Milky Skrevet 20. november 2021 #41 Skrevet 20. november 2021 En gang om morgen, og en gang på kvelden
Chickimp Skrevet 20. november 2021 #43 Skrevet 20. november 2021 Hver dag, men ikke det samme hver dag Dusjer håret med sjampo/balsam annenhver dag, bare med vann de andre dagene (så det er enklere å håndtere) såpe under armene hver dag, såpe resten av kroppen en gang i uka kanskje, pleier ofte å glemme vasker med vann i underlivet hver dag
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #44 Skrevet 20. november 2021 3-5 ganger i uka. Elsker å dusje, men hverken huden eller økonomien liker det særlig. Bodde på hotell forrige helg, og dusja morgen og kveld. Har klødd siden 😒 Men det var verdt det 😁 Anonymkode: fce4a...f97
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #45 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): kilder til sunne bakterier på huden som beskytter, og vask av hus og allergi/ astma? Anonymkode: 66666...860 https://tidsskriftet.no/2017/09/fra-andre-tidsskrifter/ufarlige-bakterier-beskytter-mot-farlige https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/om-handhygiene/temakapitler/ Det vanligste eksemplet er hvite stafylokokker, også kjent som koagulase-negative stafylokokker (KNS), ofte representert ved arten S. epidermidis. Anonymkode: f88b9...097
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #46 Skrevet 20. november 2021 Dusjer annahver dag. Føler ikke at det er noe vits med hver dag ettersom jeg ikke lukter vondt. Anonymkode: baef4...4fd
Lilletrille79 Skrevet 20. november 2021 #47 Skrevet 20. november 2021 Dusjer og vasker håret hver dag😀
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #48 Skrevet 20. november 2021 Dusjer annenhver dag. Og ekstra ved behov (hvis jeg har trent, har mensen ++) Anonymkode: fc656...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #49 Skrevet 20. november 2021 Hver morgen. Understellet hver gang jeg har gjort nummer to. Anonymkode: ef67d...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #50 Skrevet 20. november 2021 Peonjenta skrev (11 minutter siden): Blir du ren på kroppen uten såpe? Vasker du deg aldri i baken eller på føttene en gang med såpe?? Joda, kanskje jeg bruker såpe i skrittet en til to ganger i måneden, men jeg vet ikke om det egentlig er nødvendig. Ved dusjing skyller jeg alltid grundig med vann overalt på kroppen, inkludert under føttene og mot baken. Og jeg føler meg ren etter en slik dusj. Når jeg skal bade vasker jeg først hele kroppen med såpe - det gjelder både svømmehall og bad i eget badekar. Men det blir maks. et par ganger i måneden. Jeg tror ikke vi egentlig trenger såpe for å bli rene nok på kroppen. Hendene vasker jeg selvfølgelig med såpe for å unngå smitteoverføring. Men resten av kroppen, nei. Jeg har ikke en fysisk jobb, og svetter ikke mye. Jeg er klar over at jeg ligger langt ut på ene ytterpunkter i denne diskusjonen, men jeg tenker jo at enkelte folk kan være litt vel hysteriske når det gjelder såpebruk. Men jeg får bare tenke mitt. Folk må få lov til å gjøre som de selv ønsker. Vi har ikke alle den samme huden, den samme kroppsodøren og den samme svetteutskillelsen. Vi har ulike behov. Anonymkode: b91a4...224 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #51 Skrevet 21. november 2021 Jeg dusjer ca to ganger i uken, håret annenhver uke. Jeg er syk og bare hjemme. Er helt inaktiv og svetter ikke, ifølge mannen min lukter jeg godt og da stoler jeg på Tar en kattevask mellom dusjene ved behov. Anonymkode: 72569...4cf
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #52 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Joda, kanskje jeg bruker såpe i skrittet en til to ganger i måneden, men jeg vet ikke om det egentlig er nødvendig. Ved dusjing skyller jeg alltid grundig med vann overalt på kroppen, inkludert under føttene og mot baken. Og jeg føler meg ren etter en slik dusj. Når jeg skal bade vasker jeg først hele kroppen med såpe - det gjelder både svømmehall og bad i eget badekar. Men det blir maks. et par ganger i måneden. Jeg tror ikke vi egentlig trenger såpe for å bli rene nok på kroppen. Hendene vasker jeg selvfølgelig med såpe for å unngå smitteoverføring. Men resten av kroppen, nei. Jeg har ikke en fysisk jobb, og svetter ikke mye. Jeg er klar over at jeg ligger langt ut på ene ytterpunkter i denne diskusjonen, men jeg tenker jo at enkelte folk kan være litt vel hysteriske når det gjelder såpebruk. Men jeg får bare tenke mitt. Folk må få lov til å gjøre som de selv ønsker. Vi har ikke alle den samme huden, den samme kroppsodøren og den samme svetteutskillelsen. Vi har ulike behov. Anonymkode: b91a4...224 Det er ikke hysterisk å vaske seg i rompa hver dag. Man blir ikke ren uten såpe. Tom, eldre på sykehjem blir vasket bak hver dag med såpe. Anonymkode: f3f7e...83f
Gjest loveli Skrevet 21. november 2021 #53 Skrevet 21. november 2021 (endret) Jeg dusjer hver morgen. Vasker håret annenhver dag. Dusjer ekstra på sommeren, etter trening, bading i sjøen, ja... etter at jeg har svettet mye eller vært i aktivitet. Hvis jeg bare er hjemme alene så er det ikke sikkert jeg dusjer, men det er sjeldent det skjer. Jeg vasker ikke hele kroppen med såpe hver gang, men jeg er avhengig av å ha rennende vann på kroppen for å føle meg ren. Å vaske underlivet, under armene og ansiktet med tilpassede produkter er en selvfølge hver gang. Og føtter. Bytter truse og sokker oftere enn jeg dusjer, fordi jeg liker å føle meg fresh. Husker en gang jeg var på datern med en mann som bodde på bygda. Han var ikke vant til byfolkets rutiner og forsto seg ikke helt på dette med daglig dusj, han brukte selv klutvask annenhver dag eller noe. Jeg krevde daglig dusj ++. En klut vasker ikke, den kliner bare dritten rundt. 🤮🤮 Endret 21. november 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #54 Skrevet 21. november 2021 Trener tre dager i uka, og da vasker jeg hele kroppen+hår etterpå. Ellers vasker jeg underlivet i dusjen hver dag. Anonymkode: 03983...ee2
Gjest nejve Skrevet 21. november 2021 #55 Skrevet 21. november 2021 Dusjer hver dag, to ganger om dagen om jeg trener på kvelden. Er så å si aldri syk
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #56 Skrevet 21. november 2021 Vasker meg når jeg er skitten og dusjer en gang i uka. Såpe bare under armene, på føttene og mellom stortærne. Bruker nøytral deodorant under armene. Skyller håret to-tre ganger i uka under springen, men har ikke vaska håret med såpe på 15 år. Håret lukter, øh... hår? Ifølge samboeren lukter jeg godt. Ble kvitt flass og håret ble blankt og mykt etter en måneds tid da jeg slutta å bruke shampo/balsam. Det er egentlig nok å børste håret, så ser det blankt og nyvaska ut. Har visst noe med lanolin å gjøre. Huden trives godt uten såpevask og er aldri tørr og irritert. Slutta med daglig såpevask av kropp og hår etter råd fra fastlegen, fordi jeg hadde innmari tørr og irritert hud og hodet fullt av flass. Anonymkode: 908f7...103 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #57 Skrevet 27. november 2021 Dusjer hver morgen, og av og til før jeg legger meg. Og dusjen baken hver gang jeg har driti. Om sommeren kan jeg dusje flere ganger om dagen. Valser håret annenhver dag. Elsker følelsen av å være rein. Anonymkode: 2312c...e28
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #58 Skrevet 27. november 2021 Hver morgen. Vasker ikke håret ved hver dusj. Anonymkode: ba796...8e0
Gjest Adobyen Skrevet 27. november 2021 #60 Skrevet 27. november 2021 2-3 ganger i uka når strømmen er dyr, og om jeg skal ut, eller om det føles nødvendig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå