kåt og masete så ER det rart å tolke hånda i skrittet + "æsj" til å tenke at han synes hun er ekkel. 

Det trenger for den saks skyld ikke være noe "galt" med handlingen hans eller - det spørs jo hvordan dynamikk og seksualitet er eller har vært mellom de to før.

Ba min kjæreste om å lese posten og tråden, og forsøkte bevisst å la henne tolke fritt uten at jeg på noen måte påvirket. Hun leste veldig nøye og kom til mange av de samme tankene som meg. Så diskuterte vi ganske inngående hver enkelt situasjon. Var en veldig god samtale rett og slett.

Jeg sier ikke at jeg har rett på noen som helst måte, men tilbyr en annen forklaringsmodell og et annet perspektiv. Jeg kan godt være helt på jordet, det er sant, men reaksjonene og tilbakemeldingene som dominerer tråden anser jeg som ekstremt ensidige og lite konstruktive. Om ting ikke er så svart hvitt som mange tror her, så egner de seg mest til å gjøre ting enda vanskeligere for paret.

Man trenger andre perspektiver og alternative forklaringer for å skape mer balanse i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...