Gjest O.G. Skrevet 3. februar 2022 #81 Del Skrevet 3. februar 2022 miss summers skrev (6 timer siden): Aldri hørt om Zinzino før denne tråden, men nå kjøper jeg alt mitt på apoteket og de er muligens ikke forhandler. Det er noe veldig patetisk og litt trist med folk som velger dette som sin yrkesvei, beklager fordommene mine. Det er en helt spesiell type folk som faller for dette. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. februar 2022 #82 Del Skrevet 3. februar 2022 Audiss skrev (På 1.2.2022 den 13.13): Dette vekker tydeligvis følelser. Ok. Noen av dere vil nok dømme meg. Andre ikke. Uansett har det ingen betydning for om jeg velger å jobbe med det jeg gjør. Jeg er uavhengig partner i Zinzino. Jeg er muligens heldig, for i det teamet jeg jobber har vi mye fellesskap og læring. Sammen. Tjener jeg penger? Nei. Ikke enda. Jeg får derimot min autoordre gratis (den dere refererer til som mye penger man må betale hver måned) min autoordre ligger på omtrent 600 i mnd basert på det produktet jeg har valgt. Men betaler altså ikke noe for det. For kunder skjer dette etter 4 egne kunder. For partnere skal du ha en viss sum poeng. Ikke veldig vanskelige poeng å oppnå, dersom man ønsker å vie tid til det. Ville jeg brukt produktene uansett? Hadde det ikke vert for at noen introduserte meg for dette, hadde jeg ikke startet med det. Da jeg aldri har opplevd effekt av et Omega3 produkt før. Men jeg prøvde, fordi jeg hadde fått anbefalt av legen min å gi Omega3 til et familiemedlem en siste sjanse i hvertfall. Da sammenfalt introduksjonen til Zinzino og min leting etter et bedre produkt enn tidligere prøvd. Har jeg opplevd virkning? Ja, det har jeg. Jeg skal ikke selge produkter her, så legger ikke mer ut om hva slags virkning heller. Jeg har hvertfall ingen planer med å slutte med produktene uansett om jeg tjener penger eller ei. Må man binde seg for å benytte produktene? Nei. Går kjempefint å kjøpe 1 produkt. Men da koster hver enhet mer. Enkelte produkter har heller ikke en full virkning før det har gått noen måneder. Tap av penger: jeg har til sammen brukt noen tusenlapper. I og med at jeg får mine produkt gratis nå, har jeg sluttet å bruke penger. Om jeg får inn flere kunder og partnere, tjener jeg penger. Jeg har ingen varelager bortsett fra at jeg får litt mer enn jeg bruker opp på den tidligere nevnte autoordren. Jeg har vert grunder på vanlig måte også. Det har jeg tapt snart millionen på. Så ja, hva har størst risiko mon tro. Må man bruke 1000vis av kroner på kurs og konferanser? Man må ingenting. I vårt team har vi uendelig med kursmateriale helt gratis. Som er satt opp til bruk digitalt akkurat når man vil. Man kan delta på arrangementer som koster. Men man gjør som man vil. Jeg planlegger å få til å dra på et arrangement sammen med de jeg har under meg. Men det blir ikke helt enda. Ingen av oss er helt klar for det enda. Man må pusher masse varer på folk, og jobber alene. Jeg hater å pusher varer på folk. Og hater å jobbe aleine. Teamet over meg sørger for at jeg aldri er alene. Vi har samlinger ukentlig, og det er så mange som er bare en telefonsamtale og et tastetrykk unna. Og da jeg var ny, fikk jeg sette opp mine egne mål og fikk råd utfra dette. Jeg fikk beskjed om at dette var både arbeidskrevende og en tolmodighetsprøve, i tillegg til gøy og sosialt. Erfaring viser at alle 4 punkt er riktig. Dette er ikke en quick fix for de fleste. Vi meg og 2 nyere enn meg skal holde et arrangement for å promotere varene. Dette var en av de 2 andre som kom på, og vi har jobbet for å få dette på plass. Vi får gratis foredragsholdere som holder hotell selv, og selskapet har på forespørsel lovet oss å bidra med f.eks smaksprøver. Så dette arrangementet kommer ikke til å koste mer enn et leige av et lokale. Og ja, da må vi ta en liten sum for inngang. Igjen er dette mye billigere enn det jeg har holdt på med i "vanlig gründing" Du mister venner? Ok. Har ikke merka noe til det. Heller det motsatte. Har fått flere. Og tatt opp igjen kontakten med mange. Spør jeg mine venner om de er interessert i det jeg jobber med? Selvfølgelig. Jeg er jo interessert i hva de holder på med også. Om de synes det er interessant, så snakker vi mer om det. Viss ikke, så gjør vi det ikke. Blotter seg selv på internett for å selge. Ja. Jojo. Gjorde jo det allerede, bare på en annen måte. Ser ikke utfordringen med det Så ja. Kjenner til 2 andre selskaper jeg har vert innom, men ikke orket å drive med. Produktene talte aldri til meg på samme måte. Og kompensasjonsplanene i de andre var ikke passende for mine mål. Sunn skepsis er viktig. Men kun funksjonell om man søker svar. Så da. Kan der sette i gang med å dømme, eller ikke. Jeg har fått sagt det jeg ville ha en nydelig dag alle Hvem andre enn Trine ville kommet inn og bumpet en gammel tråd og skrevet dette, ordlagt seg slik? Hennes alter ego da kanskje... ellers veldig merkelig 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 3. februar 2022 #83 Del Skrevet 3. februar 2022 Dette ble rene mlm-vekkelsetråden. 😂 Fascineres alltid av denne innbitte troen på å ha funnet dette ene magiske produktet som vil redde menneskeheten fra alt fra fedme til liktorne 🦄🌈. Godt understøttet av pseudovitenskap og fancy ord. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audiss Skrevet 3. februar 2022 #84 Del Skrevet 3. februar 2022 Fjugur skrev (43 minutter siden): Hvem andre enn Trine ville kommet inn og bumpet en gammel tråd og skrevet dette, ordlagt seg slik? Hennes alter ego da kanskje... ellers veldig merkelig Enhver som er litt lei av mindre informerte tråder om MLM. Du får høre med admin da, om du syns det er så skrekkelig mistenkelig 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audiss Skrevet 3. februar 2022 #85 Del Skrevet 3. februar 2022 Inocybe skrev (30 minutter siden): Dette ble rene mlm-vekkelsetråden. 😂 Fascineres alltid av denne innbitte troen på å ha funnet dette ene magiske produktet som vil redde menneskeheten fra alt fra fedme til liktorne 🦄🌈. Godt understøttet av pseudovitenskap og fancy ord. Nei. Vi har ikke funnet den ene tingen som redder menneskeheten ☺️ finnes mye god vitenskap også. Synes bare at det er litt absurd at man synes det er verre å kjøpe på nett av noen som har spesialisert seg på enkelte produkter. Enn å leite i en helsekostbutikk. I hvertfall når det bygges på samme studier. Om man støtter en MLM, støtter man faktisk en lokal bedrift. Og dertil lokale skatteinntekter (dersom man tjener på det, da). Om man handler på en ranfom nettbutikk går det rett til øverste inntjeningsledd. Viss det var det man var redd for. At det kun er få som tjener på det. Kan ikke si at jeg får noe bedre informasjon om helsekostprodukter på store kjedebutikker på nett. Så ja. Jeg liker å kommentere denne type poster, fordi man sitter i en veldig dårlig opplyst informasjonsboble og snakker med mange som har dette som ekstrainntekt. Og hvorfor er det så ille å ha en ekstrainntekt? Mange som trenger det. Og kan ikke reise ut av huset for å få den. Jeg selv har levd lenge under fattigdomsgrensen. Dette er ikke min veg ut av det. Men kan på lang sikt hindre at jeg havner der igjen. For meg har hovedfokus er vert et helsekonsept som passer min familie uten at det får meg. Og så lenge jeg holder en liten "hard kjerne" av kunder har jeg det gratis så lenge jeg ønsker. Likevel ekspanderer jeg i bittesmå steg her og der. Fordi jeg legger ut poster på SoMe om produktene. Det kan alle gjøre. Men man bør jo velge innenfor sitt interessefelt. Om man skal trives med det. jeg valgte min vei. Andre sin veg kan jo være på et helt annet konsept. Eller ingen konsept. Alt etter som. Men å disse alle som driver med det på så labert kunnskapsgrunnlag synes jeg blir veldig feil. Og når jeg har en annen opplevelse og har et annet bidrag i en debatt, ser jeg ikke problemet med å bidra i debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 3. februar 2022 #86 Del Skrevet 3. februar 2022 https://www.reddit.com/r/antiMLM/ 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. februar 2022 #87 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg har begynt å se på serien @pøbelsaraanbefalte. Må bare si at den nesten kunne vært en dokumentar, når jeg leser enkelte innlegg her inne. Det er akkurat samme argumentasjonen, mangler bare en alligator... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 3. februar 2022 #88 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) Dette er "pushe produkter" på folk konsept. Kan ikke fordra det. Overpriset olivenolje olje. Endret 3. februar 2022 av Lill :) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. februar 2022 #89 Del Skrevet 3. februar 2022 Audiss skrev (3 timer siden): Om man støtter en MLM, støtter man faktisk en lokal bedrift. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 3. februar 2022 #90 Del Skrevet 3. februar 2022 Audiss skrev (3 timer siden): Nei. Vi har ikke funnet den ene tingen som redder menneskeheten ☺️ finnes mye god vitenskap også. Synes bare at det er litt absurd at man synes det er verre å kjøpe på nett av noen som har spesialisert seg på enkelte produkter. Enn å leite i en helsekostbutikk. I hvertfall når det bygges på samme studier. Om man støtter en MLM, støtter man faktisk en lokal bedrift. Og dertil lokale skatteinntekter (dersom man tjener på det, da). Om man handler på en ranfom nettbutikk går det rett til øverste inntjeningsledd. Viss det var det man var redd for. At det kun er få som tjener på det. Kan ikke si at jeg får noe bedre informasjon om helsekostprodukter på store kjedebutikker på nett. Så ja. Jeg liker å kommentere denne type poster, fordi man sitter i en veldig dårlig opplyst informasjonsboble og snakker med mange som har dette som ekstrainntekt. Og hvorfor er det så ille å ha en ekstrainntekt? Mange som trenger det. Og kan ikke reise ut av huset for å få den. Jeg selv har levd lenge under fattigdomsgrensen. Dette er ikke min veg ut av det. Men kan på lang sikt hindre at jeg havner der igjen. For meg har hovedfokus er vert et helsekonsept som passer min familie uten at det får meg. Og så lenge jeg holder en liten "hard kjerne" av kunder har jeg det gratis så lenge jeg ønsker. Likevel ekspanderer jeg i bittesmå steg her og der. Fordi jeg legger ut poster på SoMe om produktene. Det kan alle gjøre. Men man bør jo velge innenfor sitt interessefelt. Om man skal trives med det. jeg valgte min vei. Andre sin veg kan jo være på et helt annet konsept. Eller ingen konsept. Alt etter som. Men å disse alle som driver med det på så labert kunnskapsgrunnlag synes jeg blir veldig feil. Og når jeg har en annen opplevelse og har et annet bidrag i en debatt, ser jeg ikke problemet med å bidra i debatten. Hvorfor antar du jeg kjøper tilsvarende produkter på helsekost? De er like unødvendige og uvirksomme som mlm-fjaset. Men jeg skjønner absolutt fordelene med å handle hos helsekost for dem som har slike tilbøyeligheter. På helsekosten slipper man å blir lurt til det man tror er et hyggelig kaffebesøk, en gammel venninne som man tror oppriktig bryr seg, abonnementer som er vanskelige å komme unna, kleine avvisninger, kvasivitenskapelige forklaringer som ikke har hold eller følelsen av å være ufrivillig på religiøst vekkelsesmøte. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 4. februar 2022 #91 Del Skrevet 4. februar 2022 Var det ikke slik at hun tidligere ble varslet om noen skrev navnet hennes på internett? Jeg mener jeg har lest det i den tidligere tråd om dama her på KG, og fant denne og orker ikke lese mer en førstesiden. Altså, denne tråden er fra 2012, og da pusha hun sølvvann og blekemiddel?!?!? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 8. februar 2022 #92 Del Skrevet 8. februar 2022 Kosttilskuddsreligiøse, flat earthers og tilhengere av The Secret … Det er i grunnen rart at vi er samme art. Tulla. Selvsagt er vi det, men jeg er fremdeles i stuss over at voksne folk ikke ser sin egen rolle i mlm-maskineriet. At de ikke vurderer etikken i å pushe varer ingen trenger og som i ytterste konsekvens kan være skadelige. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 9. februar 2022 #93 Del Skrevet 9. februar 2022 Pust skrev (På 8.2.2022 den 10.36): Kosttilskuddsreligiøse, flat earthers og tilhengere av The Secret … Det er i grunnen rart at vi er samme art. Tulla. Selvsagt er vi det, men jeg er fremdeles i stuss over at voksne folk ikke ser sin egen rolle i mlm-maskineriet. At de ikke vurderer etikken i å pushe varer ingen trenger og som i ytterste konsekvens kan være skadelige. Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #94 Del Skrevet 9. februar 2022 Littlewoman skrev (9 minutter siden): Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. Møllers Tran. Billig, tilgjengelig og funker som fjell 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 9. februar 2022 #95 Del Skrevet 9. februar 2022 Littlewoman skrev (40 minutter siden): Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. Hvordan er Zinzino forskjellig fra å ta tran og eventuelt D vitamin fra apotek? Eller, hva er argumentasjonen for at jeg skulle byttet fra det jeg allerede gjør til førstnevnte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. februar 2022 #96 Del Skrevet 9. februar 2022 Littlewoman skrev (1 time siden): Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. Det er nyttig å lese litt forskjellig forskningsmateriale før man selger fiskeolje til folk. Man er vel ansvarlig for hva man selger? Og spør man kunden om de tar andre medisiner? Spør man om de spiser fet fisk eller andre produkter med omega3? https://forskning.no/fisk-mat-og-helse/ny-spiker-i-kista-for-omega-3-tilskudd/1213520 https://tidsskriftet.no/en/2021/04/kronikk/omega-3-supplements-do-not-prevent-cardiovascular-disease «In 2019, the European Medicines Agency removed its recommendation of omega-3 as a preventive treatment after myocardial infarction. Several meta-analyses, including a new Cochrane report from 2020, have also concluded that the cardioprotective effect of omega-3 supplements is very limited (13). Based on new knowledge, Norway, where people are enthusiastic consumers of omega-3 supplements, should also hold back on recommending and marketing omega-3 dietary supplements as a preventive treatment for heart disease. This is particularly important in patients who already take multiple drugs, to avoid diminishing the focus on prophylactic treatments that actually reduce cardiovascular risk.» 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 10. februar 2022 #97 Del Skrevet 10. februar 2022 Stargaze skrev (20 timer siden): Møllers Tran. Billig, tilgjengelig og funker som fjell Ja jeg tok det men ernæringsterapeuten jeg går til sier den ikke er nok i dag siden resten av kostholdet gir oss for lite.Pluss den harskner veldig fort. Ifølge henne og hun hørtes ut som at hun kunne dette. Jeg aner ikke men har skiftet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 10. februar 2022 #98 Del Skrevet 10. februar 2022 Pust skrev (19 timer siden): Det er nyttig å lese litt forskjellig forskningsmateriale før man selger fiskeolje til folk. Man er vel ansvarlig for hva man selger? Og spør man kunden om de tar andre medisiner? Spør man om de spiser fet fisk eller andre produkter med omega3? https://forskning.no/fisk-mat-og-helse/ny-spiker-i-kista-for-omega-3-tilskudd/1213520 https://tidsskriftet.no/en/2021/04/kronikk/omega-3-supplements-do-not-prevent-cardiovascular-disease «In 2019, the European Medicines Agency removed its recommendation of omega-3 as a preventive treatment after myocardial infarction. Several meta-analyses, including a new Cochrane report from 2020, have also concluded that the cardioprotective effect of omega-3 supplements is very limited (13). Based on new knowledge, Norway, where people are enthusiastic consumers of omega-3 supplements, should also hold back on recommending and marketing omega-3 dietary supplements as a preventive treatment for heart disease. This is particularly important in patients who already take multiple drugs, to avoid diminishing the focus on prophylactic treatments that actually reduce cardiovascular risk.» Absolutt. Det sa ernæringsterapeuten jeg går til også. For jeg spurte på vegne av min mamma som går på ulike medisiner. Men folk flest får for lite via maten vi spiser i dag som er en del prosessert mat. Mindre næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 10. februar 2022 #99 Del Skrevet 10. februar 2022 Beneviento skrev (20 timer siden): Hvordan er Zinzino forskjellig fra å ta tran og eventuelt D vitamin fra apotek? Eller, hva er argumentasjonen for at jeg skulle byttet fra det jeg allerede gjør til førstnevnte? Jeg jobber ikke med dette men leste på nettet og hørte med ernæringsterapeuten jeg går til for å få hjelp til å endre kostholdet mitt. Den er testbasert, Zinzino sin, med før og etter test hos et uavhengig lab kalt vitas. Da vet en om en får nok basert på det forskning på pubmed anbefaler. Ifølge henne. Jeg synes det er spennende og vurderer å ta test for ihvertfall sjekke om hjernen får nok. Jeg ANTE ikke at hjernen er 60% fett og hele 20% er omega 3. Så jeg vil teste meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 10. februar 2022 #100 Del Skrevet 10. februar 2022 Littlewoman skrev (10 timer siden): Jeg jobber ikke med dette men leste på nettet og hørte med ernæringsterapeuten jeg går til for å få hjelp til å endre kostholdet mitt. Den er testbasert, Zinzino sin, med før og etter test hos et uavhengig lab kalt vitas. Da vet en om en får nok basert på det forskning på pubmed anbefaler. Ifølge henne. Jeg synes det er spennende og vurderer å ta test for ihvertfall sjekke om hjernen får nok. Jeg ANTE ikke at hjernen er 60% fett og hele 20% er omega 3. Så jeg vil teste meg. Den anekdotiske kompetansen du har på alt som diskuteres i tråden her er nesten ikke til å tro. Du kjenner visst en person med relevant innsikt i nesten hva det skal være, alltid et personlig eksempel å vise til og aldri redd for å spørre verken venninner eller helsepersonell hva de tenker om tran og/eller multilevel marketing. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå