Gå til innhold

Avsløring av graviditet på julaften

Jente_38

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Til alle dere som er negative, og livredde for å dele oppmerksomheten med et barn et lite sekund; har dere vurdert å kanskje gjøre noe problemet? Ja, for det er et stort problem at dere har større behov for oppmerksomhet og bekreftelse enn et lite barn. Rett og slett flaut å lese. 

Ts, kjør på! Jeg hadde syns det var fantastisk å være gjest i et selskap hvor dette ble avslørt. Hvilke dag i året passer det bedre å feire et liv - enn den dagen man er samlet med dem som betyr mest? 

Anonymkode: 1ef64...6fa

Jeg hadde syns det var hyggelig med informasjon, kleint og oppmerksomhetsøkende å lage noe stort av det

Anonymkode: c1cff...57b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så lenge du blir fornøyd. :daane:

Anonymkode: 6712b...502

Jeg bryr meg virkelig ikke om at du sitter og dåner av det, jeg trenger ikke annonsere min graviditet 8 måneder på vei på julaften, det er ganske gammalt nytt. Det var TS det var snakk om her, og jeg håper hun finner en fin måte å annonsere det på så hun og familie blir fornøyd, og ingen tar det personlig at hun skal ha baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når du snakker om å evne å se lengre enn sin egen nese.... 

JA, jeg er glad på mine søskens vegne. Jeg klemmer, og gleder meg med dem, og ber om bilder, og planlegger gaver.

Og så går jeg hjem og gråter, på egne vegne, for det gjør vondt langt inn i ryggmargen. 

Involver meg gjerne i gleden, for jeg unner virkelig andre graviditet og barn. Men ikke ødelegg julaften for meg på den måten. 

Anonymkode: 600f8...749

Hadde virkelig julaften din blitt ødelagt hvis det hadde blitt fortalt at det kommer et nytt familiemedlem - etter ribbe og riskrem er fortært, alle pakkene er pakket opp og julekakene er oppspist? Da er jo kvelden mer eller mindre ferdig, og da hadde det jo vært kjempekoselig med en siste juleoverraskelse før man pakker sammen og drar hjem?

Jeg forstår det er vondt for deg, men det hadde vel ikke vært det verste om man sa det på slutten av dagen da? At hele dagen blir ødelagt av en baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt gravid enda, men jeg hadde også noen tanker om å annonsere på julaften (hvis jeg hadde blitt gravid tidligere i høst). Tenker at det bare er koselig og ville bli tatt godt i mot, i alle fall i min familie. Og det er en sjelden gang der familien er samlet fysisk. En siste gave på slutten av kvelden synes jeg høres bra ut. 

Jeg har også vært ufrivillig barnløs en stund, og jeg kjenner til at det kan stikke litt når noen forteller om graviditet. Men det ødelegger ikke en hel julekveld. Jeg gleder meg på den gravides vegne, og tenker at jeg er heldig som eks. får et nytt tantebarn.

Anonymkode: 0e887...532

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes det er ganske harry. Hva med å velge en hvilken som helst annen dag, enn å måtte gjøre akkurat julaften om til å handle om dere?

Anonymkode: ed5e1...d3e

Er du sånn som ikke tåler at andre får litt mer oppmerksomhet enn deg? Hva gjør vel det om noen forteller det og de får oppmerksomhet rundt det? Nei her skal jula handle om tradisjoner fra a til å, nåde den som våger å prate om noe annet enn jul altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Også er det også mange som synes dette er veldig sårt og vanskelig. Som går på hormoner i forkant av sitt 5. prøverørsforsøk. Eller fortsatt blør etter sin tredje abort. Uten å noen gang ha fortalt dette til familien. 

Hvilken gruppe bør veie tyngst, tenker du? 

Anonymkode: 600f8...749

Men hvordan i all verden skal alle rundt kunne ta hensyn til dette når de ikke vet noe? Da kan man heller ikke bli grinete om noen annonserer en graviditet på julaften.

Endret av Lacuna
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, skruttveig said:

Hadde virkelig julaften din blitt ødelagt hvis det hadde blitt fortalt at det kommer et nytt familiemedlem - etter ribbe og riskrem er fortært, alle pakkene er pakket opp og julekakene er oppspist? Da er jo kvelden mer eller mindre ferdig, og da hadde det jo vært kjempekoselig med en siste juleoverraskelse før man pakker sammen og drar hjem?

Jeg forstår det er vondt for deg, men det hadde vel ikke vært det verste om man sa det på slutten av dagen da? At hele dagen blir ødelagt av en baby?

Det er klart det er vanskelig for dere som slipper å være ufrivillig barnløse å forstå den uendelige smerten det medfører å ikke få til noe så grunnleggende som å få barn.

Jeg er ikke den du siterte, men kjenner meg igjen i sitatet. Personlig hadde jeg da tenkt: Tenk, hun har sittet der og vært gravid i hele kveld. Da skjønner jeg hvorfor hun takket nei til juleøl, da skjønner jeg hvorfor hun flyr på do hele tiden, da skjønner jeg hvorfor hun har det lykkelige glimtet i øyet. Alle disse tingene hadde blitt forbundet med julaften, ikke at det var en hyggelig kveld med familien.

JADA, for all del, vi gleder oss så fælt på deres vegne at det er ikke måte på. Men ikke gjør det slik at julen også skal bli en påminner om denne vonde tornen som alltid sitter i hjertet.

Anonymkode: 70701...e86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er klart det er vanskelig for dere som slipper å være ufrivillig barnløse å forstå den uendelige smerten det medfører å ikke få til noe så grunnleggende som å få barn.

Jeg er ikke den du siterte, men kjenner meg igjen i sitatet. Personlig hadde jeg da tenkt: Tenk, hun har sittet der og vært gravid i hele kveld. Da skjønner jeg hvorfor hun takket nei til juleøl, da skjønner jeg hvorfor hun flyr på do hele tiden, da skjønner jeg hvorfor hun har det lykkelige glimtet i øyet. Alle disse tingene hadde blitt forbundet med julaften, ikke at det var en hyggelig kveld med familien.

JADA, for all del, vi gleder oss så fælt på deres vegne at det er ikke måte på. Men ikke gjør det slik at julen også skal bli en påminner om denne vonde tornen som alltid sitter i hjertet.

Jeg har forståelse for at man selvsagt tar hensyn når man vet hvordan ståa her - men når man ikke vet, og ikke har valgt å dele dette med resten av familien, så tenker jeg det er vanskelig å skulle hensynta. 

Men samtidig; Juleaften er kanskje en av få dager familien er samlet i løpet av året, og da er det kanskje mer naturlig for noen å dele nyheten denne dagen. Graviditeten ville man fått vite uansett, og er nå julaften egentlig så veldig forskjellig fra alle andre dager i året? Egentlig ikke. Det handler jo mye mer om å samle familien enn noe annet. 

Endret av Lacuna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en sånn body/T-skjorte med jeg skal bli storesøster/bror, og pakke inn som en ekstra gave fra Nissen til ungen? Funker nok bare om dere åpner gaver slik at alle ser da. 

Anonymkode: 7a334...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en fin ting å gjøre, så skjønner godt at dere ønsker det. Vi gjorde det samme, jeg skriver det ned her så kan dere jo se om dere vil kopiere det eller ikke. 

Vi var igang med pakkeåpningen, mannen og jeg hadde avtalt på forhånd at han skulle gi meg et hønekostyme til jul. Jeg pakket opp gaven min, gikk på badet og slang på meg kostymet. Kom ut igjen på stua og ingen forstod helt greia, jeg tok noen piruetter ved siden av juletreet, satt meg ned på huk og la ett egg på størrelse med en vannmelon som det stod 2018 på. Det utløste full jubel. 

Anonymkode: 2f10e...200

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ok..snu om på det - hva om dere, etter mange års prøving endelig ble gravide..ville dere ha dempet gleden av graviditeten av hensyn til de som fortsatt ikke har fått et positivt resultat? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi var igang med pakkeåpningen, mannen og jeg hadde avtalt på forhånd at han skulle gi meg et hønekostyme til jul. Jeg pakket opp gaven min, gikk på badet og slang på meg kostymet. Kom ut igjen på stua og ingen forstod helt greia, jeg tok noen piruetter ved siden av juletreet, satt meg ned på huk og la ett egg på størrelse med en vannmelon som det stod 2018 på. Det utløste full jubel. 

Anonymkode: 2f10e...200

I all verden 😳

Anonymkode: bc365...d05

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I all verden 😳

Familie med humor kalles dette!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har full forståelse for at det er tungt og vanskelig for dere som er ufrivillig barnløse. Det må være noe av det jævligste man kan oppleve. Men greia er at en hver annonsering vil utløse vonde følelser, om det blir annonsert på julaften eller hvilken som helst annen dag. Mest sannsynlig vil det aldri passe for dere å få en annonsering slengt i fleisen. 

Jeg har stor medfølelse med dere, men ærlig talt. Dere kan ikke forvente at hele verden skal ta hensyn til deres følelser hele tiden, og at andre skal legge demper på sin glede og sine følelser rundt glede av å få et barn. Det blir rett og slett litt for dumt syns jeg… som sagt; jeg har både empati og medfølelse med dere og det tror jeg de fleste andre i denne tråden har også, men verden stopper ikke opp fordi dere sliter med å få barn…

Anonymkode: 78c2a...e3d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (11 minutter siden):

Familie med humor kalles dette!

Familie med psykedelisk surrealistisk humor.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

KLEINT. 

Anonymkode: 6712b...502

hvorfor det? 

Jeg testet positivt julaften morgen, så «avslørte» eller fortalte det til mamma som var på besøk den kvelden. (uten å pakke inn en lapp eller noe sånt altså).

Anonymkode: 95132...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kle dere ut, ikke lag show, ikke heng juletreet fullt av smokker, ikke lag trommevirvel, ikke pakk inn t- skjorter med «jeg skal bli bestemor», ikke forvent at hele verden skal hyle og besvime av glede.

Bare si: Jeg er gravid igjen, vi venter en liten gutt i mai.

Det enkle er alltid det beste i sånne sammenhenger.

Anonymkode: 2ac3d...e58

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier, det kommer an på hvem dere er med. Eventuelt kan dere annonsere det helt til slutt? Selv valgte vi å vente til etter julaften med å annonsere graviditeten.

Anonymkode: e2157...c78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En plan på hvordan gjøre det åpnet for svaret:planlrgg en annen dag. Så jo  du har spurt om det 

Anonymkode: c1cff...57b

OK. 😊

Julaften er bestemt. Det jeg ikke forstår er at hvorfor det er mange som skriver det er ehoisyosk osv. Kom heller med hva de har tenkt å gjøre. Vi er alle forskjellige. Takk lov for det. Det som for for en person trenger ikke passe for andre. Selvfølgelig er alle familiesituasjoner ulike, så folk får gjøre det Sm passer best for dem. 

Det som jeg syns er synd er at man på død og liv må rakke ned på andre sine valg. 

Jeg spurte om tips til hvordan man kan avsløre en graviditet. IKKE om det var lurt å gjøre det på julaften, eller innspill til hvorfor jeg ikke burde det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel beskjed når feiringen nærmer seg slutten holder i massevis. Men man må jo kjenne sitt publikum. Gir hønekostyme full pott, så går man for det.

Anonymkode: cdb5a...844

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...