Gå til innhold

Trine Grung

Stargaze

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (1 time siden):

Den anekdotiske kompetansen du har på alt som diskuteres i tråden her er nesten ikke til å tro. Du kjenner visst en person med relevant innsikt i nesten hva det skal være, alltid et personlig eksempel å vise til og aldri redd for å spørre verken venninner eller helsepersonell hva de tenker om tran og/eller multilevel marketing. 

😅 blir ekstra troverdig også 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Littlewoman skrev (På 9.2.2022 den 11.25):

Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. 

Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. 

Det er nesten så jeg er overbevist om at du selger litt olje sånn på fritiden… Selv tror jeg det beste er å drive aktiv informasjon om viktigheten av å spise variert og å lære barna våre å bli glad i sunn og god mat. Kosttilskudd er for mennesker som ikke er i stand til å spise variert og sunt, og da bør all form for kosttilskudd benyttes i samråd med lege. Er du i tvil, snakk med fastlege og ta en blodprøve som kan avdekke eventuelle mangler. Det er helt sprøtt å bare hive innpå med omega 3, særlig nå når man vet at for mye faktisk er like skadelig som for lite. Og abonnement på en mix av tran og olivenolje til flere hundre kroner per måned er intet mindre en vilt.

https://nhi.no/kosthold/ernaring/vitamin-og-mineraltilskudd/

«Andre, inkludert Helsedirektoratet, hevder at bortsett fra folat til kvinner som planlegger graviditet, jern og jod til enkelte grupper kvinner og vitamin D (vitamin D-dråper, ikke tran) til spedbarn og eldre er tilskudd unødvendig i Norge.»

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (12 timer siden):

Den anekdotiske kompetansen du har på alt som diskuteres i tråden her er nesten ikke til å tro. Du kjenner visst en person med relevant innsikt i nesten hva det skal være, alltid et personlig eksempel å vise til og aldri redd for å spørre verken venninner eller helsepersonell hva de tenker om tran og/eller multilevel marketing. 

Uff ja jeg ser den men var faktisk veldig tilfeldig. Jeg fikk i julegave seks timer hos ernæringsterapeut av familien min. Ikke verre enn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De testene som Zinzino bruker er ikke forelagt evidensbasert forskning. I tillegg er denne fiskeoljen mer olivenolje enn omega 3. Argumentet om omega 3 harskner har jeg hørt som en salgspitch fra en selger av Zinzino. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlewoman skrev (På 10.2.2022 den 8.03):

Ja jeg tok det men ernæringsterapeuten jeg går til sier den ikke er nok i dag siden resten av kostholdet gir oss for lite.Pluss den harskner veldig fort. Ifølge henne og hun hørtes ut som at hun kunne dette. Jeg aner ikke men har skiftet

Dette er tull.

Toppidrettsutøvere blir anbefalt et allsidig kosthold + tran (og ev jern til kvinner). Punktum. Ikke noe mer.

Forøvrig tatt tran i årevis. Aldri harsknet. Da må den være gammel i så fall. 

Aner meg at enten du eller «terapeuten» selger Zinzino. Ta deg heller en tur til en klinisk ernæringsfysiolog (beskyttet tittel).            Hvem som helst kan kalle seg ernæringsterapeut. Visste du det?

Endret av Stargaze
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Audiss skrev (På 3.2.2022 den 18.51):

Nei. Vi har ikke funnet den ene tingen som redder menneskeheten ☺️ finnes mye god vitenskap også. 

Synes bare at det er litt absurd at man synes det er verre å kjøpe på nett av noen som har spesialisert seg på enkelte produkter. Enn å leite i en helsekostbutikk. I hvertfall når det bygges på samme studier. 

Om man støtter en MLM, støtter man faktisk en lokal bedrift. Og dertil lokale skatteinntekter (dersom man tjener på det, da). Om man handler på en ranfom nettbutikk går det rett til øverste inntjeningsledd. Viss det var det man var redd for. At det kun er få som tjener på det. 

Kan ikke si at jeg får noe bedre informasjon om helsekostprodukter på store kjedebutikker på nett. 

Så ja. Jeg liker å kommentere denne type poster, fordi man sitter i en veldig dårlig opplyst informasjonsboble og snakker med mange som har dette som ekstrainntekt. Og hvorfor er det så ille å ha en ekstrainntekt? Mange som trenger det. Og kan ikke reise ut av huset for å få den.

Jeg selv har levd lenge under fattigdomsgrensen. Dette er ikke min veg ut av det. Men kan på lang sikt hindre at jeg havner der igjen. For meg har hovedfokus er vert et helsekonsept som passer min familie uten at det får meg. Og så lenge jeg holder en liten "hard kjerne" av kunder har jeg det gratis så lenge jeg ønsker. Likevel ekspanderer jeg i bittesmå steg her og der. Fordi jeg legger ut poster på SoMe om produktene. 

Det kan alle gjøre. Men man bør jo velge innenfor sitt interessefelt. Om man skal trives med det. 

jeg valgte min vei. Andre sin veg kan jo være på et helt annet konsept. Eller ingen konsept. Alt etter som. 

Men å disse alle som driver med det på så labert kunnskapsgrunnlag synes jeg blir veldig feil.

Og når jeg har en annen opplevelse og har et annet bidrag i en debatt, ser jeg ikke problemet med å bidra i debatten. 

Spesialisert seg på produkter? Forsker du på dem? Du klarer ikke underbygge påstandene dine, men forventer at folk skal tro på deg bare fordi du selger ett merke og ikke flere forskjellige i en butikk?

Ikke uenig men nå viser forskning at vi trenger av både Omega 3 og D vitaminer alle mann siden kostholdet gir oss for lite. Dette fra min ernæringsterapeut med lang utdannelse....ergo produktene Trine og hennes evnt team selger er ikke helt ute siden det er testbasert. Også dette fra min ernæringsterapeut som vurderer Zinzino som selskapet siden de har testen. 

Tenker mye er i endring og MLM også. I Zinzino er det ikke som før med varelager og egen distribusjon ser jeg på nettsiden. Alle har egen nettbutikk uten varelager, ergo vanlig franchise dette slik jeg leser det. 

Kilder, kilder, kilder? Ergo jeg stoler ikke på en «ernæringsterapeut» du tilfeldigvis går til. 

Littlewoman skrev (På 10.2.2022 den 8.03):

Ja jeg tok det men ernæringsterapeuten jeg går til sier den ikke er nok i dag siden resten av kostholdet gir oss for lite.Pluss den harskner veldig fort. Ifølge henne og hun hørtes ut som at hun kunne dette. Jeg aner ikke men har skiftet

Hun hørtes ut som hun kunne dette? Men da så! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Endret av Gull vaffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Når du ser kundene hun har hatt gjennom årene med prosjektene sine skjønner man opplegget...hvem som benytter henne.

Ikke måte på hvordan noen fremstiller seg :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linebekk skrev (14 timer siden):

Når du ser kundene hun har hatt gjennom årene med prosjektene sine skjønner man opplegget...hvem som benytter henne.

Ikke måte på hvordan noen fremstiller seg :) 

Nå ble jeg nysgjerrig? Hvilke kunder? 
Jeg husker hun jobbet m Posten i fire år som jurymedlem og kåring av årets nettbutikk samt leste jeg hun var innleid hos Grethe Roede i to år og la grunnlaget for hele deres digitale strategi som de idag bruker.  Hvem tenkte du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlewoman skrev (4 minutter siden):

Jeg husker hun jobbet m Posten i fire år som jurymedlem og kåring av årets nettbutikk samt leste jeg hun var innleid hos Grethe Roede i to år og la grunnlaget for hele deres digitale strategi som de idag bruker.  Hvem tenkte du på? 

Dette vet du vel best selv.

Hun la i hvert fall ikke grunnlaget for hele deres digitale strategi. Det vet jeg. Var innom der ja. Men de har hatt mange flinke folk på den digitale siden. Etter hva jeg husker har Trine hoppet fra jobb til jobb. Å sitte som jurymedlem er ikke å jobbe m Posten

Lett å se hvem det er som svarer her..

Faktum er at hun har kort fartstid i det meste hun har gjort. Sett bort i fra "egne selskap"

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 minutter siden):

Hun la i hvert fall ikke grunnlaget for hele deres digitale strategi. Det vet jeg. Var innom der ja. Men de har hatt mange flinke folk på den digitale siden. Etter hva jeg husker har Trine hoppet fra jobb til jobb. Å sitte som jurymedlem er ikke å jobbe m Posten

Faktum er at hun har kort fartstid i det meste hun har gjort. Sett bort i fra "egne selskap"

Akkurat det jeg vet :) Du ser jo hvem kundene er, ofte uvitende mennesker som er enkle å selge noen tjenester til.

Du ser jo hvor mange som skal være "grundere" i dag, det er trendy. Kaller seg jo også entreprenører.....så driver de med MLM for eks.

Nå er det vel MLM selskapet zinzino som gjelder for Trine: https://www.zinzino.com/site/NO/nb-NO

Finnes ikke noe mer simpelt enn MLM-selskaper.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlewoman skrev (54 minutter siden):

Er det deg Trine? 😮 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litenoggod skrev (På 27.11.2021 den 18.47):

Det er skikkelig pyramide, kjenner folk som driver med zinzino og det er pyramide. Man må betale en viss sum i mnd for å drive med det og kjøpe Ting for en viss sum for å få lov til å drive med det. 

Jeg fikk vite for noen år tilbake at zinzino kunne være veldig skadelig for enkelte og at en kvinne ble skikkelig syk av det. Jeg trodde ikke at folk drev med dette lenger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 timer siden):

Hæ skjønte ikke. Jeg leste på bloggen hennes jeg. Lurte på hvilke det refererer til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linebekk skrev (2 timer siden):

Er det deg Trine? 😮 

Nei. Jeg heter ikke Trine og bor i Tromsø, så nei. Leste bare bloggen hennes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (På 7.4.2022 den 8.33):

Jeg ble skikkelig nysgjerrig nå, hvordan vet du dette? Basert på hvilke fakta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littlewoman skrev (På 8.4.2022 den 23.16):

Jeg ble skikkelig nysgjerrig nå, hvordan vet du dette? Basert på hvilke fakta? 

Basert på nær kjennskap til firma/personer der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Stargaze skrev (På 10.4.2022 den 8.39):

Basert på nær kjennskap til firma/personer der.

Nei da så, sikker skilde mao. Det jeg fikk kritikk for tidligere, hørt av noen osv. Så den kjøpes visst nok ikke her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...