AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #21 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pc har Windows eller Linux som operativsystem. Mac kjører på et annet. Jeg ville ha sagt datamaskiner. Anonymkode: f0948...1e0 Mac er stengt tatt en PC (personal computer). Apple laget den første pc-en, men betegnelsen går tilbake til IBM også senere om Dos/Windows. Anonymkode: 9bbfb...384 3
Million Skrevet 21. november 2021 #22 Skrevet 21. november 2021 Kan også nevne at sønnen min på 21 bruker pc (stasjonær) hver eneste dag til gaming. Det er nok ikke helt det samme med bare en mobil med internett da, nei. 1
Gjest AprilRyan Skrevet 21. november 2021 #23 Skrevet 21. november 2021 Jeg har bærbar pc og den bruker jeg siden det er ting som er bedre å gjøre på en pc, men bruker stort sett telefon til sosiale medier, sjekke ting på nett osv. Men å skrive søknader, oppgaver til studiet, enkelte spill, se på Netflix og sånt når jeg er på tur det synes jeg laptop er bedre til. Skjønner ikke at folk klarer å se Netflix på mobilen
sicario Skrevet 21. november 2021 #24 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv klarer jeg meg ikke uten bærbar pc, men hører om flere og flere som kun har smarttelefon og ingenting ved siden av. Anonymkode: 341b1...736 Bruker pc på jobb, men det teller vel ikke. Hjemme bruker jeg kun tlf/pad. Vet ikke helt hva jeg trenger pc til..? 1
tussi84 Skrevet 21. november 2021 #25 Skrevet 21. november 2021 Her i hus har både jeg og mannen hver vår stasjonære pc. I tillegg har vi en bærbar en. De to første blir brukt mer eller mindre hver dag, da vi spiller en del. Mannen min spiller gjerne hver kveld etter barn sover, mens jeg er litt mer varierende iht hvor ofte jeg spiller. Den siste blir brukt mer til jobbrelaterte ting.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #26 Skrevet 21. november 2021 Million skrev (24 minutter siden): Jeg bruker pc hver dag. Jeg har både en stasjonær og en lap top. Bruker den stasjonære mest, fordi den er mest behagelig å bruke (stor skjerm, ordentlig tastatur med numeric pad osv) Hvorfor har du ikke docking? Anonymkode: 1e3e0...bae
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #27 Skrevet 21. november 2021 Har en stasjonærpc jeg bruker til gaming, men ellers bruker jeg stort sett mobilen til dagligdagse ting. Anonymkode: 0d7db...901
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #28 Skrevet 21. november 2021 AprilRyan skrev (7 minutter siden): Jeg har bærbar pc og den bruker jeg siden det er ting som er bedre å gjøre på en pc, men bruker stort sett telefon til sosiale medier, sjekke ting på nett osv. Men å skrive søknader, oppgaver til studiet, enkelte spill, se på Netflix og sånt når jeg er på tur det synes jeg laptop er bedre til. Skjønner ikke at folk klarer å se Netflix på mobilen Jeg caster bare via chromecast til stor skjerm fra mobilen. Anonymkode: 1e3e0...bae 2
TheHairyToothfairy Skrevet 21. november 2021 #29 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Pc har Windows eller Linux som operativsystem. Mac kjører på et annet. Jeg ville ha sagt datamaskiner. Anonymkode: f0948...1e0 PC = personal computer. ryktet skal ha det til at også Apple lagde computere. som er engelsk for "datamaskin".... 1
Gjest AprilRyan Skrevet 21. november 2021 #30 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg caster bare via chromecast til stor skjerm fra mobilen. Anonymkode: 1e3e0...bae Ja, sånn sett er det jo greit, men jeg tenkte mer på det å sitte med mobilen for å se på en serie. Det går sikkert hvis en ikke har noe annet tilgjengelig, men litt kjipt synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #31 Skrevet 21. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Pc har Windows eller Linux som operativsystem. Mac kjører på et annet. Jeg ville ha sagt datamaskiner. Anonymkode: f0948...1e0 Feil, en PC er en personlig datamaskin (personal computer). Mac-er har i en årrekke nå hatt samme arkitektur, prosessor, minne, gpu og disktyper som andre PC-er, så skillet er ubetydelig. En raspberry pi kan også omtales som en PC, en chromebook like så. Selv om de ikke kjører på x86/x64-prosessorer. Det finnes også flere operativsystemer man kan kjøre på PC-er enn windows eller linux. Linux er for øvrig ikke et operativsystem, men en kjerne. Siden du først var i det pirkete hjørnet, er det greit å ha rett i pirken. Jeg bruker PC-ene mine daglig, til alt fra jobb, se på TV, surfe, utvikle/kode, og mye annet. Anonymkode: f5de6...2fd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #32 Skrevet 21. november 2021 Jeg bruker laptop, har ikke alltid hatt det over årene, men nå er det nødvendig -får ikke gjort bilderedigering eller brukt tunge programmer på en nettbrett eller mobil, ei heller føles det greit å skrive lengre tekster på de to. Kan godt bruke nettbrett for netflix og surfing, og mobilen for å sjekke ting i farten, men ellers er det laptop som gjelder. Har ikke hatt stasjoner selv siden nittitallet, men ønsker meg et oppsett med docking og store skjermer slik en nevnte over her. Må ha kraftig nok laptop da gjerne. Jeg tenker at man kanskje kan tro at folk ikke bruker pc lengre fordi veldig få sitter med laptop på cafe eller i offentligheten, og har man ikke en bitteliten laptop så føles det jo litt styr å dra med seg. Men fortsatt så ser jeg mange frilansere, studenter og andre med "cafe-kontor" sitte rundt om, så de eksisterer jo definitivt! Anonymkode: f6f1c...df0 1
Million Skrevet 21. november 2021 #33 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor har du ikke docking? Anonymkode: 1e3e0...bae Fordi jeg har ikke tenkt på det, og den bærbare jeg har er en såkalt mini-pc. Sikkert ikke særlig til lagring og minne i den. Ble egentlig bare kjøpt for å kunne surfe fra sofaen på en litt større skjerm enn mobilen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #34 Skrevet 21. november 2021 Joda, men de sier KRÅUMBOKEN min Anonymkode: 96891...126
Cata Skrevet 21. november 2021 #35 Skrevet 21. november 2021 Bruker PC hver dag. Windows på jobb, mac hjemme. Derimot har jeg ikke nettbrett - den delen har mobilen tatt over.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #37 Skrevet 21. november 2021 Jeg bruker PC hver dag, er voksen. Har en jobb-laptop jeg bruker til jobb hver dag (kobler til skjermer). Trenger jeg en sjelden gang laptop sånn på privaten bruker jeg denne også. Til privat bruk har jeg stasjonær pc. Bruker den til å surfe på nett, se på strømming, spille dataspill osv. Ligger jeg i sofaen så ser jeg gjerne på mobilen da, er på sosiale medier eller surfer på nett men er ikke så glad i det på mobilen pga liten skjerm. Strømmer video/TV på smart-tv. Har ikke nettbrett. Anonymkode: 4f9f3...f81
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #38 Skrevet 21. november 2021 Jeg har en MacBook som jeg ofte kobler opp til større skjerm på hjemmekontoret slik t den fungerer som en stasjonær Anonymkode: d1e62...6e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #39 Skrevet 21. november 2021 Har ikke pc hjemme, bruker kun tlf, caster med chromecast til tvskjerm. Savner ikke pc på fritiden, tlf funker til alt av mitt bruk. På jobb har vi stasjonære som vi bruker. Anonymkode: 0ecdd...0c7 2
ElectricScum Skrevet 21. november 2021 #40 Skrevet 21. november 2021 Jeg har kun hatt én laptop i mitt liv som var et krisekjøp da min stasjonære PC måtte inn for reparasjon (mange år siden). Har ellers kun hatt stasjonære PC-er som jeg har vært helt avhengig av til å kjøre tyngre software for filmredigering/VFX og grafisk design og tidligere også gaming (men det har det blitt lite av de siste 10 årene). Laptop har ikke hatt bra nok kapasitet til den programvaren jeg bruker, men tror nok kanskje det har endret seg de siste årene. Mobil og pad brukes i sofaen og senga for meldinger og generell surfing.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå