AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #61 Skrevet 22. november 2021 FrankDrebin skrev (3 minutter siden): Det er det samme her, vel, nesten. Jeg får røde linjer under feilskrevne ord (som gir meg flashback fra da jeg fikk tilbake skolestilene etter at de ble rettet), så mye stoler jeg ikke på mine egne norskkunnskaper. Det som irriterer meg veldig er at når jeg skriver noe på notater så dukker det røde linjer under som ikke forsvinner, ser stygt ut 😒 Anonymkode: ee917...c9e
Gjest Paramount Skrevet 22. november 2021 #62 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 13.41): Jeg bruker PC hver dag jeg, har både stasjonær pc, bærbar pc, iPad og Telefon. Bruker den stasjonære daglig og Bærbar når jeg ikke er i hjemmet. Anonymkode: 67e69...0f0 Samme her.
FrankDrebin Skrevet 22. november 2021 #63 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som irriterer meg veldig er at når jeg skriver noe på notater så dukker det røde linjer under som ikke forsvinner, ser stygt ut 😒 Anonymkode: ee917...c9e Den er lei, ja. Surt når den vil rette ord som du vet er riktig. 😕
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #64 Skrevet 22. november 2021 FrankDrebin skrev (Akkurat nå): Den er lei, ja. Surt når den vil rette ord som du vet er riktig. 😕 Er vel ingen barn som leverer inn oppgaver osv på papir lenger nå, alt er digitalt? Anonymkode: ee917...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #65 Skrevet 22. november 2021 Kjøpte laptop da undervisning ble flyttet til teams. Har klart meg uten pc i 2 år før den tid. Anonymkode: 639d5...a89
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #66 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøpte laptop da undervisning ble flyttet til teams. Har klart meg uten pc i 2 år før den tid. Anonymkode: 639d5...a89 Ingen som bruker skype videosamtale lenger? Hører bare teams fra alle:p Anonymkode: ee917...c9e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #67 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det som irriterer meg veldig er at når jeg skriver noe på notater så dukker det røde linjer under som ikke forsvinner, ser stygt ut 😒 Anonymkode: ee917...c9e Du må sikkert endre på språkinnstillingen. Anonymkode: 639d5...a89
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #68 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen som bruker skype videosamtale lenger? Hører bare teams fra alle:p Anonymkode: ee917...c9e Joda bruker skype på privaten, men det ble aldri brukt til undervisning. Bare teams og zoom. Anonymkode: 639d5...a89
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #69 Skrevet 22. november 2021 Jdz skrev (25 minutter siden): Jeg kjenner ingen som ikke har PC, så jeg tviler på at det er veldig vanlig. PC-salget har vært i sterk vekst de to siste årene, noe som også tyder på at det ikke er tilfelle. Det er jo alle som plutselig måtte skaffe seg utstyr til pandemi-hjemmekontor som har stått for den økningen i salget. Som underbygger mitt inntrykk - de hadde ikke pc/laptop hjemme og måtte ut og handle, fordi langt de fleste kun trenger nettbrett og smarttelefon til sitt vanlige hjemmebruk. Det er ikke ‘hvermannsen’ som svarer i tråden her, bare se på hvor mange pc-gamere? Veldig tydelig skeivt utvalg, antakelig pga formuleringen i overskrift. Anonymkode: e90f4...632 1
FrankDrebin Skrevet 22. november 2021 #70 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel ingen barn som leverer inn oppgaver osv på papir lenger nå, alt er digitalt? Anonymkode: ee917...c9e Nei, men da jeg gikk på skolen var det ennå ingenting som het internett.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #71 Skrevet 22. november 2021 FrankDrebin skrev (33 minutter siden): Nei, men da jeg gikk på skolen var det ennå ingenting som het internett. Var her men vi skrev på papir fortsatt Anonymkode: ee917...c9e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #72 Skrevet 22. november 2021 On 11/21/2021 at 3:07 PM, AnonymBruker said: Pc har Windows eller Linux som operativsystem. Mac kjører på et annet. Jeg ville ha sagt datamaskiner. Anonymkode: f0948...1e0 Jeg tror det nå har blitt greit å kalle Mac også for PC (personal computer). Opprinnelig var PC kun IBM-datamaskiner basert på 80x86-cpu'er og som typisk kjørte DOS og senere Windows. Så kom de IBM-kompatible PCene som virket helt likt som IBM-maskinene. Hvis man innen PC-benevnelsen tillater to OSer (Windows og Linux) så er det ikke veldig feil å tillate et tredje heller (MacOS). Særlig ikke etter at Mac også gikk over til å bruke Intel- og Intel-kompatible CPUer. Om Apple selv ikke kaller det PC behøver ikke bety noe, de eier ikke språket vårt. Anonymkode: a356b...8dc
norw Skrevet 23. november 2021 #73 Skrevet 23. november 2021 Har 3 smarttelefoner (bruker 2 av dem regelmessig), 1 nettbrett og 2 stasjonære dataer (bruker bare 1). Bærbar var helt utelukket Dataen bruker jeg nesten bare i jobbsammenheng, eller for eksempel Facebook mens jeg jobber (😆), men hender en sjelden gang at jeg ser på Youtube, Netflix osv på dataen. Foretrekker egentlig nettbrettet til mye (aviser/NRK og streaming), men bruker også smarttelefonene en del. Hadde 5 smarttelefoner tidligere i år, men solgte 2 😆
FrankDrebin Skrevet 25. november 2021 #74 Skrevet 25. november 2021 Jeg måtte himle litt med øynene nå. Har fått reklamemail av HBO Max som gjør meg obs på en ny serie, og den begynner med "Ha mobilen klar". Eh, nei. Jeg har ikke tenkt å se verken filmer eller serier på en liten mobilskjerm, takk som byr.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #75 Skrevet 25. november 2021 FrankDrebin skrev (17 minutter siden): Jeg måtte himle litt med øynene nå. Har fått reklamemail av HBO Max som gjør meg obs på en ny serie, og den begynner med "Ha mobilen klar". Eh, nei. Jeg har ikke tenkt å se verken filmer eller serier på en liten mobilskjerm, takk som byr. Best å se på smart tv 😃 Anonymkode: ee917...c9e 1
FrankDrebin Skrevet 25. november 2021 #76 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Best å se på smart tv 😃 Anonymkode: ee917...c9e Ja, selv på en dum TV er det mye bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå