Gå til innhold

Trine Grung

Fremhevede innlegg

Skrevet
Littlewoman skrev (På 21.4.2022 den 7.04):

Nei da så, sikker skilde mao. Det jeg fikk kritikk for tidligere, hørt av noen osv. Så den kjøpes visst nok ikke her inne

Her inne?

Inne på KåGe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trine begynte tidlig med blogg men ellers har jeg ikke helt fått med meg hva hun har levd av alle disse årene. Blogg var ikke innbringende mens hun var på høyden. 

Skrevet
Justlooking skrev (På 5.5.2022 den 2.21):

Trine begynte tidlig med blogg men ellers har jeg ikke helt fått med meg hva hun har levd av alle disse årene. Blogg var ikke innbringende mens hun var på høyden. 

Husker hun som programleder i P3 «Poprush», det må ha vært i siste halvdel av 90 tallet fra 95/96 ish??

• 3 uker senere...
Skrevet
GulleGull skrev (På 8.5.2022 den 14.21):

Husker hun som programleder i P3 «Poprush», det må ha vært i siste halvdel av 90 tallet fra 95/96 ish??

Jepp, hun har mer som bare falt ned fra høyden...

Skrevet
Littlewoman skrev (På 21.4.2022 den 7.04):

Nei da så, sikker skilde mao. Det jeg fikk kritikk for tidligere, hørt av noen osv. Så den kjøpes visst nok ikke her inne

Skrev ikke «hørt av noen» skrev vet basert på familie med tilknytning (til firmaet).

Skrevet

Nå prøver hun å lokke golk inn på nettkurs.. Siste på Insta. Hun tror nokt folk flest har nettkompetanse som for 15 år siden. Og skjønner kanskje ikke at akkurat de tingene der kan man lære ved et kjapt google søk

• Liker 6
Skrevet
Stargaze skrev (17 timer siden):

Nå prøver hun å lokke golk inn på nettkurs.. Siste på Insta. Hun tror nokt folk flest har nettkompetanse som for 15 år siden. Og skjønner kanskje ikke at akkurat de tingene der kan man lære ved et kjapt google søk

Måtte inn å se siden du skrev det. En må ikke være ufin bare for å være det for jeg synes hun oppriktig ønsket å lære andre noe. Pluss hun spurte og utifra prosentene der så var det mange fler som ikke visste. 

• 3 år senere...
Skrevet

Denne tråden er fire år gammel, men etter artikkelen i DN nå nylig så synes jeg den er aktuell igjen! DNs journalist tar kontakt med Grung på instagram (via en fake profil) og utfører så Zinzinos "tester", som selvfølgelig viser voldsom ubalanse. 

Sitat

Den tidligere tv-personligheten og radioverten Grung har ifølge egne hjemmesider bygget et Zinzino-nettverk med en omsetning på over 40 millioner kroner.

Fra sin pittoreske bopel i Spania deler Grung i dag budskapet om hvor viktig Zinzinos kosttilskudd har vært for huden hennes – og hvor mye du kan tjene på å selge det.

Hjemme i Norge sitter DNs journalist og stikker fingeren med den vesle nålen.

Når testresultatet er klart to uker senere, tar vi kontakt med Grung via Instagram. Der har DN opprettet en konto for den unge, reiselystne kvinnen «Sara». Hun er opptatt av helse og på jakt etter mer økonomisk frihet. Det vi ikke opplyser, er at kontoen styres av DNs journalister.

Til tross for at Grung ikke har helsefaglig bakgrunn, deler hun gladelig av sin kunnskap mens hun pakker kofferten til Dubai. Som selger i Zinzino er hun nemlig også det selskapet kaller en «velværekonsulent».

– Da må du leve mer antiinflammatorisk, og oljen vår kan være med å støtte det sånn at den prosessen går fortere og bedre, fordi den er såkalt antiinflammatorisk, sier Grung over telefonen.

«Saras» test, som ble analysert ved et uavhengig og anerkjent laboratorium i Oslo, viser en ubalanse på 20:1. Det er langt over det Zinzino oppgir som et ideelt forhold på 3:1.

Grung foreslår at «Sara» sender over hele testrapporten, så hun kan se nærmere på resultatene. Kort tid etter dumper det inn utfyllende analyse på epost. «Kroppen har høy inflammasjon», skriver Grung, før hun avslutter med en lystig beskjed: «Den gode nyheten er at med daglig bruk av BalanceOil vil du se betydelige forbedringer allerede etter 120 dager!»

DN deler også noen ganske morsomme screenshots fra Grungs insta, blant annet et AI-bilde som viser lag på lag med folk og hvor Grung skriver at network marketing er som en vanlig struktur med ledergruppe, mellomledere osv. - bortsett fra at i en vanlig bedrift slipper vi heldigvis å betale prosentandeler av inntekten vår til de som er over oss i selskapet!! Herlighet altså...

Senere i artikkelen sier sjefene at de skal refse Grung for at hun har snakket om "høy inflammasjon" og andre begreper de egentlig ikke skal bruke. Regner med at det hadde stor effekt 😆

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Leste saken i DN, ble ikke veldig overrasket over Grung, for å si det sånn. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Leste saken i DN, ble ikke veldig overrasket over Grung, for å si det sånn. 

Ble heller ikke veldig overrasket nei…. 

• Liker 4
Skrevet
Kristina skrev (23 minutter siden):

Denne tråden er fire år gammel, men etter artikkelen i DN nå nylig så synes jeg den er aktuell igjen! DNs journalist tar kontakt med Grung på instagram (via en fake profil) og utfører så Zinzinos "tester", som selvfølgelig viser voldsom ubalanse. 

DN deler også noen ganske morsomme screenshots fra Grungs insta, blant annet et AI-bilde som viser lag på lag med folk og hvor Grung skriver at network marketing er som en vanlig struktur med ledergruppe, mellomledere osv. - bortsett fra at i en vanlig bedrift slipper vi heldigvis å betale prosentandeler av inntekten vår til de som er over oss i selskapet!! Herlighet altså...

Senere i artikkelen sier sjefene at de skal refse Grung for at hun har snakket om "høy inflammasjon" og andre begreper de egentlig ikke skal bruke. Regner med at det hadde stor effekt 😆

Ble kontaktet på fb av en i teamet hennes som vet jeg har en kronisk sykdom. Som påsto at ZinZino vil gjøre meg mye bedre av denne kroniske sykdommen🙄 Ble blokkert for å si det sånn. Frekke altså. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ble ikke overrasket over at hun er i en MLM, men jeg hadde ikke sett noe om henne på årevis så jeg jeg ble overrasket over at hun plutselig var i en stor DN-artikkel! 😅

• Liker 1
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Ble kontaktet på fb av en i teamet hennes som vet jeg har en kronisk sykdom. Som påsto at ZinZino vil gjøre meg mye bedre av denne kroniske sykdommen🙄 Ble blokkert for å si det sånn. Frekke altså. 

Det er virkelig ikke greit!! Bra du blokkerte henne. 

• Liker 2
Skrevet
Kristina skrev (35 minutter siden):

Jeg ble ikke overrasket over at hun er i en MLM, men jeg hadde ikke sett noe om henne på årevis så jeg jeg ble overrasket over at hun plutselig var i en stor DN-artikkel! 😅

Jeg sluttet å følge henne da hun uttrykte interesse for Zinzino for å si det sånn….

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Lurer oppriktig på hvordan det føles å leve av å bløffe andre. Særlig når det er helse og store penger involvert. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Har blitt litt revet med og gjort et dypdykk på TG, og fant blant annet dette blogginnlegget fra 2023: https://www.trinegrung.no/blogg/2023/9/18/jeg-ble-virkelig-pvirket-av-en-influencer

Her skriver hun om hvor "påvirket" hun ble av Jessie Lee Ward, en influenser og MLM-er som etter et par år med en "helsereise" ble diagnostisert med tarmkreft, stadie 4, som hun (naturlig nok) døde av. TG lirer av seg ganske voldsomme påstander i innlegget, for eksempel at Ward skulle ha begynt denne helsereisen "for lenge siden" og "grepene kom for sent". Så hun insinuerer rett og slett at hvis denne Ward hadde begynt å "leve sunt" tidligere, ville hun ikke fått tarmkreft. Herlighet! Helt på slutten sier hun også følgende: "Nå viser det seg at det ikke var kreften som rev Jessie Lee fra oss, det var nyrestein som ble betente som igjen ble sepsis." Dette er bare tull, for tarmkreftpasienter har en ekstremt forhøyet sjanse for å få sepsis, så det var 100% sikkert kreften hun døde av. 

TG er kanskje ikke stor nok som influenser til å bli hengt ut for disse skremmende holdningene, altså at man kan kurere kreft "naturlig", men synes både bloggen hennes og det som kom frem i DN er graverende. 

Edit: Man kan lese mer om Ward her: Tråd om Jesse Lee Ward på Reddit.

Og se Apple Cider Vinegar på Netflix hvis dere er interessert i denne typen problemstillinger!! Anbefales!

Endret av Kristina
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke lest artikkelen i DN. Kan noen gjenfortelle kort? 

Skrevet

TG har vel ikke værg annet enn en stor bjøfc siden hun begynte å blogge. Alltid opphøyd seg og fremstilt seg bedre enn andre. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...